חדשות בארץ

נתניהו נפגש שוב עם ליברמן: "ממשיכים במאמצים להקמת ממשלת אחדות"

פגישה נוספת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הסתיימה בהצהרה משותפת לפיה "הפגישה הייתה טובה ועניינית, והשניים ימשיכו במאמצים להקמת ממשלת אחדות". בליכוד לוחצים על המפלגות החרדיות להתפשר, כדי שניתן יהיה להקים ממשלת ימין צרה יחד עם ליברמן

נתניהו וליברמן, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וליברמן, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (שלישי) עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. בתום הפגישה, שהתקיימה במשרד ראש הממשלה בירושלים, נמסר מהליכוד ומישראל ביתנו כי "הפגישה הייתה טובה ועניינית, והשניים ימשיכו במאמצים להקמת ממשלת אחדות".

הודעה בנוסח דומה יצאה בתום פגישתם הקודמת של ליברמן ונתניהו, שהתקיימה שלשום. ביומיים האחרונים ניכרת הפשרה ביחסים בין שני האישים, זאת לקראת תום המנדט של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שיפקע מחר בחצות. בליכוד ובמפלגות השותפות לו בבלוק הימין הפסיקו לתקוף את ליברמן, וגם מצדו של יו"ר ישראל ביתנו ניתן להבחין בריכוך מסוים של הטון כלפי גוש הימין-חרדים.

על פי ההצהרות שיצאו מהליכוד ומישראל ביתנו, בפגישות בין ליברמן ונתניהו נדונו אך ורק הדרכים למימושה של אופציית ממשלת האחדות. עם זאת, בליכוד כבר מכינים את הקרקע ל- 21 הימים שלאחר פקיעת המנדט של גנץ, ומפעילים לחץ על המפלגות החרדיות להתפשר, על מנת שניתן יהיה להקים ממשלת ימין צרה יחד עם ליברמן. פגישה שערך אמש נתניהו עם ראשי ש"ס ויהדות התורה הסתיימה, על פי הידוע בשלב זה, ללא תוצאות.

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, אמר אתמול כי יהיה מוכן "לעשות ויתורים מרחיקי לכת בנושאים הפוליטיים" שקשורים למפלגתו. "אני מוכן שליברמן יקבל מעמד הרבה יותר בכיר מאיתנו, על אף שיש לו 8 מנדטים ולנו 9",  אמר בראיון לערוץ כנסת. "אני מוכן שהוא יקבל פי שניים תקציבים ותיקים. מה שאני רשאי ויכול – אני מוכן לוותר". עם זאת, דרעי הבהיר כי לא יתפשר על הנושאים האידיאולוגיים ועל סוגיות דת ומדינה.

בכאן חדשות דווח הבוקר, כי גורמים המעורבים במגעים לתיווך בין ליברמן והמפלגות החרדיות העלו הצעת פשרה, לפיה אנשי יהדות התורה וש"ס לא יכהנו בתפקידים המשמעותיים בהם כיהנו בממשלה היוצאת, ובהם ראשות ועדת הכספים ומשרדי הבריאות והפנים. על פי הדיווח, הסכמה של המפלגות החרדיות להצעה זו, יחד עם אישור חוק הגיוס בנוסח אותו דורש ליברמן, יהוו עבור ישראל ביתנו הישג שיאפשר לה להיכנס לממשלת ימין בראשות נתניהו, יחד עם החרדים.

ליברמן נפגש אמש עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בניסיון נוסף לקדם את הקמתה של ממשלת אחדות. בפתח ישיבת סיעתו בכנסת, שנערכה אתמול בצהריים, אמר ליברמן כי ממשלה צרה תהווה "אסון" עבור מדינת ישראל, וכי הוא ממשיך לחתור לקידומה של אופציית האחדות. עם זאת, הוא הבהיר כי המאמצים אינם יכולים להימשך "לנצח", כלשונו: "המאמץ שלנו הוא עד יום רביעי, 12 בצהריים. מבחינתי, אם עד אז לא נגיע להסכמה עקרונית וחתימה בראשי תיבות – אז כל אחד לנפשו. צריך גם לשמור על הגינות. זה מאפשר לגנץ עוד 12 שעות להחליט מה לעשות". ליברמן סירב לומר מה יעשה במידה וייכשלו המגעים להקמת ממשלת אחדות: "אני מרשה לעצמי לשמור על ערפל קרב, ולא להוריד שום דבר מהשולחן".

הנשיא ראובן ריבלין ממשיך אף הוא לפעול לפתרון הפלונטר הפוליטי. לאחר שבמוצאי שבת הוא נפגש עם גנץ, הוא צפוי להיפגש היום עם יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, ולאחר מכן עם יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ. בשעה 18:30 יגיע צוות המשא ומתן של הליכוד לבית הנשיא, יחד עם ראש הממשלה נתניהו.

כזכור, שלשום מתח ריבלין ביקורת חריפה על גנץ ונתניהו, וקרא להם לפתור את המחלוקות ביניהם ולהגיע להסכמה על כינונה של ממשלת אחדות. במהלך ביקור בנתיבות אמר ריבלין, כי "אין צורך בבחירות נוספות. אני קורא גם לליכוד וגם לכחול לבן להתעשת ולהבין שהעם לא רוצה בחירות נוספות. די לו בבחירות האלו. העם הכריע את דברו". הנשיא הוסיף כי הוא סבור שאפשר להקים ממשלה: "הפערים הם פערים אישיים יותר מאשר פערים הגותיים, מחשבתיים, פוליטיים או צורכי המדינה. מנהיגי ישראל צריכים להבין שאזרחי ישראל קודמים לכל".

תגיות:אביגדור ליברמןבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה