חדשות בארץ

בג"ץ דחה את העתירה נגד המשך כהונת נתניהו

לפי השופט אלרון, העותרת - התנועה לאיכות השלטון - הייתה אמורה לפנות קודם לפרקליטי ראש הממשלה על מנת לקבל את תגובתם, ורק לאחריו לפנות לבית המשפט. השופט הביא בפסק הדין את הידיעות בתקשורת לפיהן נתניהו צפוי להודיע בימים הקרובים על התפטרותו מכל תיקיו בממשלה. התנועה: "נמתין פרק זמן נוסף לתגובת נתניהו ונגיש את העתירה בשנית".

אא

בג"ץ דחה הערב (ראשון) את עתירת התנועה לאיכות השלטון נגד המשך כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת, בשל א-מיצוי ההליכים הפרוצדוראליים הדרושים. בעתירה דרשה התנועה את התפטרותו של נתניהו מכל תפקידיו כשר בממשלה, וכן להורות לו לצאת לנבצרות.

השופט יוסף אלרון קבע כי טרם שתיגש לבית המשפט, על התנועה לאיכות השלטון היה לפנות תחילה בנושא לראש הממשלה. "החלטת היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה פורסמה לפני כשלושה ימים", נכתב, "משפורסמה ההחלטה, היה על העותרת לפנות בעניין פעם נוספת למשיבים – ולא להסתפק בפנייתה המוקדמת אליהם מספר ימים לפני שהוחלט על הגשת כתב אישום".

בפסק הדין ציין השופט את הפרסומים בתקשורת לפיהם ראש הממשלה מתכוון להודיע כבר בימים הקרובים על התפטרותו מארבעת התיקים שבהם הוא מחזיק בתפקיד שר – רווחה, בריאות, חקלאות ותפוצות, זאת, בשל פסיקת בג"ץ בהלכת דרעי-פנחסי בשנת 1993, לפיה על חברי ממשלה להתפטר במקרה שהוגשו נגדם כתבי אישום חמורים. לפי בג"ץ, ידיעות אלה עשויות "לייתר באופן חלקי את הסעד המבוקש". לנוכח האמור, קבע השופט, מן הראוי כי העותרת תפנה כעת בשנית לפרקליטי ראש הממשלה על מנת לקבל את תגובתם.

עם זאת, בית המשפט לא נדרש להצעת התנועה כי נתניהו יכריז על נבצרות זמנית, או שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יורה לו על כך. לפי עו"ד תומר נאור, היועץ המשפטי של התנועה, "ראש ממשלת מעבר זמנית שלא קיבלה את אמון הכנסת הנוכחית, לא יוכל לכהן בעת שמרחף עליו צלו הכבד של כתב האישום בעבירות החמורות ביותר שיכול לעבור נבחר ציבור".

עוד אמרו בתנועה כי הישארותו של נתניהו בתפקידיו "צפויה לגרום לפגיעה באמון הציבור ברשויות השלטון, בתקינות פעולתו ובטוהר המידות בו". בעתירה מתבקש בית המשפט להורות לממשלה למנות ממלא מקום לראש הממשלה.

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "עילת מיצוי ההליכים היא עילה חמקמקה ונתונה לפרשנות משתנה של בית המשפט. התנועה סוברת כי מכתב מיצוי בן שבוע ימים ממנו התעלם ראש הממשלה ועוד שלושה ימים מיום בו התקבל ההחלטה להגיש כתבי אישום היוו מיצוי מספיק. בית המשפט סבר אחרת ואנו מכבדים את החלטתו. נמתין פרק זמן נוסף לתגובת רה"מ והיועמ"ש וככל שיהיה צורך, נגיש את העתירה בשנית".

כתב האישום שפרסם מנדלבליט בסוף השבוע מייחס לנתניהו עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בשלושת התיקים – 4000 (תיק בזק-וואלה), 2000 (שיחות נתניהו-מוזס) ו-1000 (קבלת מתנות מאילי הון). בעקבות פרסום כתב האישום, פנו סיעות שונות מהאופוזיציה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפעול לפיטוריו של נתניהו, שמוגדר בשלב זה כראש ממשלת מעבר שטרם קיבל את אמון הכנסת. לפי דיווח ב-ynet, מנדלבליט צפוי לפרסם השבוע חוות דעת הקובעת כי ישנם "קשיים משפטיים ניכרים" לכך שנתניהו ירכיב ממשלה.

תגיות:תיקי נתניהובג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה