חדשות בארץ

סער נגד נתניהו: "מפלגת שלטון לא צריכה להשתלח במערכת החוק"

בכיר הליכוד גדעון סער שב ומתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות עצרת התמיכה בו שנערכה בתל אביב: "השאלה המרכזית היא האם הליכוד צריך לשעבד את תקציביו ומנגנוניו להפגנות נגד מערכות השלטון – כשהוא השלטון"

סער (צילום: פלאש 90)סער (צילום: פלאש 90)
אא

חבר הכנסת גדעון סער (הליכוד) מתח הבוקר (רביעי) ביקורת על עצרת התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, שנערכה אמש בתל אביב. "במדינת ישראל יש זכות להפגין. זו זכות יסוד של האזרחים, אני משוכנע שהגיעו לשם מתוך אכפתיות וכאב", אמר בריאיון לערוץ כנסת. "אבל לדעתי, מפלגה שאוחזת בהגה השלטון צריכה לעשות את השינויים והתיקונים שנדרשים במערכות השלטון באופן ממלכתי, לפי השקפתה, ולא בהפגנות של השתלחות באותן מערכות. אחרת אתה הופך ממפלגת שלטון לתנועת מחאה".

סער הוסיף ותקף את השימוש שנעשה, לדבריו, במשאבי הליכוד על מנת לסייע בארגון העצרת: "השאלה המרכזית היא האם הליכוד צריך לשעבד את תקציביו ומנגנוניו להפגנות נגד מערכות השלטון – כשהוא השלטון".

סער הגיב בריאיון על הסקר שפורסם אמש בחדשות 12, לפיו אם יעמוד בראש הליכוד – המפלגה תיחלש באופן משמעותי, וגוש הימין-חרדים יאבד אף הוא מכוחו. הוא ציין, כי מבחינתו דווקא מדובר בתוצאות טובות: "רק התחלתי, ואני כבר עומד על 26 מנדטים מול מי שמוביל את המפלגה 20 שנה ואת הממשלה למעלה מעשור – זו נקודת התחלה מאוד מעודדת".

"כולם יודעים, שלאחר שאתה נבחר להנהגת המפלגה, יש קפיצה דרמטית במספרים", הוסיף סער. "רק יצאנו לדרך, ולמרות ניסיונות לדה-לגיטימציה של ההתמודדות, יש מספרים טובים להתחלה. אני מתמודד כדי להציל את שלטון הליכוד והמחנה הלאומי. אני משוכנע שאוכל להקים ממשלה ולאחד את העם – אם אקבל את המנדט מחבריי לתנועה".

 

רגב: "מישהו לחץ חזק מדי על הגז, אנחנו צריכים לבלום זאת" 

עצרת התמיכה בנתניהו, שהתקיימה ברחבת מוזיאון תל אביב, נערכה תחת הכותרת "שומרים על המדינה – עוצרים את ההפיכה השלטונית". מהעצרת, בה השתתפו כמה אלפי בני אדם, נעדרו רוב השרים וחברי הכנסת של הליכוד, למעט השרה מירי רגב וחברי הכנסת מיקי זוהר ושלמה קרעי.

בנאומה בעצרת, אמרה רגב: "גם אנחנו מפגינים ומשמיעים את הקול שלנו. גם אנחנו רוצים להביע מחאה לגיטימית, צודקת ודמוקרטית, מחאה שמבקשת להעביר מסר ששלטון החוק אינו מעל החוק. החוק שווה לכולם, אין דין אחד לאדם כזה ודין אחר לאדם אחר. אנחנו מפלגה דמוקרטית, שמאמינה בבית המשפט. תמיד אמרנו 'יש שופטים בירושלים', ורק הם יכריעו – לא התקשורת, לא הפרשנים, לא ארגוני השמאל, וגם לא הכסף של האיחוד האירופי. רק השופטים, ומעל כולם – אזרחי מדינת ישראל".

"אתם, אזרחי ישראל, תקבעו בפתק שלכם מי יעמוד בראש המדינה. אתם הריבון. אי אפשר להתעלם מהקול שלכם, גם הוא פסק דין חלוט. מי שחשובה לו הדמוקרטיה הגיע לכאן הערב, מי שרוצה לשמור על שלטון החוק הגיע לכאן הערב יחד עם מאות אלפים שחשים שהם מושתקים. לא ישתיקו אותנו".

"אנחנו בליכוד שומרים על החוק, ורוצים שהחוק ישמור גם עלינו", הצהירה רגב. "אנחנו מאמינים בשלטון החוק ורוצים שתהיה ביקורת, כי עם כל הכבוד לשלטון החוק – גם אותם צריך לבקר. אף אחד אינו מעל החוק. נשמת אפה של הדמוקרטיה היא איזונים ובלמים. נראה שמישהו לחץ חזק מדי על הגז, ואנחנו צריכים לבלום זאת. יש לנו מדינה אחת, ועל כולנו מוטלת החובה האזרחית לשמור על הדמוקרטיה ולבצר אותה".

תגיות:גדעון סערמירי רגב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה