חדשות בעולם

יהודי חרדי הותקף ברכבת בלונדון. מוסלמית יצאה להגנתו

לונדון: גוי אפרו-אמריקני נטפל לאב ברכבת, פתח את הברית החדשה והחל לצטט פסוקים שמשמיצים את היהודים, ומאשימים אותם בסחר של עבדים. ומי יצאה להגנתו והתעמתה עם התוקף? מוסלמית בחיג'אב

אא

אירוע אנטישמי חמור תועד ביום שישי האחרון ברכבת התחתית בלונדון, כלפי אב יהודי-חרדי ושני בניו שנסעו עמו: גוי אפרו-אמריקני נטפל לאב ברכבת, פתח את הברית החדשה והחל לצטט פסוקים שמשמיצים את היהודים, ומאשימים אותם בסחר של עבדים. "היהודים החלו את הסחר בעבדים", אמר האלמוני, והחל מקריא פסוקים שונים שבהם מוזכר בית הכנסת כ'מקום של השטן', וטען כי היהודים הם 'מתחזים'. 

האב מצדו שמר כל העת על איפוק, והורה לילדיו שישבו לצדו להתעלם מן האיש, אך בשלב מסוים דווקא הנוסעים הם אלו שהתחילו להרגיש שלא בנוח עם הערותיו והצקותיו האנטישמיות. 

אחד הנוסעים, בחור בשם כריס אטקינס, מיהר לתעד את האירוע במצלמתו - דבר שמאוחר יותר עזר לשוטרי העיר ברמינגהאם לאתר את החשוד, ולהביאו לחקירה. "הוא פשוט צרח על הילדים האלה", הסביר אטקינס לתקשורת, זה תפס אותי בגלל הילדים. זה היה מחריד מכל הבחינות", אמר. 

בראיון לרשת BBC, כשנשאל על שראה, ענה אטקינס כי התוקף טען שבברית החדשה כתוב שהיהודים הרגו את ישו, וכולם אדוני עבדים. "אני גר בלונדון 20 שנה, ואתה רגיל לאנשים שמשתוללים. רק אחרי דקה אני הבנתי שזה ממש אנטישמי". בסרטון שצילם נשמעים ברקע קולותיהם של הנוסעים, שביקשו להרגיע את הרוחות ולהשקיט את האווירה - אך אוימו על ידי התוקף בברוטאליות. "אני אשבור לך את הפרצוף", אמר התוקף לאחד הגברים שנחלץ לעזרתו של האב היהודי. 

בשלב מסוים הצטרפה לקולות המחאה גם מוסלמית בחיג'אב, שהתעמתה עם התוקף ודרשה ממנו להפסיק. "בחייך, יש כאן ילדים. זה לא בסדר", אמרה לו. 

לדברי אטקינס, בשלב מסוים הוא ביקש להרגיע את הרוחות ופינה את מקומו כדי שהאב ובנו יוכלו להתרחק מעט מהתוקף. 

התוקף נעצר ונלקח לחקירה. 

תגיות:תקיפהחרדיםלונדון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה