חדשות בארץ

סקר: הליכוד בראשות סער מאבד מנדטים, גוש הימין נחלש

על פי תוצאות הסקר, שפורסם בחדשות 12, ניצחון של גדעון סער בפריימריז לראשות הליכוד יפגע באופן ניכר בכוחה האלקטורלי של מפלגתו בבחירות לכנסת הבאה ויחליש את גוש הימין

סער ונתניהו, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)סער ונתניהו, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

סקר חדש, שפורסם אמש (שלישי) בחדשות 12, מלמד כי במידה וגדעון סער ייבחר ליו"ר הליכוד – המפלגה תיחלש באופן משמעותי, וגוש הימין-חרדים יאבד אף הוא מכוחו.

על פי נתוני הסקר, שנערך על ידי מנו גבע ומכון מדגם, אם סער יצליח לנצח את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בבחירות המקדימות לראשות הליכוד האמורות להתקיים בשבועות הקרובים – הליכוד ירד ל- 26 מנדטים, לעומת 32 בהם הוא מחזיק בכנסת הנוכחית. כחול לבן תתחזק מ- 33 ל- 35 מנדטים.

המנדטים האבודים של הליכוד 'ייקטפו' ברובם על ידי המפלגות השותפות לבלוק הימין-חרדים: הימין החדש בראשות בנט ושקד יזנק ל- 9 מנדטים, וש"ס תעלה מ- 9 ל- 10 מנדטים. יהדות התורה תשמור על מאזנה הנוכחי – 8 מנדטים. הבית היהודי-האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית לא יצליחו לעבור את אחוז החסימה, אם ירוצו בנפרד. מהצד השמאלי של המפה הפוליטית – הרשימה המשותפת תישאר עם 13 מנדטים, העבודה-גשר תזכה ל- 6 מנדטים, והמחנה הדמוקרטי ייחלש ל- 4 מנדטים – קרוב לאחוז החסימה. ישראל ביתנו תתחזק מ- 8 ל- 9 מנדטים.

מניתוח התוצאות עולה, כי העמדתו של סער בראש הליכוד לא תסייע לגוש הימין-חרדים להכריע את הכף מול מחנה השמאל-ערבים ולהקים ממשלה צרה. לעומת תמונת המצב הנוכחית, הגוש הימני אף ייחלש ב- 2 מנדטים – ל- 53 בלבד. גוש השמאל, בצירוף המפלגות הערביות, יתחזק מ- 57 ל- 58 מנדטים. אביגדור ליברמן, עם 9 המנדטים שלו, ימשיך להוות לשון מאזניים בין המחנות.

נתוני הסקר מלמדים, כי החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להעמיד את נתניהו לדין אינה פוגעת בכוחו האלקטורלי של ראש הממשלה. במידה ונתניהו ימשיך להוביל את הליכוד בדרך לבחירות הבאות – המפלגה אף תתחזק קלות, ותקבל 33 מנדטים. ש"ס תיחלש במקצת ל- 8 מנדטים, ויהדות התורה תישאר עם 8 מנדטים. הימין החדש יזכה ל- 6 מנדטים. גם בתסריט זה, הבית היהודי-האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית יישארו מחוץ לכנסת. בסיכום גושי – בלוק הימין-חרדים ישמור על 55 המנדטים שעומדים לרשותו בכנסת הנוכחית.

מהעבר השני, כחול לבן תזכה ל- 34 מנדטים. העבודה-גשר תיחלש ל- 5 מנדטים, והמחנה הדמוקרטי יקבל 4 מנדטים בלבד. הרשימה המשותפת תמשיך להיות המפלגה השלישית בגודלה – עם 13 מנדטים. גוש השמאל-ערבים, שמחזיק היום ב- 57 מנדטים, ייחלש במנדט אחד. ישראל ביתנו תעלה קלות – ל- 9 מנדטים.

הנשאלים בסקר התבקשו להשיב מי מבחינתם מתאים יותר לתפקיד ראש הממשלה. בדו-קרב בין נתניהו לבני גנץ – יו"ר כחול לבן מצמצם את הפער: הוא זוכה ל- 39% לעומת 40% לנתניהו. במידה וגנץ ירוץ מול סער – הוא זוכה ליתרון ניכר, עם 40% מהציבור שמעדיפים אותו, לעומת 23% מהציבור שסבורים שסער מתאים יותר ממנו לתפקיד.

תגיות:גדעון סערסקריםהליכודכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה