חדשות בארץ

האם שתיעדה את בכי ילדיה בממ"ד: "לא חריג – זאת המציאות שלנו"

לדבריה, הסרטון צולם כ-20 דקות אחרי האזעקה, ולאחר שנוכחה לראות כי ילדיה מסרבים לחזור הביתה: "הילדים הם לא דיכאוניים חס וחלילה, הם ילדים שמחים ומתפקדים. אבל זה משהו שמלווה אותם, הילדה מפחדת לעלות להסעות כדי שהנהג לא ישים חדשות ואז היא תישמע על בלון תבערה או קסאם שנפל, היא גם מפחדת לעלות כי היא אומרת שאם תהיה אזעקה – מה אנחנו נעשה?"

בתה של שפילמן-דרייר בתיעוד (צילום: דף הפייסבוק של רעות שפילמן דרייר)בתה של שפילמן-דרייר בתיעוד (צילום: דף הפייסבוק של רעות שפילמן דרייר)
אא

רעות שפילמן-דרייר, תושבת אשקלון ואם לארבעה, שתיעדה את ילדיה רועדים ומתחננים שלא לעזוב את המרחב המוגן, סיפרה הערב (רביעי) בראיונות לכלי התקשורת על החלטתה להפיץ את התיעוד הקשה שהפך לוויראלי וצבר תהודה רבה ברשתות החברתיות. בתיעוד נראים שלושה מילדיה הקטנים – אורי בת ה-8, יונתן בן ה-6 ונועם בן ה-3, בוכים לאחר שנאלצו לרדת למקלט בעקבות אזעקת צבא אדום שהופעלה אמש באשקלון, ומסרבים בתוקף לשוב לביתם.

התיעוד שהעלתה שפילמן-דרייר בדף הפייסבוק שלה
 

למרות שהאזעקה באשקלון הופעלה לשווא, זמן קצר קודם לכן נורו שתי רקטות מצפון הרצועה לעבר עוטף עזה. מערכת כיפת ברזל יירטה שיגור אחד, ורקטה נוספת נפלה בשטח פתוח. התרעת צבע אדום נשמעה בכמה יישובים, בין היתר בשדרות.

"זה נורא מתסכל הפער בין ההבנה של מה שקורה פה בדרום לבין החיים שמתנהלים מחוץ לאזורי האזעקות", אמרה שפילמן-דרייר בריאיון לחדשות 12. "ב-30 שניות אנחנו צריכים להוריד 4 ילדים למקלט מחוץ לבית. די, אי  אפשר להמשיך עם המצב הזה".

"לצערי לא מדובר בתמונות חריגות", המשיכה האם, "התמונות האלה חוזרות על עצמן בכל אזעקה, זאת המציאות שאנחנו חיים בה. יש לנו מקלט מחוץ לבית, חדרי השינה הם למעלה, צריך ב-30 שניות להוריד ארבעה ילדים למקלט מחוץ לבית. יש לנו בעיה של מעברים – אחרי שהם נכנסים למקלט הם לא רוצים לחזור לתוך הבית, ושם זה החדר של מכונות הכביסה שלנו אז זה לא כל כך מקום שניתן לשהות בו ולישון בו".

לדבריה, הסרטון צולם כ-20 דקות אחרי האזעקה, ולאחר שנוכחה לראות כי ילדיה מסרבים לחזור הביתה. "הילדים הם לא דיכאוניים חס וחלילה, הם ילדים שמחים ומתפקדים. אבל זה משהו שמלווה אותם, הילדה מפחדת לעלות להסעות כדי שהנהג לא ישים חדשות ואז היא תישמע על בלון תבערה או קסאם שנפל, היא גם מפחדת לעלות כי היא אומרת שאם תהיה אזעקה – מה אנחנו נעשה?"

בתיעוד שהעלתה לחשבון הפייסבוק שלה כתבה שפילמן-דרייר: "הי אתם שם למעלה, אתם שומעים??"כאן בדרום חיים במציאות בלתי אפשרית! באיזו מדינה בעולם נותנים שירו על האזרחים שלהם??? באיזה?? ביבי, עם כל ההישגים שלך, אם ישנם אזרחים שחיים תחת פחד יומיומי! לא עשית כלום!! עדיף שתלך לבית!! מעל 10 שנים אתה בשלטון! חאלס! אין את מי להאשים!"

תגיות:ההסלמה בדרוםילדיםאשקלון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה