חדשות בארץ

גפני: בג"ץ אינו אובייקטיבי בהחלטותיו

יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני, מתח ביקורת חריפה על ההחלטה שקיבל בג"ץ, שלא לאפשר בשלב זה לשר הפנים אריה דרעי לזמן את ראש עיריית טבריה, רון קובי, לשימוע לפני הדחה: "לכל שר יש אג'נדה, פתאום הוא נוגע בדבר?"

גפני (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)גפני (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני, התייחס הבוקר (שני) להחלטה שקיבל אתמול בג"ץ בעניינו של ראש העיר טבריה, רון קובי, ומתח עליה ביקורת נוקבת. בפתח הדיון בוועדה, אמר גפני: "הרגשתי היא, שאם זה היה ראש עיר שעוזר לחרדים, לא היו סוחבים את עניינו כל כך הרבה זמן. התחושה שבית המשפט אינו אובייקטיבי".

כזכור, אתמול הוציא בג"ץ צו על תנאי, שאסר על שר הפנים אריה דרעי לזמן בשלב זה את קובי לשימוע במשרד. בג"ץ הורה לדרעי לנמק בתוך כשבועיים מדוע לא ימנה ועדה ממונה לעיריית טבריה, לצדו של קובי, ומדוע לא יעביר את סמכות השימוע לשר אחר, וזאת לאור טענתו של קובי כי בינו ובין דרעי קיים "ניגוד עניינים אישי" ו"ניגוד עניינים מוסדי".

"אתמול נחשפתי להחלטת בית המשפט", אמר גפני. "אני מרגיש עם העניין הזה רע מאוד. המנהלים עזבו את העירייה, לא מאשרים תקציב, והמציאות היא שהעיר נמצאת בקריסה כלכלית מוחלטת. זו תופעה בלתי מתקבלת על הדעת".

גפני ציין כי בדיוק למקרה זה "התכוון המחוקק, שצריך לעשות שימוע, לבדוק את הדבר הזה, ולקבל החלטה מקצועית. זו צריכה להיות החלטה של מנכ"ל משרד הפנים, של היועץ המשפטי של המשרד. בסופו של דבר, בית המשפט מעביר את זה כמה הרכבים, העיר בינתיים שוקעת".

"ההרגשה שלי, שאם זה היה ראש עיר שהיה עוזר לחרדים, או שר פנים שהיה חילוני, זו לא הייתה החלטה של בית המשפט, לא היו סוחבים את זה כל כך הרבה זמן. זה לא שוויוני, לא על פי החוק. ההרגשה, שיש לי הרבה שנים, מתחזקת – שבית המשפט אינו אובייקטיבי בהחלטות שלו".

"לכל שר יש עמדה ציבורית, יש לו אג'נדה, הוא בא מהתחום הפוליטי. הוא כמובן צריך לעשות את זה מקצועית. פתאום הוא נוגע בדבר, בגלל שאמר איזה מילה במהלך החודשים האלה?", תהה יו"ר דגל התורה.

"אני אומר לנשיאת בית המשפט העליון, שתיקח בחשבון שיש ציבור גדול שמאבד את האמון בדברים הפשוטים", הצהיר גפני. "תושבי טבריה סובלים עם ראש עיר שאיננו מתפקד, עם מציאות שמנהלים בעירייה עוזבים אחרי השני. המציאות הזאת, שהוא לא יכול להעביר תקציב ולא מצליח לגייס רוב בעירייה, היא דבר חמור, ובית המשפט נותן ידו לעניין. גם אם ההרגשה שלי לא נכונה, יש ציבור גדול שמרגיש ככה, וזה חמור מאוד".

תגיות:משה גפניטבריהאריה דרעירון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה