חדשות בארץ

דרעי דורש מנתניהו למנות שרים מש"ס: "השותפה הנאמנה ביותר"

במכתב ששיגר יו"ר ש"ס ללשכתו של ראש הממשלה נטען כי מפתח המנדטים שעל פיהם ממנה נתניהו שרים, "יוצר עיוות כלפי ש"ס, שהיא השותפה הגדולה ביותר של הליכוד וגם הנאמנה ביותר". דרעי: "צעד הוגן, מתבקש ונותן מענה לייצוג חסר של ש"ס בכל השנים האחרונות"

דרעי ונתניהו (צילום: פלאש 90)דרעי ונתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

בצל הדיווחים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להודיע כבר השבוע על התפטרותו מכל תיקיו בממשלה, יו"ר ש"ס, אריה דרעי, דרש היום (שני) מנתניהו למנות שרים נוספים מטעם מפלגת ש"ס. נתניהו, שמחזיק בתיקי הרווחה, בריאות, חקלאות ותפוצות, יודיע על התפטרותו מתיקים אלו, זאת, בשל פסיקת בג"ץ בהלכת דרעי-פנחסי בשנת 1993, לפיה על חברי ממשלה להתפטר במקרה שהוגשו נגדם כתבי אישום חמורים. במקום זאת, נתניהו מתעתד את חברי הליכוד לאיוש משרדים אלה, אלא, שכעת דורש דרעי את תיקי הרווחה והחקלאות לש"ס.

במכתב ששיגר יו"ר ש"ס ללשכתו של ראש הממשלה נטען כי מפתח המנדטים שעל פיהם ממנה נתניהו שרים, "יוצר עיוות כלפי ש"ס, שהיא השותפה הגדולה ביותר של הליכוד וגם הנאמנה ביותר". דרעי פירט: "לליכוד 32 מנדטים ויש לו 16 שרים כולל ראש הממשלה. שר לכל שני מנדטים. לאיחוד מפלגות הימין יש 7 מנדטים והם קיבלו את תיק הביטחון הבכיר, תיק החינוך וכן את תיק התחבורה, שלושה משרדים גדולים מאד. בנוסף לתיקים הגדולים המדד לתפקיד שר במפלגות הימין הוא שר ל-2.3 ח״כים. לש"ס 9 מנדטים, המפלגה השניhה הגדולה בקואליציה, ולנו יש את משרד הפנים, ואת משרד הדתות".

לפי דרעי, המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ניתן למפלגה כפיצוי על כך שבשנת 2015 הוחלט לדלל את סמכויות משרד הפנים ולהעביר את מנהל התכנון למשרד האוצר. כך, לטענת דרעי, נוצר מצב שסיעתו מחזיקה בשני משרדים בינוניים, בעוד שהמדד הוא שר ל-4.5 חברי כנסת. בשל כך, ולאור העבודה כי "ש"ס סבלה מייצוג נמוך בממשלה ביחס לגודלה עד עתה", ביקש דרעי מנתניהו למנות את חברי סיעתו לשרי הרווחה והחקלאות. לדבריו, "זה צעד הוגן, מתבקש ונותן מענה לייצוג חסר של ש"ס בכל השנים האחרונות".

ביום חמישי פרסם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, את כתבי האישום נגד ראש הממשלה, בהם הוא מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. בש"ס מיהרו לגבות את נתניהו ואמרו כי הם "מחזקים את ידיו" של נתניהו, וכי במפלגה "מאמינים ובטוחים" שחפותו תוכח ו"הצדק ייצא לאור". לפי ההודעה "ראש הממשלה, חזק ואמץ, אל תערוץ ואל תחת. זה יום קשה למדינת ישראל. אנו מתפללים שמדינת ישראל תצא מהמשבר הקשה חזקה ומאוחדת".

לפני כשבועיים דווח כי יו"ר ש"ס הבטיח ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי אם יו"ר הליכוד נתניהו לא יעמוד במילתו ויפר את הסכם הרוטציה, מפלגתו תפרוש מהקואליציה.

תגיות:ש"סאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה