חדשות בארץ

בעקבות כתב האישום: קריאות במערכת הפוליטית להתפטרות נתניהו

במערכת הפוליטית הגיבו בסערה על החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. גנץ: "נתניהו חייב לסיים את תפקידו". ליברמן: "צריכים לתת לראש הממשלה את ההזדמנות להוכיח את חפותו בבית המשפט"

נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

המערכת הפוליטית הגיבה הערב (חמישי) בסערה על החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להגיש נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב אישום בגין עבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיק 4000, ובגין עבירות של מרמה והפרת אמונים בתיקי 1000 ו- 2000.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב בתחילה בקצרה וכתב בטוויטר: "יום עצוב מאוד למדינת ישראל". בעקבות הצהרתו של נתניהו, בה תקף את רשויות אכיפת החוק והאשימן בניסיון להפיכה שלטונית, הוסיף גנץ לאחר מכן: "יש לי אמון מלא בגורמי אכיפת החוק בראשות היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. אני בטוח כי הם עושים את עבודתם נאמנה, ביושר ובמקצועיות. אין בישראל הפיכה שלטונית אלא התבצרות בשלטון".

"נתניהו, בהופעתו הערב, הוכיח שהוא חייב לסיים את תפקידו וללכת ולהתמקד בענייניו המשפטיים. גם הוא יודע כי האתגרים הגדולים והמורכבים הניצבים בפני מדינת ישראל, גם בזירה הביטחונית וגם בזירה החברתית והכלכלית, מחייבים ראש ממשלה שישקיע בהם את כל זמנו, מרצו וכוחו", הדגיש גנץ.

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, אמר כי אכן "זהו יום עצוב למדינת ישראל, וגם לי באופן אישי, אבל להודעת היועץ המשפטי לממשלה יש רק משמעות אחת: בנימין נתניהו אינו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלת ישראל".

"לא ייתכן שראש הממשלה יפציץ בלילה בסוריה ויילך בבוקר להתעמת עם ניר חפץ", טען לפיד. "לא ייתכן שמי שאחראי על מערכת החינוך של ילדינו יהיה נאשם בעבירות פליליות חמורות. לא ייתכן שמי שאמור להגן על המערכת המשפטית, משיקולים זרים, יאשים את המערכת המשפטית בשיקולים זרים. בעיקר לא ייתכן שהוא יגרור איתו מדינה שלמה לסחרור מסוכן, שייגמר באלימות ובמשבר פנימי חסר תקדים. עד לשנים האחרונות בנימין נתניהו הקדיש את רוב חייו לחיזוק מדינת ישראל. אם עדיין אכפת לו ממנה, הוא צריך לעשות למענה עוד דבר אחד: להתפטר".

מספר 4 בכחול לבן, גבי אשכנזי, הגיב ברוח דומה כשאמר כי "יום בו מוגש כתב אישום נגד ראש ממשלה הוא יום עצוב למדינת ישראל. אני מקווה בשביל נתניהו ובשביל אזרחי ישראל שייצא זכאי, אבל אין ספק שכעת הוא צריך להתרכז בניהול המשפט שלו ולא בניהול המדינה". אשכנזי הוסיף כי "העניינים המשפטיים של נתניהו משתקים את מדינת ישראל כבר 3 שנים. ודי. הגיע הזמן להסקת מסקנות ולחשבון נפש. הגיע הזמן לשים את ישראל לפני נתניהו".

חבר הכנסת עומר בר-לב (העבודה-גשר) קרא אף הוא לראש הממשלה להתפטר מתפקידו: "נפל דבר בישראל, ‏נתניהו לא יכול יותר להמשיך בתפקידו ועליו להתפטר מיד. ‏ראש ממשלה והסובבים אותו ניצלו ומנצלים את מעמדם על מנת להשיג לו, למשפחתו ולעצמם מעמד נישא מהחוק, להלך אימים על מערכת המשפט והתקשורת. ‏הדין מחייב – על נתניהו להתפטר מיידית מתפקידו כראש הממשלה".

יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, הנחה על הקמת צוות משפטי בראשותה של חברת הכנסת רויטל סוויד, שיעתור לבג"ץ בבקשה שיורה לראש הממשלה להודיע על נבצרותו. "כתבי האישום של נתניהו הם הסיבה שלא קמה בישראל ממשלה", אמר. "לא נוכל להשלים עם ראש ממשלה תחת כתב אישום".

"רק בגלל כתב האישום נוצר הפלונטר הפוליטי בישראל", הוסיף פרץ. "אם נצליח למנוע מנתניהו להיאחז בקרנות המזבח, נמנע בחירות בפעם השלישית תוך שנה".

חברת הכנסת תמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי) אמרה כי "עכשיו זה סופי: ראש הממשלה לא יכול לכהן ולו יום אחד. עליו להתפטר הערב. אין לו מנדט לנהל את המדינה. אם לא יעשה זאת, אסור לאיש לשבת בממשלתו או במפלגתו. אסור לו לרוץ לבחירות ואינו יכול לקבל מנדט להרכיב ממשלה. עליו לעזוב את החיים הציבוריים מיד".

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, כתב: "‏הרגש הראשון שעולה בי: עצב גדול. כואב לי על ראש הממשלה, איזו מתנה 'נהדרת' העניקה לו המדינה על כך שנתן את מיטב שנותיו למעננו". זוהר הוסיף כי "הכל היה ידוע מראש, ידענו שהיועמ"ש לא יעמוד בלחץ שהופעל עליו, ידענו ששי ניצן נאבק במלוא העוצמה שיגישו נגד ראש הממשלה כתבי אישום חמורים בכל מחיר. לא נשתוק. לא נוותר".

מתגובתו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, עלה כי לא יתמוך במתן חסינות לנתניהו: "זה יום קשה למדינת ישראל", כתב בטוויטר, "אנחנו צריכים לתת לטחנות הצדק לבצע את עבודתן ולתת לראש הממשלה את ההזדמנות להוכיח את חפותו בבית המשפט".

תגיות:יאיר לפידאביגדור ליברמןגבי אשכנזי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה