חדשות בארץ

אותרה הקופסה השחורה: חיל האוויר חוקר את נחיתת החירום של היסעור

אתמול הודיע צה"ל על קרקוע כל מערך מסוקי היסעור, עד לסיום הבדיקות הנדרשות להחזרתו לפעילות מבצעית. האלוף נורקין: "צוות המסוק פעל היטב וההחלטות המהירות והנכונות שלקחו הטייסים עם גילוי האש במנוע היסעור, הצילו את חייהם ואת חיי הלוחמים במסוק". בעקבות האירוע, דובר צה"ל הודיע על הקמת צוות מומחים בראשות קצין בדרגת אלוף משנה שתחל באופן מיידי בתחקיר

זירת האירוע, אמשזירת האירוע, אמש
אא

בעקבות התקלה במנוע מסוק היסעור אמש (רביעי) שהוביל לנחיתת החירום בדרום, מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, מינה היום (רביעי) צוות מומחים בראשות קצין בדרגת אלוף משנה שתחל באופן מיידי בחקירת האירוע. בהודעת הצבא נמסר עוד כי אותרה הקופסה השחורה של המסוק והיא תישלח לבדיקה.

אתמול הודיע צה"ל על קרקוע כל מערך מסוקי היסעור, עד לסיום הבדיקות הנדרשות להחזרתו לפעילות מבצעית. האלוף נורקין אמר כי "צוות המסוק פעל היטב וההחלטות המהירות והנכונות שלקחו הטייסים עם גילוי האש במנוע היסעור, הצילו את חייהם ואת חיי הלוחמים במסוק".

האלוף נורקין (צילום: פלאש 90)האלוף נורקין (צילום: פלאש 90)

התקלה התרחשה במהלך אימון סמוך לקיבוץ בית קמה במועצה האזורית בני שמעון, בעת ששהו עליו 11 לוחמי שלדג. מתחקיר ראשוני של האירוע עלה כי המסוק היה חלק ממבנה של שלושה כלי טיס, כאשר טייס אחד המסוקים הבחין באש שיוצאת ממנוע המסוק ודיווח על כך בקשר.

קצין בכיר בחיל האוויר המעורה בתחקיר אמר כי המסוק חג בגובה של כ-170 מטרים, אך מעת זיהוי הדליקה ועד להגעה לקרקע חלפה דקה בלבד. הוא אמר כי המסוק אמנם ותיק (50 שנה בשירות), אך "המנוע הוא לא בן 50". הוא ציין כי "ההחלטה לנחות במהירות הצילה חיים בסבירות גבוהה. הלוחמים יצאו והמסוק המשיך לבעור. כולם בריאים ושלמים", הוסיף הקצין והעיד כי "לא זכור לנו אירוע כזה".

לוחם שהיה על המסוק שחזר את הרגעים הדרמטיים: "הרגשנו שאנחנו הולכים למות וחשבנו שכך החיים הולכים להיגמר", אמר בשיחה עם חדשות 12. "אמרתי לעצמי תחזיק חזק אתה יכול לשרוד את זה".

בקבוצת הוואטסאפ של הצוות כתב אחד הלוחמים: "איך ששמעתי בום היו גיצים ואז אש". הוא הוסיף: "חשבתי שהתפוצץ טיל לידינו, ואז אחרי חמש שניות של פאניקה, מפקד הכוח ישב לידי עם אוזניות ואמר לי נחיתת אונס - תחזיק חזק. הוא צעק לכולם, המכונאי התיישב בין הטייסים ישר והתחיל להיכנס עשן למסוק".

לוחם אחר סיפר: "נחתתי בשלום עם מסוק יסעור נחיתת אונס לפני כמה שעות לאחר ששמענו בום וראינו אש בחלון בגובה 400 מטר", אמר, "קיבלנו בקשר נחיתת חירום, החזקנו חזק, התפללנו לה' וכעבור 42 שניות נחתנו בשדה אקראי, ברחנו החוצה והמסוק נשרף כליל תוך מספר דקות".

תגיות:חיל האווירמסוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה