חדשות בארץ

סקר בקרב מצביעי ליכוד: רוב גורף לנתניהו מול סער

נוכח כתבי האישום וכישלונו הנשנה להרכיב ממשלה, נתניהו מביס את סער בקרב על קולותיהם של מצביעי המפלגה. מגמה זו עולה גם בקרב כלל מצביעי מפלגות הימין, שם נהנה נתניהו עם רוב של 56% לעומת סער שגורף 27% בלבד. בזירת יורשיו של נתניהו, סער סופג תבוסה בקרב מצביעי הליכוד מול ראש עיריית ירושלים ואיש מפלגת 'קדימה' לשעבר, ח"כ ניר ברקת, שזוכה ל-21% תמיכה, לעומת 17% לסער

סער, אתמול (צילום: פלאש 90)סער, אתמול (צילום: פלאש 90)
אא

ברקע התסיסה במפלגת השלטון בעקבות הכרזתו של בכיר המפלגה, ח"כ גדעון סער, על התמודדות לראשות הליכוד מול היו"ר המכהן, ראש הממשלה בנימין נתניהו, מסקר שפורסם היום (שלישי) עולה כי נתניהו מוביל ברוב מוחץ על סער בקרב מצביעי ליכוד. הסקר, שפורסם ב'וואלה', אינו משקף את עמדת מתפקדי הליכוד שיכריעו בסוף הפריימריז את זהות היו"ר, אולם הוא עשוי להקרין על הלך הרוח הציבורי, נוכח כתבי האישום החמורים שהוגשו נגד נתניהו.

לפי הסקר ב'וואלה', 82% ממצביעי הרשימה סבורים כי במידה שיתקיימו הבחירות המקדימות לראשות התנועה, נתניהו הוא הכי מתאים לעמוד בראשה, בעוד ש-12% נתנו את תמיכתם בסער. מגמה זו עולה גם בקרב כלל מצביעי מפלגות הימין, שם נהנה נתניהו עם רוב של 56% לעומת סער שגורף 27% בלבד.

עם זאת, בסקר של כלל המצביעים משתי המחנות הפוליטיים סער פותח פער על נתניהו עם 37% תמיכה, בעת שנתניהו מוביל עם 36%.

במקביל, בזירת יורשיו של נתניהו ביום שאחרי לכתו, סער סופג תבוסה בקרב מצביעי הליכוד מול ראש עיריית ירושלים ואיש מפלגת 'קדימה' לשעבר, ח"כ ניר ברקת, שזוכה ל-21% תמיכה, לעומת 17% לסער. אחריהם ברשימה מככבים יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין עם 11% תמיכה, גלעד ארדן 7%, ישראל כץ 6% ואבי דיכטר 4%.

בקרב מצביעי ימין מסתמן כי סער נהנה מפופולריות: כ-27% סבורים כי עליו להנהיג את תנועת הליכוד, בעוד שברקת, גורף 19% תמיכה. גם בציבור הכללי שיעורי התמיכה בסער (31%) עולים על אלו של ברקת (14%).

בסקר שפורסם אמש בערוץ 13, עלה כי 53% ממתפקדי הליכוד מתכוונים להצביע עבור נתניהו. סער זוכה בסקר ל- 40% – נתון שלא יספיק בכדי לנצח את נתניהו, אך ימצב את מעמדו כיורשו העתידי של ראש הממשלה בראשות הליכוד.

מעמדו הפנימי החזק של סער בליכוד עולה גם מהתמיכה המשמעותית לה הוא זוכה בקרב מתפקדי הליכוד, כמי שלדעתם צריך להחליף את נתניהו, אם וכאשר יסיים את תפקידו כיו"ר המפלגה. על פי נתוני הסקר, סער זוכה ל- 39.4%. חבר הכנסת ניר ברקת, שהבהיר כי הוא רואה את עצמו כמועמד להנהגת הליכוד בתום עידן נתניהו, זוכה ל- 23.6%. השר ישראל כץ מדורג במקום השלישי, עם 6.2%. יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, מקבל 4.4%, והשרה מירי רגב זוכה ל- 2.3%. 18.6% מהמתפקדים טרם גיבשו את החלטתם.

תגיות:גדעון סערהליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה