חדשות בארץ

נתניהו: "כתב האישום – ניסיון להפיכה שלטונית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בחריפות את רשויות אכיפת החוק, וטען כי החקירות בתיקיו זוהמו: "משהו לא טוב קורה אצל חוקרי המשטרה ואצל אנשי הפרקליטות. צריך לחקור את החוקרים"

נתניהו (צילום מסך מתוך הפייסבוק שלו)נתניהו (צילום מסך מתוך הפייסבוק שלו)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (חמישי) על החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להגיש נגדו כתב אישום, ויצא במתקפה חסרת תקדים נגד המשטרה והפרקליטות.

"אני נותן את החיים שלי למען המדינה שלנו", פתח נתניהו את דבריו. "נלחמתי בשבילה, נפצעתי בשבילה, אני נאבק בשבילה בשנים האחרונות – גם בזירות הבינלאומיות, וגם כאן – כדי להפוך אותנו לכוח עולמי. אני גאה מאוד בהישגים שלנו".

"אני חייב להגיד לכם שזהו יום קשה מאוד, ואני יודע שזה קשה להרבה מאוד אנשים שתומכים בי ואוהבים אותי. אני רוצה לומר לכם מלב אל לב: אני מכבד מאוד את רשויות המשפט במדינת ישראל, יצא להם שם עולמי, ובצדק. אבל צריך להיות עיוור כדי לא לראות שמשהו לא טוב קורה אצל חוקרי המשטרה ואצל אנשי הפרקליטות".

"אנחנו עדים הערב לניסיון של הפיכה שלטונית נגד ראש ממשלה, בעלילות שווא ובתהליך חקירה מזוהם ומגמתי", האשים נתניהו. "בוודאי שמתם לב שהחלטת היועץ מתפרסמת דווקא היום, במהירות שיא חסרת תקדים, הייתי אומר בעיתוי הרגיש ביותר של המערכת הפוליטית מאז קום המדינה. ממש כשם שכתב החשדות פורסם כמה שבועות לפני הבחירות הקודמות, בזמן הרגיש ביותר של הכרעת הבוחר".

"העובדות הללו ממחישות עד כמה התהליך הזה נגוע בשיקולים זרים. הוא נועד להפיל ראש ממשלה של הימין. הוא נועד להפיל אותי, שבניגוד לרבים מיריביי בשמאל, ובניגוד לתקשורת המגויסת, רוצה לראות כאן שוק חופשי – לא רק בכלכלה, אלא גם בשוק הדעות, בתקשורת. ראש ממשלה שמאמין בישראל חזקה, גדולה, ולא במדינה חלשה, מצומקת, מרכינת ראש". 

"אני פונה היום לא רק לתומכיי, אלא גם ליריבים פוליטיים הגונים, שמבינים שכדי שהמדינה שלנו תשגשג, תפרח ותתקיים, צריך פה שלטון חוק אמין וחסר פניות. כל חיי נאבקתי עבור המדינה, עברתי קרבות קשים והתרגלתי לשלם מחירים כבדים. אבל מה שקרה בתהליך החקירות המזוהם נגדי, שכלל תפירת תיקים ויצירת עבירות חדשות – מזעזע לא רק אותי, אלא גם המוני אזרחים בישראל, לא רק בצד הימני של המפה. התהליך המזוהם הזה מעורר שאלות נוקבות לגבי אמון הציבור בחקירות המשטרה ובעבודה הפרקליטות. הציבור איבד בהם אמון, ובצדק. זה תהליך שחיקה שהתחיל לפני שנים".

 

"אכיפה בררנית על סטראודים, תפירת תיקים"

"לא מדובר בסתם תקלות. זו שיטה ותהליך מזוהם, וחייבים לשים לזה סוף. אני יודע שכל ביקורת שנשמיע, יגידו 'איך אתה מעז, אתה פוגע בשלטון החוק'. על מה אתם מדברים. כשיש רצף כזה, אתם צריכים לדרוש שיחקרו את החוקרים. כי הגיע הזמן שהציבור יקבל תשובות ברורות. בתהליך המזוהם הזה לא חיפשו את האמת, חיפשו אותי. החוקרים לא לחצו על העדים שיגידו את האמת. הם רמסו אותם בסחיטה באיומים כדי שיגידו שקר. הם לקחו את ניר חפץ, אחד משני העדים המרכזיים עליהם בנוי כל תיק 4000 המפוברק, והפעילו נגדו סחיטה באיומים. כמו בעולם פשע. יש אינספור דוגמאות מטלטלות לזיהום החקירה המגמתית וזיהום התהליך שהתנהל בענייני. באיזו דמוקרטיה, באיזו מדינת חוק קורים דברים כאלה?".

ראש הממשלה הוסיף וטען כי הגשת כתב האישום נגדו מהווה "אכיפה בררנית על סטרואידים, תפירת תיקים. תופרים פה חליפה מיוחדת, ראשונה בעולם, ראשונה בהיסטוריה – רק בשבילי. זו הפעם הראשונה בתולדות הדמוקרטיה, בתולדות ישראל והעולם, שחוקרים את היחסים בין התקשורת לפוליטיקאים, אבל חוקרים רק אדם אחד – אותי. יש דין אחד לאחרים ודין אחד לנתניהו".

נתניהו מתח ביקורת נוקבת גם על היועץ המשפטי לממשלה: "לצערי, מנדלבליט פשוט לא עמד בלחץ של שי ניצן וכמה פרקליטים אחרים. גם הוא נכנע למערכת שהוא יצא נגדה". הוא קרא להקמת ועדה חיצונית בלתי תלויה, "שתחקור את השיטה ותשים לה סוף". לדבריו, "הציבור זכאי לחקירות נקיות, שמחפשות את האמת ורק את האמת. הגיע הזמן לחקור את החוקרים. הגיע הזמן לחקור את הפרקליטות, שמאשרת את החקירות המזוהמות הללו".

בסיום נאומו הבהיר ראש הממשלה כי אין בכוונתו להתפטר מתפקידו: "מה שאני עובר לא קל, גם אני בן אדם. יום יום, ערב ערב, שופכים את דמי ואת דמם של רעייתי ובני. זה קשה לי. לא אסתיר מכם, שיעצו לי להרכין ראש, לנטוש את העקרונות שלי ולהתאתרג. אבל תחושת הצדק והאמת בוערת בי. אני לא מוכן להשלים שבמדינה שלנו יהיה זיהום חקירות כזה, תהיה אכיפה בררנית כזו, יהיה עיוות דין כזה. לא אתן לשקר לנצח. אמשיך להוביל את המדינה לפי החוק, בדיוק כפי שכתוב".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב על דבריו של נתניהו ואמר כי יש לו אמון מלא בגורמי אכיפת החוק: "אני בטוח כי הם עושים את עבודתם נאמנה, ביושר ובמקצועיות. אין בישראל הפיכה שלטונית, אלא התבצרות בשלטון".

"נתניהו, בהופעתו הערב, הוכיח שהוא חייב לסיים את תפקידו וללכת ולהתמקד בענייניו המשפטיים. גם הוא יודע כי האתגרים הגדולים והמורכבים הניצבים בפני מדינת ישראל, גם בזירה הביטחונית וגם בזירה החברתית והכלכלית, מחייבים ראש ממשלה שישקיע בהם את כל זמנו, מרצו וכוחו", הוסיף גנץ.

תגיות:משטרת ישראלפרקליטות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה