חדשות בארץ

נתניהו לגנץ: "תשתחרר מהווטו של לפיד, בוא לממשלת אחדות"

שעות ספורות לפני תום המנדט של יו"ר כחול לבן, ובעקבות הצהרתו של אביגדור ליברמן, קרא ראש הממשלה בנימין לבני גנץ להקים יחד ממשלת אחדות: "עדיין לא מאוחר. בוא ונודיע עוד הערב שאנחנו מקימים ממשלת אחדות לאומית"

נתניהו בישיבת בלוק ה- 55, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו בישיבת בלוק ה- 55, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) לפלונטר הפוליטי, שעות ספורות לפני תום המנדט של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, להרכבת הממשלה, ובעקבות הצהרתו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

בנאום בישיבה מיוחדת בכנסת של חברי הסיעות המרכיבות את בלוק הימין-חרדים, התייחס נתניהו לדבריו של ליברמן, בהם תקף את חברי הכנסת החרדים והערבים. "אסור לפסול אף ציבור. לא את הציבור החרדי, שהוא חלק אינטגרלי מהעם ומהמדינה, בשר מבשרנו. לא אף ציבור – יהודים ולא-יהודים", אמר בפתח דבריו. "כל מי שתומך בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית – הוא שותף שלנו".

"אנחנו נמצאים ברגע גורלי, בצומת דרכים היסטורי. המדינה חזקה יותר משהייתה אי פעם – כלכלית, צבאית מדינית", הצהיר נתניהו. "רק שלשום הכריזה מחלקת המדינה האמריקנית על מעמדה החוקי של ההתיישבות ביהודה ושומרון. יש לנו חלון הזדמנויות היסטורי שלא יחזור, להשיג דברים שיכולנו רק לחלום עליהם. יש לנו הזדמנות לקבוע את גבולותינו, להחיל את הריבונות שלנו על בקעת הירדן ואזורים אחרים, להשיג הסכם הגנה עם ארצות הברית, לכרות בריתות עם שכנינו, להדוף ולנצח את אויבינו. מכל הטעמים הללו, אסור לאבד אף יום. איבדנו כבר שנה שלמה".

"מה שצריך עכשיו זה לא עוד מערכת בחירות, אלא ממשלת אחדות. גם כדי לממש את ההזדמנויות, וגם כדי להדוף את הסכנות", הדגיש ראש הממשלה. "תראו מה קרה בשבוע שעבר בעזה, אתמול בסוריה. יש לי מסר לכל אויבינו בטהראן, דמשק, ביירות ועזה: אנחנו אולי בממשלת מעבר, אבל כשמדובר בביטחון ישראל אנו מלוכדים כאיש אחד. אל תטעו ואל תנסו אותנו".

ראש הממשלה מתח ביקורת על כחול לבן, ברקע האפשרות שהתגלגלה במסדרונות הפוליטיים להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת: "אני רוצה להודות לליברמן שהסיר את הרעיון ההזוי של ממשלת מיעוט, שנשענת על תומכי טרור. בני גנץ וגבי אשכנזי, איך יכולתם ללכת אחרי לפיד ברעיון המטורף הזה? איך הסכמתם להפקיר כך את ביטחון ישראל? עשיתם מעשה שלא ייעשה".

"אני רוצה להגיד לגנץ, שעדיין לא מאוחר. המנדט עוד אצלו. בוא נשב יחד, ונודיע עוד הערב שאנחנו מקימים ממשלת אחדות לאומית. זה מה שישראל זקוקה לו. אסור לדרדר את המדינה לבחירות נוספות. אני קורא לך, תשתחרר מהווטו של לפיד, מה הוא מהלך עליך קסמים? תעשה סוף סוף את הדבר הנכון. בוא לממשלת אחדות", חתם נתניהו.

כזכור, בהצהרה שמסר בצהריים, בישיבת סיעתו בכנסת, הכריז ליברמן כי אין בכוונתו להצטרף לממשלת ימין צרה בראשות נתניהו, או לממשלת מיעוט בראשות גנץ. הוא הטיל על השניים את האשמה בכישלון המאמצים להקמת ממשלת אחדות, והעריך כי במצב הדברים הנוכחי פניה של ישראל לבחירות שלישיות. יו"ר ישראל ביתנו ניצל את דבריו כדי לתקוף בחריפות ובבוטות את המפלגות החרדיות והערביות. "הגיע הזמן לקרוא לדברים בשמם המלא. הרשימה הערבית המשותפת היא באמת גיס חמישי, לא צריך לטייח", אמר. הוא הוסיף כי "המפלגות החרדיות הופכות יותר ויותר למפלגות אנטי-ציוניות", והאשים אותן ב'סחיטה', כלשונו. הוא ציין, כי בין חברי הכנסת הערבים והחרדים מתקיים שיתוף פעולה ברור: "זו קואליציה אנטי-ציונית, שמשחקת בשני הגושים. הקואליציה האנטי-ציונית הזו היא הסכנה המיידית והמוחשית".

תגיות:בני גנץבנימין נתניהובחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה