חדשות בארץ

עד המדינה ניר חפץ הגיש תביעה נגד שר המשפטים; אוחנה: "לא חוזר בי"

פרקליטיו של ניר חפץ, עד המדינה בתיק 4000, הגישו תביעה בסך חצי מיליון שקלים נגד שר המשפטים אמיר אוחנה, לאחר שחשף פרטים מחקירתו של חפץ במשטרה: "שר המשפטים ניצל באופן פסול, בזוי וזדוני את בימת הכנסת כדי לפגוע בניר חפץ"

אוחנה וחפץ (תמונות: יונתן זינדל, פלאש 90)אוחנה וחפץ (תמונות: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

עד המדינה בתיק 4000, ניר חפץ, הגיש היום (חמישי) תביעה נגד שר המשפטים אמיר אוחנה, בעקבות נאום שנשא בכנסת, בו חשף לכאורה פרטים אסורים לפרסום מחקירתו של חפץ במשטרה. חפץ דורש מאוחנה לפצותו בחצי מיליון שקלים. תביעה בסכום זהה הוגשה נגד פרשן גלי צה"ל, יעקב ברדוגו, על כך שהפיץ לכאורה פרטים מהחקירה, שנאסרו לפרסום, באמצעות קבוצות ווטסאפ.

פרקליטיו של חפץ, עורכי הדין אילן סופר ואביב רון, אמרו כי "שר המשפטים ניצל באופן פסול, בזוי וזדוני את בימת הכנסת כדי לפגוע בניר חפץ ובמשפחתו ולנסות להדיח אותו מעדות האמת שמסר לרשויות האכיפה. אם מר אוחנה בונה על כך שמסך החסינות יציל אותו ממעשיו החמורים, כפי שתכנן כשהקריא את הנאום הפוגעני מן הכתב, טעות בידיו".

כזכור, הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, חשף בתחילת החודש כי במהלך חקירתו של חפץ במשטרה, נקטו החוקרים באמצעי חריג, כשזימנו לחקירה אדם שאינו קשור כלל לתיק 4000, ושאלו אותו שאלות שאינן רלוונטיות. על אמצעי החקירה הוטל צו איסור פרסום, אולם אוחנה השתמש בחסינותו המהותית, וחשף מעל בימת הכנסת את ההליך החריג בו נקטו החוקרים. בנוסף, הוא התייחס למקרים נוספים בעבר בהם, לטענתו, נפלו פגמים בהתנהלות הפרקליטות. "אינני מדבר על טעויות, אינני מדבר על כשלים", אמר. "אני מדבר על זדון, אני מדבר על פשעים חמורים המבוצעים במשמרת שלכם, ראשי מערכת האכיפה, ואתם עומדים כחומה בצורה ומגוננים על העבריינים. למה? כך המערכת מגוננת על עצמה מחקירה אמיתית, כך היא מאפשרת לריקבון להשתלט. כך נוצרת שחיתות שלטונית".

"סיקור תקשורתי אוהד? הצחקתם אותי", הוסיף אוחנה. "איך הפכו כתבי החצר שלכם לדוברי פרקליט המדינה, ואיך נשאו כלבי השמירה של הדמוקרטיה את אנשי המשטרה והפרקליטות על כפיים בכתבות מפרגנות ובהגנה מפני כל מתקפה, אם לא בתמורה להדלפות נדיבות היישר ממשרדי רשויות אכיפת החוק".

שר המשפטים הגיב הערב בעמוד הפייסבוק שלו על התביעה שהוגשה נגדו. "לא חוזר בי מאף מילה", כתב. "את השמועות על פעולת החקירה הנוראית שבוצעה כלפי ניר חפץ, שמעתי כבר במשך שבועות רבים. המשמעות: סחיטה באיומים והדחת עד – כל זאת על ידי אנשי רשויות אכיפת החוק. היה כאמור מדובר בשמועות, שלא הייתה ברורה מידת מהימנותם".

"בשבוע שבתחילת חודש זה, נתבקשתי להשיב על שורה של הצעות לסדר, בנושא 'המתקפות' על גורמי האכיפה, בין היתר גם על ידי. חברות וחברי הכנסת מהאופוזיציה הם שביקשו את הדיון הזה – לא אני. מה שאמרתי על הדוכן, היה הכרחי לדיון הפרלמנטרי בנושא. זו הייתה ליבת הדיון. אי אפשר למיטב שיפוטי לקיים דיון על הביקורת נגד רשויות האכיפה – בלי לפרט על מה הביקורת".

שר המשפטים הצהיר, כי צו איסור הפרסום כלל לא הובא לידיעתו: "אני מניח שהובא לידיעתם של כלי התקשורת, אליהם הוא מופנה". הוא טען, כי פרטי הפרשה אליהם התייחס פורסמו בהרחבה יום קודם לכן באחד מכלי התקשורת: "לא אמרתי איפוא שום דבר על דוכן הכנסת שלא פורסם כבר קודם לכן לא רק בכלי התקשורת, אלא גם בכל אמצעי התקשורת המודרניים והעדכניים (פייסבוק, טוויטר, ווטסאפ)".

תגיות:אמיר אוחנהתיק 4000ניר חפץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה