חדשות בארץ

כץ: סער חוצה קו אדום ומשתלח בנתניהו, מכשיר הקרקע לפילוג הליכוד

שר החוץ ישראל כץ תקף את גדעון סער, שקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר מתפקידו: "אני תומך בנתניהו במידה וייכפו עלינו בחירות נוספות, ואפעל בכל דרך כדי למנוע את הדחתו". חבר הכנסת מיקי זוהר: "שליפת הסכינים מתאימה יותר למפלגות אחרות"

כץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)כץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הסערה בליכוד: שר החוץ ישראל כץ תקף הבוקר (שלישי) בחריפות את חבר הכנסת גדעון סער, שקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר מתפקידו. "השתלחויותיו האישיות של סער בראש הממשלה בנימין נתניהו, בתקופת מבחן אישית ופוליטית רגישה זו, תוך קריאה להתפטרותו, הן בעיני חציית קו אדום של חברות ושותפות פוליטית, ונראות כניסיון להכשיר את הקרקע לפילוג הליכוד", אמר כץ בהודעה שמסר לפעילי המפלגה.

"יש להבדיל בין הזכות להתמודד (שלא חייבים לממשה), במידה וייכפו עלינו בחירות חדשות, לבין הניסיון להדיח ראש ממשלה באמצעות הקדמת הפריימריז, או ניסיון לאסוף חתימות של חברי כנסת מהליכוד כדי להקים ממשלה בראשות גנץ, בשותפות עם מרצ – כפי שעושים חלק מתומכיו של סער".

"כפי שהודעתי, אני תומך בבנימין נתניהו במידה וייכפו עלינו בחירות נוספות, ואפעל בכל דרך כדי למנוע את הדחתו", הבהיר כץ.

מוקדם יותר הבוקר, האשימה שרת התרבות מירי רגב את סער כי "ירה בתוך הנגמ"ש". בריאיון לכאן רשת ב', אמרה רגב: "אני מצפה שהוא יחזק את ראש הממשלה ואת הליכוד ולא יפצל אותו, ולא יפעל בעיתוי הזה להכניס סכין בגב לנתניהו". היא הוסיפה, כי "יש זכות לכל אדם להתמודד, אבל לא לפני שהכריזו על בחירות, לא ב- 21 הימים כדי לנסות ולעשות מהלך לא תקין, בניגוד להחלטת המרכז. למי אצה הדרך? למה אי אפשר להמתין? למה הוא צריך להביא לפיצולים ולהחלשת הבית? זה לא מתקבל על הדעת במציאות בה תוקפים את ראש הממשלה".

סער, שעלה לשידור לאחר מכן, הגיב על דבריה של רגב: "זו טרמינולוגיה לא ראויה, אבל אני לא מתרגש. אני עדיין זוכר את הימים הלא רחוקים שמירי רגב התחנפה אליי ותקפה את ראש הממשלה, ואפילו הודיעה שתתמוך בי אם אתמודד מולו. זה היה לפני שמונתה לשרה, אבל זה עשוי להשתנות. על חנופה עוד אף אחד לא קיבל סטירה".

בהתייחסו לשאלה האם על נתניהו להתפטר בשל כתב האישום שהוגש נגדו, הדגיש סער כי החוק מאפשר לראש הממשלה להמשיך בתפקידו. עם זאת, הוא טען כי "נתניהו היה צריך לקבל אחריות – לא בגלל כתב האישום, אלא בגלל שהמדינה תקועה בלי יכולת להקים ממשלה. אם הייתי בנעליו – הייתי מקבל אחריות, מתפטר ומאפשר לתנועה לקיים הליך דמוקרטי".

יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, התייחס למהומה הפנימית במפלגתו וקרא לחבריו להרגיע את הרוחות. "בימים האחרונים ראיתי יותר מדי מאבקים פנימיים בתנועה שלנו, שליפת הסכינים מתאימה יותר למפלגות אחרות", כתב בטוויטר. "כל התמודדות שתהיה בליכוד בהתאם להחלטת המרכז תהיה דמוקרטית, ויש לכבדה ולעשותה באופן מכבד. אני קורא ומזכיר לכולם, אנו קרובים למערכת בחירות מכריעה, ויש גם את היום שאחרי".

תגיות:גדעון סערישראל כץמיקי זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה