חדשות בארץ

"חמסין כבד, ובארי בן 5 החודשים נעול ברכב הרותח": מתח בלתי נתפס ונס עצום

שובה דביר, אמא של בארי, שננעל ברכב המשפחתי וניצל בנס גדול. "ראיתי את בארי עוצם עיניים, וצרחתי: 'תשברו את החלון'"

  • כ"ג חשון התש"פ
(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

"כשהייתי שומעת על מקרים כאלה, זה היה נשמע לי מנותק ורחוק", אומרת שובה דביר, אמו של בארי שננעל ברכב וניצל בנס, לערוץ 7, "מוזר שילד ננעל ברכב, מה, האימא לא נמצאת לידו, אבל מסתבר שלא. הילד בפנים, אתה במרחק נגיעה ממנו ואין לך דרך לחלץ אותו משם. לי היה לי מחזיק מפתחות שמחובר למפתחות הרכב ולסלקל של הילד – עשיתי זאת בעקבות האסונות הנוראיים שהתרחשו כאשר ילדים נשכחו ברכב. רציתי לוודא שאין מצב שאשכח את הילד שלי ברכב.

"זה היה יום שרב חמסין חם, אף אחד לא ברחוב. חזרתי מהעבודה, חיברתי את הקפיץ וזרקתי את המפתחות קדימה אל מושב הנהג. הרכב היה רותח, ורק רציתי להדליק את המזגן. סגרתי את הדלת האחורית, ניגשתי לפתוח את הדלת הקדמית והיא לא נפתחת, ניסיתי שוב והיא לא נפתחת. ניסיתי שוב ושוב אבל לא. בארי בפנים. אני בחוץ. הרכב לוהט. המזגן מכובה.

לאחר מעשה הבינה שובה כי היא זרקה את השלט אל כיסא הנהג בצורה חזקה מדי. השלט נלחץ על המושב ופשוט נעל את הדלת. כלי רכב עם נעילה פנימית הם בעלי סיכון גדול לאירועים שעלולים להסתיים באסון.

כמו בחוק מרפי, הרחוב היה ריק לחלוטין. "חם בחוץ וכל האנשים בבתים עם המזגן. לא היה אדם ברחוב. מצאתי את עצמי צועקת 'הצילו'. ראיתי נערה מעבר לכביש. קראתי אליה והיא לא שמעה אותי. ניסיתי לקרוא לה באנגלית והיא שוב לא שמעה. עזבתי את הרכב ועברתי למדרכה השנייה, הבנתי שהיא לא מתקשרת בשפה שלי ומשכתי אותה בחוזקה לרכב, ובלי שפה תיקשרנו בקושי והתקשרנו ל'ידידים'".

במהלך הדקות הלחוצות הללו ניסתה שובה לשמור על קשר עם התינוק. "קראתי אליו ודיברתי איתו. בהתחלה הוא חייך, אחר כך בכה ובהמשך עשה תנועות. הוא בכה ואני אתו. צעקתי 'בארי, בארי', דפקתי על החלון כמו משוגעת.

"ניסיתי לשבור את החלון, אבל על הקו היו איתי מ'ידידים' שאמרו לי שעוד שתי דקות הם איתי, אל תנפצי את החלון. הרעידה אותי המחשבה שאם אשבור את החלון אולי רסיסים יעופו לכל עבר", שובה מתארת את רגעי המתח העצום שחותה.

"היה הרגע שבו כבר ראיתי את הרכב של 'ידידים' מגיע לחלץ את בארי, אבל באותו רגע ראיתי שבארי עוצם עיניים וצרחתי: 'תנפצו את החלון'. איש אחד לקח אבן אדירה, תפס תנופה אחורה, והאיש מ'ידידים' הדף אותו ואמר לו: 'אתה לא מנפץ', כי שהפעולה שלו תהיה יעילה יותר מניפוץ חלון עם כל הרסיסים.

בחסדי שמים, המתנדב פרץ לרכב וחילץ את בארי. "הוא הוציא את בארי. חיבקתי אותו. כונני מד"א בדקו אותו שהכול בסדר. הוא מאוד מאוד הזיע ונשם עמוק מהרגיל. היה לי חשוב שהוא יעבור בדיקה רפואית ואני מודה לכל האנשים שהיו איתי ול'ידידים'".

אל תגידו "לי זה לא יקרה". הכירו את הפתרונות למניעת שכחת ילדים ברכב.

תגיות:רכבנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה