חדשות יהדות

’כאן זה איראן’: אב ברעננה גרם לסערה, בעקבות חומר על שמיני עצרת שחולק לילדים

סערה בבית הספר היסודי 'דקל' ברעננה: מורה שחילקה דפי הסבר על תפילת מוסף של שמיני עצרת - 'זכתה' לביקורת נוקבת מאחד האבות, שהתלונן על כך

אא

סערה בבית הספר היסודי 'דקל' ברעננה: מורה שחילקה דפי הסבר על תפילת מוסף של שמיני עצרת - 'זכתה' לביקורת נוקבת מאחד האבות, שהתלונן על כך שבנו הלומד בכיתה ד', נחשף ל"טקסט המוזר הזה, שבכלל לא מתאים". 

האב פרסם ברשתות החברתיות פוסט שבו הוא קובל על ה'טעות החמורה' של המורה שהעזה לחלק את הדף, במסגרת שיעור תרבות יהודית, ולצד המסמך המדובר כתב 'איראן זה כאן'. 

על פי הדיווח באתר 'צומת השרון', המסמך תיאר את הקשר בין הקב"ה לגשם, כשבינות לשורותיו נרשמו המילים הבאות: "אנשים רבים מסרבים להאמין בה' לא מפאת מחשבות מעמיקות, אלא מפאת מחסום נפשי בלבד. הענווה מסוגלת לרפא שבר זה. בעקבות הענווה באה גם הזיקה לרוחניות, ומתגבר הרצון הפנימי למצוא רוחניות שניתן להאמין בה ולבטוח בה".

יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר, יאיר זגדון, כתב: "כל הכבוד להורים על הערנות. במוצ"ש קיבלתי הודעה על הטקסט המוזר הזה, שבכלל לא מתאים. שלחתי למנהלת הודעה, והיא מיד ניסתה לאתר את המורה. זו טעות בתום לב. יצא מייל מסודר להורים. זה בית ספר ממלכתי, לא דתי ולא חילוני. הטקסט חד משמעית לא היה צריך להגיע לילדים", כתב. 

משרד החינוך אף הוא שיגר את תגובתו וכתב כי "מדובר בקטע של אושר על ידי משרד החינוך, לא נמצא בתכנית הלימודים ואינו עולה בקנה אחד עם חומרי הלמידה. בית הספר יקפיד ללמד בהתאם לחומרי הלמידה המאושרים".

תגיות:איראןבית ספרשמיני עצרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה