חדשות בארץ

עתירה נגד הרשות הפלסטינית: בנתה בית ספר בלב שמורת טבע ישראלית

הרשות הפלסטינית תתייצב לראשונה בפני בית משפט לאחר שהקימה בית ספר באופן לא חוקי בתוך שמורת טבע המוגדרת כאדמת מדינה. העתירה הוגשה אחרי פניות למשרד הביטחון, המנהל האזרחי ומשטרת ישראל שלא זכו לתגובה. העותרים: "זלזול בוטה וחד משמעי בשלטון החוק, מתוך ידיעה ברורה כי המשיבים לא יעשו דבר כדי למנוע זאת"

בית הספר הפלסטיני בלבה של שמורת הטבע נחל מכוךבית הספר הפלסטיני בלבה של שמורת הטבע נחל מכוך
אא

לבית המשפט הוגשה לראשונה עתירה נגד הרשות הפלסטינית, לאחר שהקימה בית ספר באופן לא חוקי בתוך שמורת הטבע נחל מכוך, המוגדרת כאדמת מדינה. השמורה חולשת על שטח של כ-18 אלף דונם בצפון מדבר יהודה, מאזור הר בעל חצור בואכה הירדן וים המלח, והיא אוגרת בתוכה צמחים נדירים כמו אירוס שחום וצבעוני ההרים.

לפי העתירה, על שלט בית הספר, שנבנה בסיוע האיחוד האירופי וקרנות זרות אחרות, מצויין כי המבנה בבעלות "מדינת פלסטין - משרד החינוך וההשכלה הגבוהה". צילום מתוך אתר המיפוי של הרשות הפלסטינית מוכיח, כך לטענת העותרים, כי הבנייה נעשתה בשים לב לעובדה כי מדובר באדמות מדינה ישראליות בלב שמורת טבע מוגנת.

בין סעיפי התביעה נגד הרשות נמנות עבירות על חוקי הגנת הסביבה, פלישה לאדמות מדינה והפרת חוקי התכנון והבנייה. העתירה הוגשה אחרי התקשרויות שביצעו העותרים למשרד הביטחון, המנהל האזרחי ומשטרת ישראל. במנהל האזרחי הגיבו לפנייה כי "במידת הצורך ינקטו הליכי פיקוח ואכיפה בהתאם לנהלים ולסדרי העדיפויות".

"מדובר במציאות שלא תיאמן שבה ברמה יום-יומית, הרשות הפלסטינית פורצת כבישים ודרכים באמצעות רכבים גדולים, מפתחת תשתיות, בונה בתי ספר ואף אחד לא עוצר בעדה", אמר ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ.

"התופעה הזו הולכת ומחריפה מדי יום ומדינת ישראל עומדת חסרת אונים מול ההשלכות האגרסיביות על שטחי C. אנו קוראים לגורמי הביטחון לשלוט באירוע הזה באופן מיידי ולשמור על ביטחון המולדת, ביחד על כל שטחינו החשובים ביהודה ושומרון", הוסיף ראש מועצת בנימין.

בכתב העתירה טענו עו"ד אבי סגל ויעל סינמון, מתנועת רגבים, כי הרשויות בישראל מעדיפות שלא לאכוף את החוק במרחב. "המשיבים משדרים לציבור כולו כי ניתן לקחת את החוק לידיים, שהרי העבריינים ממשיכים בפלישתם ובהפעלת בית הספר הבלתי-חוקי בתחומי שמורת טבע מוכרזת, חרף הצווים אשר נמסרו לידיהם", אמרו פעילי תנועת רגבים. "כל זה קורה תוך גרימת נזקים סביבתיים ראשונים במעלה, מתוך זלזול בוטה וחד משמעי בשלטון החוק, מתוך ידיעה ברורה כי המשיבים לא יעשו דבר כדי למנוע זאת".

מהיחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים נמסר בתגובה: "המקרה המדובר מוכר לגורמי האכיפה במנהל האזרחי והאכיפה תתבצע בהתאם לסמכויות והנהלים ובכפוף לסדרי העדיפויות ולשיקולים המבצעיים".

בתנועת שלום עכשיו אמרו בתגובה: "הקמפיין לסילוק הפלסטיניים משטחי C הגיע לשיא חדש של צביעות ואבסורד. דווקא באזור בו הוקמו בשנתיים האחרונות שלושה מאחזים בלתי חוקיים, מנסים כעת להרוס מבנים המשמשים בית ספר לילדי האזור הפלסטיניים שהמדינה מסרבת לאשר להם לבנות ונמצאים במרחב עשרות שנים".

תגיות:הרשות הפלסטיניתעתירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה