חדשות בארץ

אמסלם: "כתב האישום נגד נתניהו – ניסיון פוטש"

שר התקשורת דודי אמסלם מתח ביקורת חריפה על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ועל פרקליט המדינה שי ניצן, בשל הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הסיפור בתיק 4000 נרקם במוחו של ניצן". שר המשפטים אמיר אוחנה: "גייסו עדי מדינה תוך סחיטה באיומים"

אמסלם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אמסלם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

שר התקשורת דודי אמסלם (הליכוד) תקף הבוקר (ראשון) בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ואת פרקליט המדינה שי ניצן, וזאת בעקבות החלטתו של מנדלבליט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בראיון לחדשות הבוקר בערוץ 12, אמר אמסלם כי "למנדלבליט אין את הכוח ושאר הרוח לצאת נגד הפרקליטות, אותה תקף בעצמו כשהיה מדובר בו וטען שתופרים לו תיקים. שי ניצן היום חבר שלו, ולדעתי הוא גם כתב לו את הטקסט הזה".

"מנדלבליט הזכיר לי את השוטר אזולאי", הוסיף אמסלם. "מה קרה במשמרת שלו? המשטרה מבצעת עבירות פליליות, והוא לא רואה כלום. מה הוא רואה? את הסיגר של ראש הממשלה ואת תיק 4000. לדעתי, הוא לא מכיר מספיק את הפרטים ולא מבין את הדינמיקה של התיק".

"לפרקליטות ולמשטרה יש נורמות בלתי נתפסות, שמתאימות לארגוני פשיעה", תקף אמסלם. "לכן צריך להקים ועדת חקירה, כדי לעשות בקרה על הגופים הללו. רובם אנשי שמאל מובהקים, אבל בלי קשר – לארגונים האלה יש תרבות ארגונית בריונית. הם חושבים שהם שולטים במדינה וקובעים את הכללים".

"מנדלבליט עושה מה שהוא רוצה ובז לשרים", הצהיר שר התקשורת. "הסיפור בתיק 4000 נרקם במוחו של שי ניצן. גם אני יכול לרקום כל סיפור שאתה רוצה ולהפוך אותו לשוחד, הרי שוחד זה משהו אבסטרקטי".

בהמשך דבריו, התייחס אמסלם לקריאתו של חבר הכנסת גדעון סער לערוך פריימריז בזק לראשות הליכוד, על מנת למנוע הליכה לבחירות שלישיות. לדבריו, "אם נתניהו לא מוביל את המחנה הלאומי – המחנה הלאומי יושב באופוזיציה, ואז נקבל את השמאל ומקבלים אוסלו נוסף. זה החלום הרטוב של השמאל, לשם מושכים שי ניצן וכל הפרקליטות. זה מה שהתקשורת והפרקליטים מחפשים".

"הם התנקשו פוליטית בראש הממשלה לא בגלל שיש להם בעיה עם האיש נתניהו. יש להם בעיה עם היכולות שלו, ושהוא מוביל את המחנה הלאומי. אם הוא היה הולך מחר לתוכנית גירוש כזאת או אחרת – הכל היה יורד מתחת לשטיח".

אמסלם טען עוד כי "רוב הליכודניקים, הפריימריסטים ומצביעי הליכוד, עומדים באופן כמעט מלא מאחורי ראש הממשלה, בגלל שהם יודעים שיש כאן ניסיון לפוטש. הם יודעים שנתניהו הוא ראש הממשלה הטוב ביותר מאז קום המדינה. לא מיירטים את האיש נתניהו – מיירטים את המחנה הלאומי".

מתקפתו הנוקבת של אמסלם הצטרפה לדברים שאמר אמש שר המשפטים אמיר אוחנה. בראיון לחדשות 12, הביע אוחנה דאגה מהמתרחש במערכת המשפט, וטען כי בתיקי נתניהו "גייסו עדי מדינה תוך סחיטה באיומים, מה שהביא להדחת עדים בעיניי. לא את האמת ניסו להוציא מהם, אלא את ראשו של נתניהו". הוא אף האשים את פרקליט המדינה בביצוע עסקת שוחד: "ניצן שולח מכתבים לא רק לשופטים מכהנים בעליון ובמחוזי ירושלים, אלא גם לדבורה חן, עורכת דין פרטית שמייצגת נאשמים ובאה לפרקליטות לקבל הסדרי טיעון, והוא אומר לה במכתב 'אנא צאי להגן עליי' – זו עסקת שוחד. אם זה לא שוחד, אז בוודאי תיק 4000 זה לא שוחד".

בהתייחסו לאפשרות של עריכת פריימריז מוקדמים לראשות המפלגה, טען אוחנה כי אם יוחלט על כך, יש לערוך במקביל פריימריז לרשימת הליכוד לכנסת: "למה להפריד? מי שחושב להתמודד נגד נתניהו כי אין לו מה להפסיד, צריך לדעת שיהיו פריימריז גם לרשימה ואז אולי יש לו הרבה מה להפסיד. זה לא הדי אן איי של הליכוד – מי שבעת הזאת יצא נגד נתניהו, בעיניי לא רק יעשה מעשה בלתי מוסרי, אלא גם יעשה טעות פוליטית קשה".

תגיות:דודי אמסלםאביחי מנדלבליטשי ניצן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה