חדשות בארץ

שר הביטחון למנהיגי איראן: "אינכם חסינים יותר"

בעקבות תקיפת צה"ל בסוריה, איים שר הביטחון נפתלי בנט על מנהיגי איראן: "הכללים השתנו. בכל מקום בו תשלחו את זרועות התמנון שלכם – אנחנו נגדע אותן". ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מי שיפגע בנו – אנו נפגע בו"

בנט ונתניהו (קרדיט צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)בנט ונתניהו (קרדיט צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס הבוקר (רביעי) למתקפה הלילית הנרחבת של צה"ל בסוריה, ושיגר איום לעבר איראן. "הכללים השתנו: מי שיורה על מדינת ישראל ביום, לא ישן בלילה. כך בשבוע שעבר וכך גם השבוע", אמר. "המסר שלנו למנהיגי איראן פשוט: אינכם חסינים יותר. בכל מקום בו תשלחו את זרועות התמנון שלכם – אנחנו נגדע אותן. צה"ל ימשיך להוות חומת מגן לאזרחי ישראל".

בעקבות התקיפה, מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הבהרתי שמי שיפגע בנו – אנו נפגע בו. כך עשינו הלילה מול מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני ומטרות צבאיות סוריות בסוריה, לאחר שאמש שוגרו משטחה רקטות לעבר ישראל. נמשיך לשמור בתקיפות על ביטחון ישראל".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב אף הוא על המתקפה הנרחבת. "צה"ל גבה הלילה מחיר מהגרורות האיראניות בסוריה", כתב בטוויטר. "עלינו לשמור ולחזק את ההרתעה בכל החזיתות. גם בתקופה פוליטית מעורערת נגבה כל פעולה אחראית של הממשלה שתחזק את ביטחון אזרחי ישראל".

השר זאב אלקין אמר הבוקר, כי התקיפה בסוריה היא חלק ממדיניותה העקבית של ישראל לבלימת ניסיונות ההתבססות של איראן בסוריה. "המדיניות הייתה מאוד ברורה לאורך כל השנים האלה", אמר בראיון לגלי צה"ל. "מי שפוגע בו – אנחנו נפגע בו בכל הכוח. נעשה הכל כדי שאיראן לא תוכל להתבסס בסוריה ולהפוך אותה לחזית קדמית של הצבא האיראני נגדנו".

"זה מאבק שאנחנו מנהלים אותו, בהצלחה לא קטנה, במשך כמה שנים, ומשבשים לאיראנים את התוכניות", הוסיף אלקין. "אנחנו ממשיכים בנחישות במאבק. מי שתקף אותנו – קיבל מכה פי מאה יותר חזקה ממה שניסה להנחית עלינו".

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו עשרות מטרות צבאיות בשטח סוריה, השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי. המטרות שהותקפו היו ברובן מדרום וממערב לדמשק, ומיעוטן באזור הגולן הסורי. דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, אמר כי הפעולה כוונה נגד "הגורם המארח – הגורם הסורי", וכן נגד כוח קודס ומיליציות המזוהות איתו: "לא נשלים עם התבססות איראנית בגבול שלנו, ונעמוד כנגדה".

זילברמן ציין, כי התקיפה בוצעה בתיאום מול "מעצמות באזור", ובמהלכה הותקפו סוללות נ"מ מתקדמות, מפקדות של צבא סוריה ומחסני אמל"ח. בנוסף, הותקפו מבני תשתית של הכוחות האיראניים והפרו-איראניים, ביניהם מפקדת פיקוד ושליטה של כוח קודס בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק, מפקדות נוספות וגם עמדות תצפית בגולן הסורי. במהלך המתקפה בוצע ירי של טילי קרקע-אוויר סוריים לעבר מטוסי חיל האוויר. בתגובה, הושמדו מספר סוללות הגנה אווירית של צבא סוריה.

"צה"ל רואה במשטר הסורי נושא באחריות לנעשה בשטחו, ומזהיר אותו מלפעול או לאפשר פעולה נגד ישראל", נמסר עוד מדובר צה"ל. "פעולות מסוג זה יגררו תגובה חריפה. צה"ל ימשיך לפעול באופן תקיף ונחוש נגד ההתבססות האיראנית בסוריה, נמצא במוכנות גבוהה למגוון תרחישים, וימשיך לפעול ככל שיידרש למען ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל".

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א דיווחה, כי התקיפה הישראלית החלה בשעה 1:20 לפנות בוקר, ובוצעה מתוך שטחי ישראל ולבנון. מקור צבאי סורי מסר לסוכנות, כי מערכות ההגנה האוויריות של צבא סוריה יירטו את רוב "המטרות העוינות", ששוגרו לעבר אזור דמשק. עוד דווח, כי רסיסים של אחד הטילים הישראליים פגעו בבית בעיירה סעסע; הבית נהרס, ובני המשפחה ששהו בו – זוג הורים ושני ילדיהם – נפגעו והועברו לבתי חולים בקוניטרה ובדמשק.

תגיות:נפתלי בנטבני גנץסוריהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה