חדשות בארץ

תיעוד: ג’ייסון גרינבלט נפגש עם הבלוגר הסעודי

הבלוגר הסעודי מוחמד סעוד, הידוע כתומך בישראל ובראש הממשלה בנימין נתניהו, נפגש ברכבת בריאד עם ג'ייסון גרינבלט, לשעבר שליחו המיוחד של הנשיא דונלד טראמפ למזרח התיכון. סעוד: "אני עם דמעות בעיניים"

(צילום: חשבון הטוויטר של גרינבלט)(צילום: חשבון הטוויטר של גרינבלט)
אא

הבלוגר הסעודי מוחמד סעוד, הנוהג להציף את הרשת בביטויי תמיכה בישראל ובראש הממשלה בנימין נתניהו, נפגש הבוקר (שלישי) בריאד עם ג'ייסון גרינבלט, מי שכיהן עד לאחרונה כשליחו המיוחד של הנשיא דונלד טראמפ למזרח התיכון.

בסרטון שהעלה לרשת, נראה סעוד יחד עם גרינבלט במהלך נסיעה ברכבת. הוא הודה לגרינבלט על ההזדמנות לפגוש אותו. "אני מאוד שמח לפגוש אותך סוף סוף פנים אל פנים", השיב גרינבלט. "אני יודע שאתה חבר נאמן מזה זמן מה. אני שמח מאוד לפגוש אותך. המשך בעבודתך הנהדרת לעבר השלום".

סעוד צירף לסרטון את רשמיו מהמפגש עם גרינבלט: "איש מדהים, שרוצה ומנסה להביא שלום בין המדינות במזרח התיכון. אפשר להביא שלום, אני מקווה שיהיה שלום בין ישראל לסעודיה, וסעודים יגיעו לישראל, וישראלים יגיעו לסעודיה. אני עם דמעות בעיניים".

הבכיר האמריקני לשעבר "צייץ" אף הוא בחשבון הטוויטר שלו על המפגש: "מזה זמן שאני 'חבר' בטוויטר עם מוחמד סעוד. כעת נפגשנו בריאד. ממשיך את השיחה על ישראל, הפלסטינים והאזור, על יהודים, מוסלמים, נוצרים וערבים, ועוד. עזרו לנו לבנות את המומנטום!".

גרינבלט, יהודי אורתודוכסי בן 52, הינו עורך דין, שכיהן כסגן נשיא וכיועץ משפטי של ארגונו העסקי של טראמפ. במהלך הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב- 2016 הוא שימש כיועצו של טראמפ לענייני ישראל, ועם בחירתו לנשיא הוא מונה לשליחו המיוחד של הממשל לאזור. בתוקף תפקידו, הוא היה אחד ממובילי צוות השלום האמריקני, ופעל לגיבושה וניסוחה של "עסקת המאה", תוכנית השלום של הממשל, שחלקה המדיני היה צפוי להתפרסם לאחר הבחירות בישראל, אך מתמהמה בשל המשבר הפוליטי בארץ. גרינבלט פרש בסוף החודש שעבר מתפקידו. את מקומו ממלא אבי ברקוביץ', יועצו של ג'ארד קושנר, חתנו של טראמפ העומד בראש צוות השלום של הממשל.

(סרטון: חשבון הטוויטר של סעוד)

תגיות:סעודיהג'ייסון גרינבלטמוחמד סעוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה