חדשות בארץ

פרקליט המדינה לשעבר: "נתניהו מבצע הפיכה נגד שלטון החוק"

משה לדור, שכיהן בעבר כפרקליט המדינה, יצא במתקפה חסרת תקדים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והאשים אותו בהפרת חובותיו כראש הממשלה ובניגוד עניינים: "אסור שימשיך בתפקיד"

לדור (צילום: Uri Lenz/FLASH90)לדור (צילום: Uri Lenz/FLASH90)
אא

פרקליט המדינה לשעבר, משה לדור, תקף הבוקר (חמישי) בחריפות חסרת תקדים את ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאשים אותו בביצוע הפיכה נגד מערכת אכיפת החוק.

"יש פה מסע הסתה רווי פייק ניוז", אמר לדור בראיון לתמר אלמוג ומרדכי גילת בכאן רשת ב'. הוא דחה את הטענות שהעלה נתניהו, לפיהן כתב האישום נגדו הוא ניסיון להפיכה שלטונית: "ההפיכה השלטונית היחידה שכל אדם הגון מבחין בה היא ההפיכה שראש הממשלה מבצע כנגד שלטון החוק".

"כל מערכת ציבורית שמורכבת מבני אדם עושה שגיאות, לעיתים אפילו קשות. יש עשרות אלפי אנשים שעוסקים באכיפת החוק במדינת ישראל. רוב הזמן הם פועלים כדת וכדין ועל פי ההנחיות. לפעמים יש מעידות – בין בתום לב ובין שלא בתום לב. אלה מקרים חריגים שצריכים לטפל בהם", המשיך לדור. "מי שרוצה לתקן את העיוותים או התקלות בעבר – שיידרש לכך. נתניהו לא עשה זאת בעשר השנים האחרונות. עכשיו הופכים את היוצרות: במקום מדינת ישראל נגד ראש הממשלה – ראש הממשלה נגד מערכות האכיפה שהוא אחראי עליהן. הוא מרסק את היכולת שלהן לתפקד".

בהתייחסו להפגנת התמיכה בנתניהו, שנערכה שלשום ברחבת מוזיאון תל אביב, אמר לדור כי נשמעו בה "ביטויים אספסופיים קשים ביותר, שכמותם לא שמענו ולא העלינו על דעתנו שהם אפשריים. הם לא עושים זאת על דעת עצמם, הם נשלחים לשם משום שהם מבינים שהם נקראים לדגל, והדגל הוא לא דגל מדינת ישראל".

לדור – שכיהן כפרקליט המדינה בתקופת משפטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט – הוסיף והאשים, כי נתניהו מפר את חובותיו כראש הממשלה: "הוא פועל בניגוד עניינים משווע, ופוגע קשות במערכת שהוא מופקד עליה. אנחנו רואים יום יום, כבר תקופה ארוכה, ראש ממשלה מכהן, שלצד החמ"ל שהוא צריך לנהל בכל מה שקשור לתקינות תפקודה של המדינה, לרבות משרד המשפטים והמשטרה – הוא יוצא כנגדם. לא כי יש לו ביקורת אמיתית. הוא מנצל את החמ"ל כדי לפגוע במערכות ולרסק את אמון הציבור בהן, על מנת לגייס תמיכה במחנה שלו". לדור מתח גם ביקורת נוקבת על שר המשפטים אמיר אוחנה: "הוא מונה כחלק מהקמפיין של ראש הממשלה, כדי לפגוע באמינות הפרקליטות וביכולותיה, להרתיע אותה, ולהצליח להשתלט על התודעה באמצעות ספינים מניפולטיביים, שכאילו הפרקליטות היא האשמה האמיתית והוא נקי מכל חשד. שר המשפטים יוצא לרסק את האמון של הציבור בפרקליטות. הוא משרת בדיוק את אותם המסרים".

"אסור שנתניהו ימשיך בתפקיד", הצהיר פרקליט המדינה לשעבר. "זו חובתה של המערכת הציבורית והפוליטית להפסיק את כהונתו. כנראה שאין סיכוי שהם יעשו זאת מבחירה שלהם". הוא תקף את בכירי הליכוד על שתיקתם: "איש מהם לא אמר מה הוא חושב על כתב האישום, כי הם מפחדים, הם יודעים שיבולע להם במערכת הבחירות הבאה או בפריימריז הבאים. הם לא ממלאים את תפקידם. הם צריכים להתבייש". לדור קרא ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להגיש לנשיא ראובן ריבלין חוות דעת, לפיה לאחר הבחירות הבאות אסור לו להטיל על נתניהו את תפקיד הרכבת הממשלה.

כזכור, נתניהו הגיב ביום חמישי שעבר על החלטתו של מנדלבליט להעמידו לדין בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. "אנחנו עדים הערב לניסיון של הפיכה שלטונית נגד ראש ממשלה, בעלילות שווא ובתהליך חקירה מזוהם ומגמתי", אמר בהצהרה שמסר ממעון ראש הממשלה. הוא טען כי הגשת כתב האישום נגדו מהווה "אכיפה בררנית על סטרואידים, תפירת תיקים. תופרים פה חליפה מיוחדת, ראשונה בעולם, ראשונה בהיסטוריה – רק בשבילי. זו הפעם הראשונה בתולדות הדמוקרטיה, בתולדות ישראל והעולם, שחוקרים את היחסים בין התקשורת לפוליטיקאים, אבל חוקרים רק אדם אחד – אותי. יש דין אחד לאחרים ודין אחד לנתניהו".

"לצערי, מנדלבליט פשוט לא עמד בלחץ של שי ניצן וכמה פרקליטים אחרים. גם הוא נכנע למערכת שהוא יצא נגדה", הוסיף נתניהו. הוא קרא להקמת ועדה חיצונית בלתי תלויה, "שתחקור את השיטה ותשים לה סוף". לדבריו, "הציבור זכאי לחקירות נקיות, שמחפשות את האמת ורק את האמת. הגיע הזמן לחקור את החוקרים".

תגיות:פרקליטות המדינהמשה לדור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה