חדשות בארץ

מכה לפלסטינים: הולנד עוצרת את כספי הסיוע לרשות

אחרי שנקט בעמדה פרו-ישראלית ודחה את החלטת בית הדין של האיחוד לסמן מוצרים מיהודה ושומרון, הפרלמנט ההולנדי הצביע בעד הפסקת התמיכה לרשות הפלסטינית, בסך מיליון וחצי יורו בחודש, זאת בשל העברת משכורות למחבלים ובני משפחותיהם

יו"ר הרשות, אבו מאזן (צילום: פלאש 90)יו"ר הרשות, אבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אא

הפרלמנט ההולנדי בהאג אישר אמש (רביעי) את הפסקת העברתם של כספי הסיוע לרשות הפלסטינית, זאת בשל השימוש שנעשה בו בתשלום המשכורות למחבלים ומשפחותיהם. החלטה זו מצטרפת להחלטתה הקודמת שלשום לדחות את החלטת האיחוד האירופי באשר לסימון מוצרים שיוצרו בהתנחלויות.

במסגרת ההחלטה, הולנד תעצור את הסיוע בסך מיליון וחצי יורו בחודש שהיא מעבירה לרשות הפלשתינית, שהוגדר עד כה כתקציב חופשי הנתון לשיקול הרשות, ובמקום זאת יועבר הכסף לתמיכה בפרויקטים מוגדרים שהולנד תחליט עליהם. הולנד, שטענה כי אחוז גבוה מהכספים מגיע למחבלים שביצעו פעולות טרור, פנתה לרשות הפלסטינית בנושא יותר מ-20 פעמים, אולם ברשות סירבו להפסיק את התשלומים.

עוד קודם לכן נקט הפרלמנט ההולנדי עמדה פרו-ישראלית, כאשר הצביע נגד החלטת בית הדין של האיחוד האירופי לסמן מוצרים ישראליים שיוצרו בהתנחלויות. לפי הולנד, על מדיניות סימון מוצרים מאזורים שנויים במחלוקת לחול באופן גורף, כך שגם מוצר שיובא מאזורים אחרים בעולם שיש עליהם מחלוקת ריבונית, יוצג סימון דומה.

שגריר ישראל בהולנד, נאור גילון, בירך על החלטת הפרלמנט ואמר כי הוא "מקווה כי כל עוד האיחוד לא ישנה את עמדתו, לפחות ממשלת הולנד תמנע מלסמן את המוצרים". גורם ישראלי אמר כי הוא מקווה שהחלטת הולנד "תעורר דיון אודות ההנחיה המפלה את ישראל לרעה ביחס לאזורי עימות אחרים בעולם".

אתמול, במהלך הדיון במועצת הביטחון של האו"ם, שהתכנסה בעקבות הכרזת ארצות הברית כי ההתנחלויות אינן מפירות את החוק הבינלאומי, גינו שגרירי בריטניה, צרפת, גרמניה, פולין ובלגיה את ההחלטה, ומסרו בהודעה משותפת כי "כל ההתנחלויות אינן חוקיות, פוגעות במאמצים להשגת השלום, ומנוגדות להחלטה של מועצת הביטחון".

סגן השגריר הגרמני באו"ם אמר לחברי המועצה כי "אחד המכשולים העיקריים" לפתרון הקונפליקט הישראלי-פלסטיני היא נוכחותה של ישראל בשטחים. הוא הוסיף כי גרמניה ממשיכה לראות בהתנחלויות הפרה של החוק הבינלאומי "אשר מערערות את הסיכוי לשלום". שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, אמר בנאומו כי "הפעילות הישראלית בהתנחלויות מפירה את החוק הבינלאומי".

שליחת ארה"ב במועצת הביטחון הדגישה כי אין בהצהרת הממשל בנוגע למדיניות ההתנחלויות משום שינוי סטטוס, וכי הסדרים מדיניים בין ישראל והפלסטינים הם אלו שיקבעו את מעמדן. "אני רוצה שכל אחד באולם הזה יחשוב האם הוא היה מקבל ביקורת על הפעילות שלו אחרי שלו ולמשפחתו היו 15 שניות למצוא מקלט מרקטות שנורות מעזה", אמרה. "לא הייתם מקבלים זאת. ירי הרקטות והאלימות - זה המכשול לשלום. אנו מחויבים לשלום כפי שאנו מחויבים לביטחונה של ישראל - כך נהיה גם בעתיד ולא ניתן לקהילה הבינלאומית להעביר ביקורת נגד ישראל, כולל ממדינות שמתנגדות לקיומה של ישראל".

תגיות:הולנדהרשות הפלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה