חדשות בארץ

דרעי: "גנץ צריך לקבל החלטה מנהיגותית ולהיפרד מלפיד"

בראיון לערוץ כנסת, אמר יו"ר ש"ס אריה דרעי כי על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לנתק את השותפות עם יאיר לפיד ולחבור לממשלת אחדות רחבה עם הליכוד והמפלגות החרדיות, בה ראש הממשלה בנימין נתניהו יכהן ראשון ברוטציה: "אני ערב לו, שנתניהו יקיים את ההסכם"

נתניהו, דרעי וגנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו, דרעי וגנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, קרא היום (שני) ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, לקבל "החלטה מנהיגותית" ולנתק את השותפות עם יאיר לפיד, וזאת על מנת שניתן יהיה להקים ממשלת אחדות, בה ראש הממשלה בנימין נתניהו יכהן ראשון ברוטציה.

בראיון לתוכנית "שחור לבן" בערוץ כנסת, אמר דרעי: "הגענו לצומת שגנץ חייב לקבל החלטה, רק הוא. הכל מונח לפניו. הוא צריך לקבל החלטה מנהיגותית, להיפרד מלפיד ולבוא איתנו יחד לממשלה רחבה – עם הליכוד ועם החרדים. אני ערב לו, שנתניהו יקיים את הסכם הרוטציה ואת הנבצרות". יו"ר ש"ס ציין, עם זאת, כי "לגנץ כנראה קשה לקבל את ההחלטה לפצל את כחול לבן. הוא עדיין לא מצוי בכל נבכי הפוליטיקה, ולא מבין שמובילים אותו לשם. הוא בסוף ימצא את עצמו במערכת בחירות, כשמאיימים על המנהיגות שלו".

דרעי התייחס לפרסום בחדשות 12, לפיו אנשי כחול לבן הגיעו להסכמות מרחיקות לכת עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בכל הנוגע לסוגיות דת ומדינה: "זה למעשה חיסולו של הסטטוס קוו, וכמעט אפשר להוריד את ההגדרה 'יהודית' מהמדינה היהודית-דמוקרטית. אם זה נכון, ראשי כחול לבן עשו מעשה חמור מאוד". הוא חזר על דברים שאמר, מוקדם יותר היום, בישיבת חברי הכנסת של בלוק ה- 55, לפיהם בכחול לבן חיזרו בשבועות האחרונים אחרי המפלגות החרדיות על מנת לשכנען להצטרף לממשלה בראשות גנץ: "ההתחייבות הראשונה, בלי שביקשנו, הייתה לשמור על הסטטוס קוו". הוא הבהיר, כי ההתחייבות של כחול לבן כללה גם את לפיד – "כל זה כדי שנתניהו לא יהיה ראש ממשלה".

"אני לא חושב שהבעיה מלכתחילה של כחול לבן הייתה החרדים", הוסיף דרעי. "ביומיים האחרונים לפיד סוף סוף אומר את האמת. הוא קורא לנתניהו להיפרד מהבלוק, לבוא ולהיות מספר 2 ברוטציה. הם אומרים לנתניהו 'ברחל בתך הקטנה': אין מצב שאנחנו נותנים לך להיות מספר 1 במתווה הנשיא. הם ניסו לפורר את הגוש ולהעביר אותנו אליהם, ולא הצליחו, עכשיו הגוש לא מפריע להם. מפריע להם שנתניהו יהיה הראשון – לא יודע מה הסיבות, אני חושב שזה הרבה שנאת חינם".

בתשובה לשאלה האם יהיה מוכן להתפשר כדי שניתן יהיה להקים ממשלת ימין צרה, יחד עם ישראל ביתנו, הבהיר דרעי: "אני, באופן אישי כיו"ר תנועת ש"ס, מוכן לעשות ויתורים מרחיקי לכת בנושאים הפוליטיים שקשורים לנו. אני מוכן שליברמן יקבל מעמד הרבה יותר בכיר מאיתנו, על אף שיש לו 8 מנדטים ולנו 9. אני מוכן שהוא יקבל פי שניים תקציבים ותיקים. מה שאני רשאי ויכול – אני מוכן לוותר. על דברים של אמונה ושל אידיאולוגיה – אני לא רשאי לוותר. אני לא סוחר בשבת. כמעט ולא נשאר כלום מהסטטוס כלום, הגענו לקצה".

בסיום הראיון, נשאל דרעי כיצד הוא מעריך את סיומו של המשבר הפוליטי. "קשה לי מאוד לדעת", השיב, "כשאתה תלוי ברצונו של אדם אחד, שאף אחד לא יודע לנבא מה יעשה. אין פה מסגרת של מפלגה שאתה יכול להבין מה האינטרסים שלה. כשמתערבים שיקולים אישיים, קשה מאוד לחזות. אני מקווה שבסוף השכל יגבר, וימצאו פתרון". הוא חזר וטען, כי "הפתרון המעשי ביותר הוא שגנץ יקבל החלטה מנהיגותית, להביא אתו את הרמטכ"לים אשכנזי ויעלון ואת 20 חברי הכנסת שלו, לתת לנתניהו להמשיך עם הניסיון שלו לתקופה לא ארוכה – מקסימום שנה, ויכול להיות גם פחות בגלל הנבצרות – ולהקים ממשלה בשותפות עם החרדים, ממשלה יציבה וטובה. כל אלה שמובילים לקצה – ישרתו את עם ישראל באופוזיציה. זו הממשלה הטובה ביותר".

תגיות:בני גנץאביגדור ליברמןאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה