חדשות בארץ

נתניהו: "העם צריך להחליט מי ינהיג אותו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא ממשיך לפעול להקמת ממשלת אחדות, ודחה את הקריאות להתפטרותו: "מי שקובע מי יהיה ראש ממשלה זה אזרחי ישראל, זאת מהות הדמוקרטיה". ביחס לכתב האישום נגדו: "אנחנו מכבדים את בתי המשפט, אבל צריך להבטיח את תיקון הקלקולים, אסור שתהיה הדחת עדים"

נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרו, פלאש 90)נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרו, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) למשבר הפוליטי, בצל החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להעמידו לדין. "יש לנו עדיין משימה, והיא במידת האפשר להקים ממשלת אחדות", אמר במהלך מפגש עם ראשי רשויות מהליכוד, שנערך בכפר המכביה. "המגעים לא נפסקו – הם מתקיימים. הדבר דרוש דווקא מטעמים שלא את כולם אני יכול לפרט. יש אתגרים מיידיים, והם לא קטנים".

"תקפנו בעזה לפני שבועיים, תקפנו בסוריה לפני שבוע", הוסיף נתניהו. "יש מעצמה שחרטה על דגלה להשמיד אותנו, והיא מנסה לירות טילים מדויקים נגדנו מאיראן, מעיראק, מסוריה, מלבנון, מעזה וגם מתימן, וצריך להילחם בהם. אני נלחם בהם, לפעמים אני היחיד בעולם שנלחם בהם. המלחמה הזאת תקבע אם נחיה או נמות".

נתניהו ציין, כי בשל האתגרים העומדים על הפרק "צריך לצייד את צה"ל, ולכן אני הולך לדבר עם בני גנץ ולהעביר עכשיו חבילה של 4 מיליארד שקלים לצה"ל. נעשה זאת גם מול הצרכים המיידיים של השלטון המקומי. המדינה קודמת לכל, אז בואו נשים אותה לפני הכל – גם בתקציבים החיוניים עכשיו לביטחון ולחיים".

נתניהו התייחס גם לכתב האישום העומד נגדו בתיקיו השונים, וחזר על טענותיו בנוגע להתנהלות רשויות אכיפת החוק בעניינו: "שלטון החוק מחייב שיהיה שוויוני, ושלא יהיו דברים שהתבררו כמו במקרה שלי ובמקרים רבים. אזרחי ישראל מכירים את זה". הוא הדגיש כי "מי שקובע מי יהיה ראש ממשלה זה אזרחי ישראל. זאת מהות הדמוקרטיה, הרוב קובע, וזה לא נקבע ולא מסוכל במקום אחר. צריך לאפשר בדיקה של כל הקלקולים הללו. אי אפשר שתהיה הדחת עדים בסחיטה באיומים. זאת לא דמוקרטיה. למען הדמוקרטיה ולמען שלטון החוק צריך לתקן את הקלקולים". נתניהו גם דחה את הקריאות להתפטרותו: "אף אחד לא מעל החוק – לא ראש ממשלה, לא נשיא, לא משטרה ולא פרקליטות. אבל אני בטוח בדבר אחד – מי שצריך לבחור את ראש הממשלה זה אזרחי ישראל ולא אף אחד אחר".

בסרטון שהעלה לפייסבוק מכפר המכביה, אמר ראש הממשלה דברים ברוח דומה: "אם נגזר עלינו ללכת לבחירות – העם צריך להחליט מי ינהיג אותו. העם ולא אף אחד אחר. צריך לתקן את כל הקלקולים. אנחנו רוצים שלטון חוק שוויוני ואמיתי. אנחנו מכבדים את בתי המשפט, ואני תמיד מאמין שהצדק יצא לאור בבתי המשפט, אבל אנחנו צריכים להבטיח שכל הקלקולים שתיקונם מבטיח את שלטון החוק אכן יתבצעו. אסור שיהיו דברים חריגים, אסור שתהיה הדחת עדים. נתקן את מה שצריך לתקן, אבל קודם כל צריך לאחד את העם ולהגיע לממשלה – עכשיו".

(סרטון: עמוד הפייסבוק של נתניהו)

מוקדם יותר היום, הבהיר יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי לא יצביע בעד מתן חסינות לנתניהו, אם וכאשר הסוגיה תגיע לפתחה של הכנסת. "אני מאחל שבסוף התהליך ראש הממשלה יצא זכאי וצח כשלג, אבל המקום היחידי לבירור הסוגיה הוא בית המשפט", אמר בפתח ישיבת סיעתו בכנסת. "כל ניסיון להכריע את הסוגיה במקומות אחרים, כולל פה בכנסת על ידי חסינות – זו תהיה פגיעה באמון הציבור במערכת, זה יהיה קרע בין הציבור הרחב למערכת הפוליטית. המגרש הנכון הוא בית המשפט".

בהתייחסו לפלונטר הפוליטי, אמר ליברמן: "כמו שזה נראה היום, אנחנו דוהרים בעיניים פתוחות למערכת בחירות נוספת – מערכת בחירות מיותרת. להערכתי, ראשי המפלגות כבר מיצו את כל המאמצים, וספק אם פה בכנסת יש סיכוי למנוע את הבחירות החדשות. לכן קריאתי לנשיא המדינה וליו"ר הכנסת, שיחד יזמנו את כל ראשי המפלגות ויישבו אותם עד שייצא עשן לבן".

"כולנו מבינים שאין דבר מיותר ולא נחוץ כרגע למדינה ולאזרחיה מאשר בחירות", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו. "להערכתי, הכדור עובר במידה רבה לנשיא וליו"ר הכנסת, שני אישים שמסמלים את הממלכתיות ואת היכולת להתעלות מעל שיקולים פוליטיים. אני מצפה שהם ייכנסו כבר השבוע להילוך גבוה, באופן מתואם, ויפעילו לחצים על ראשי המפלגות".

תגיות:בני גנץבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה