חדשות בארץ

רגב: "סער ירה בתוך הנגמ"ש"; סער: "המדינה תקועה, על נתניהו להתפטר"

נמשכת ההתגוששות הפנימית בליכוד, בעקבות קריאתו של גדעון סער לעריכת פריימריז בזק לראשות המפלגה. השרה מירי רגב: "גדעון עשה טעות גדולה מאוד, אני מצפה שלא יפעל להכניס סכין בגב לנתניהו". סער: "טרמינולוגיה לא ראויה"

סער, אמש (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)סער, אמש (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

שרת התרבות מירי רגב (הליכוד) מתחה הבוקר (שלישי) ביקורת על עמיתה למפלגה, גדעון סער, שהודיע כי יתמודד על הנהגת הליכוד מול ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני חושבת שגדעון עשה טעות גדולה מאוד, הוא ירה בתוך הנגמ"ש בעיתוי גרוע", אמרה בריאיון לתוכנית "קלמן ליברמן" בכאן רשת ב'. "אני מצפה שהוא יחזק את ראש הממשלה ואת הליכוד ולא יפצל אותו, ולא יפעל בעיתוי הזה להכניס סכין בגב לנתניהו".

"יש זכות לכל אדם להתמודד, אבל לא לפני שהכריזו על בחירות, לא ב- 21 הימים כדי לנסות ולעשות מהלך לא תקין, בניגוד להחלטת המרכז שקבע רק לפני חודש שנתניהו יוביל את הליכוד בכנסת ה- 22", תקפה רגב. "למי אצה הדרך? למה אי אפשר להמתין? למה הוא צריך להביא לפיצולים ולהחלשת הבית? זה לא מתקבל על הדעת במציאות בה תוקפים את ראש הממשלה".

סער, שעלה לשידור בהמשך, הגיב: "זו טרמינולוגיה לא ראויה, אבל אני לא מתרגש. אני עדיין זוכר את הימים הלא רחוקים שמירי רגב התחנפה אליי ותקפה את ראש הממשלה, ואפילו הודיעה שתתמוך בי אם אתמודד מולו. זה היה לפני שמונתה לשרה, אבל זה עשוי להשתנות. על חנופה עוד אף אחד לא קיבל סטירה".

"לנתניהו יש זכויות רבות, והוא הביא את המדינה להישגים מדיניים גדולים. עבדתי איתו במשך שנים רבות על יסוד כבוד הדדי ולא על יסוד חנופה או התבטלות", אמר סער. "גיבינו אותו כל שלב החקירות והמלצות המשטרה, במערכות הבחירות, בפעמיים שלא הקים את הממשלה. פיזרנו את הכנסת הקודמת לפי רצונו – אגב, טעות קשה. אני מזהיר: אם לא נעשה שינוי, אנחנו בנתיב התרסקות. נאבד את השלטון, ונסכן את כל הערכים היקרים לנו ואת הדרך שלנו. לדעתי, מצביעי הליכוד רוצים בהצלחת הדרך של הליכוד, ואף אחד לא חשוב יותר מהתנועה ומערכיה, ומהמדינה שתקועה כבר שנה".

"אני התייצבתי לצידו של נתניהו, אמרתי שאני מוכן לגבות כל מהלך להרכבת הממשלה. אבל יש סיטואציה פוליטית מסוימת, שאין לנו יכולת להקים ממשלה. נגיד שנלך לבחירות שלישיות – האם אני רואה מצב שבו אנחנו והשותפים הדתיים שלנו נגיע ל- 61 מנדטים? כולנו מבינים שזה בלתי אפשרי. מה אדם הגון ואחראי צריך לעשות?".

בהתייחסו לשאלה האם על נתניהו להתפטר בשל כתב האישום שהוגש נגדו, הבהיר סער כי החוק מאפשר לראש הממשלה להמשיך בתפקידו. עם זאת, הוא טען כי "נתניהו היה צריך לקבל אחריות – לא בגלל כתב האישום, אלא בגלל שהמדינה תקועה בלי יכולת להקים ממשלה. אם הייתי בנעליו – הייתי מקבל אחריות, מתפטר ומאפשר לתנועה לקיים הליך דמוקרטי".

"לפי מיטב שיפוטי, אנחנו לא רחוקים מאיבוד השלטון. אנחנו צריכים להתעשת, ואני מציע שחברי התנועה יכריעו", הוסיף בכיר הליכוד. הוא הבהיר, כי יקבל את תוצאות הפריימריז: "אם חברי הליכוד ישובו וירצו שנתניהו יוביל אותם, זאת תהיה התוצאה שכולנו נכבד. אני מכיר היטב את חברי הליכוד. הם חכמים ואינטיליגנטים, ורוצים להשפיע על המדינה ועל הכיוון בה תלך. הם לא חותמת גומי".

במהלך הריאיון חזר סער על קריאתו לערוך את הבחירות המקדימות לראשות הליכוד עוד לפני פיזור הכנסת: "אפשר לעשות פריימריז תוך שבועיים. הסיכויים להקמת ממשלה אפסו, ומי שרוצה למנוע פריימריז ב- 21 הימים דוחף את ישראל לבחירות שלישיות. אם נתניהו יקים ממשלה, אני אהיה הראשון בעד ונבטל את הפריימריז, אבל כולנו יודעים שאין לזה סיכוי".

בתגובה לדבריו של סער, נמסר ממקורביו של נתניהו: "חבל שגדעון סער לא הקשיב אתמול לפעילי הליכוד שהבהירו לו: 'הליכוד זה משפחה ובמשפחה לא בוגדים'".

תגיות:גדעון סערהליכודמירי רגב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה