חדשות בארץ

הפסקת אש? אזעקות בעוטף עזה, כיפת ברזל יירטה שיגור אחד

התרעות צבע אדום הופעלו ביישובים שונים במרחב עוטף עזה. זוהה שיגור אחד, שיורט על ידי לוחמי כיפת ברזל. בחסדי שמיים, אין נפגעים ולא דווח על נזק

סוללת כיפת ברזל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סוללת כיפת ברזל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

אזעקות צבע אדום נשמעו הערב (חמישי) במרחב עוטף עזה, וזאת על אף הפסקת האש שהוכרזה בין ישראל והג'יהאד האסלאמי. זמן קצר לאחר מכן נמסר מדובר צה"ל, כי "זוהה שיגור אחד שיורט על-ידי לוחמי כיפת ברזל". במד"א אמרו, כי לא התקבלו דיווחים על נפגעים. בשעה זו מתקיימת בפיקוד דרום הערכת מצב.

דובר הג'יהאד האסלאמי, מוסעב אל-ברים, אישר הבוקר כי ארגונו הסכים להפסקת האש, שנכנסה לתוקף בשעה 05:30 בבוקר. למרות ההודעה, בשעה 06:11 נשמעו אזעקות צבע אדום בעוטף עזה. אזעקות נוספות בגזרה נשמעו שוב בסביבות השעה 07:00. זמן קצר לפני השעה 11:00, הופעלו התרעות צבע אדום בעיר נתיבות וביישובים סמוכים, וכן במועצות האזוריות אשכול, שדות נגב ושער הנגב. שלוש רקטות נפלו בשטחים פתוחים, ושתי רקטות נוספות יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. צוותי מד"א הוזעקו לטפל בנפגעת חרדה אחת בגזרת נתיבות. למרות הירי, הוחלט בצה"ל לחזור לשגרה במעברי הגבול ארז וכרם שלום, ולהחזיר את מרחב הדייג ברצועה ל- 15 מיילים ימיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהוהתייחס היום לתוצאות מבצע "חגורה שחורה", במהלכו חוסל בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא. "אנחנו לקראת סיום המבצע", אמר במהלך סיור במרכז ניהול יירוטים ובסוללת כיפת ברזל. "מטרות המבצע הושגו כבר עכשיו במלואן. מטרת המבצע הייתה לעשות סיכול ממוקד של מפקד הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. הוא חוסל, ויחד איתו חוסלו עשרות מחבלים, וגם עשרות מטרות תשתית חשובות של הג'יהאד האסלאמי". נתניהו הוסיף, כי אויבי ישראל קיבלו את המסר: "אנחנו יכולים להגיע לכל אחד, אפילו במיטתו. אני מקווה שהלקח הזה נלמד".

מוקדם יותר הבוקר, אישר דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, כי הפסקת האש עם הג'יהאד האסלאמי נכנסה לתוקף. הוא אמר כי מבצע "חגורה שחורה" השיג את כל יעדיו "באופן מהיר ומלא תוך 48 שעות". זילברמן הדגיש, כי צה"ל ערוך להגיב בעוצמה אם הירי יתחדש, וכי הוא נמצא בכוננות ובדריכות גבוהה בכל זירות הלחימה, ולא רק בעזה: "יש לנו אתגר מבצעי רחב מול פעלתנות איראנית במגוון של זירות ואיומים, לא רק בסוריה. צה"ל צריך להתמקד בזירה הצפונית – וכך נמשיך ונעשה". דובר צה"ל ציין, כי במהלך שני ימי הלחימה חוסלו כ- 25 מחבלים, שהשתייכו למערך שיגור הרקטות של הג'יהאד האסלאמי. בנוסף, הושגה פגיעה בעשרות יעדים מרכזיים של ארגון הטרור, ביניהם: מפעלים לייצור אמל"ח, מתחמי אימונים ומחסני אמל"ח, חמ"לים ואתרי שיגור, וכן מנהרות ותשתיות ימיות ותת-קרקעיות.

על פי נתוני צה"ל, במהלך סבב הלחימה שוגרו כ- 450 רקטות לעבר ישראל. כ- 60% מהן נפלו בשטחים פתוחים, ולוחמי כיפת ברזל יירטו כ- 90% מהרקטות האחרות. ממד"א נמסר, כי לאורך שני ימי הסבב, שהחלו שלשום בסביבות השעה 05:00 בבוקר, חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל- 84 בני אדם, כולם במצב קל. בין הנפגעים היו 2 גברים, כבני 30 ו- 55, שנפצעו שלשום קל מרסיסים במועצה האזורית באר טוביה. אישה כבת 65 נפצעה אתמול באורח קל באשקלון, לאחר שרקטה פגעה במבנה בו שהתה. 34 בני אדם נחבלו באורח קל בזירות שונות, בדרכם למרחב המוגן, ו- 43 נוספים לקו בחרדה.

ברצועת עזה דיווחו הלילה, עוד לפני תחילתה של הפסקת האש, כי 8 בני אדם נהרגו בתקיפה מהאוויר של בית בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה. אחד ההרוגים הוא רסמי אבו מלחוס, מפקד יחידת הרקטות בחטיבת מרכז הרצועה של הג'יהאד האסלאמי. על פי הנתונים שמסר משרד הבריאות בעזה, בסבב הלחימה נהרגו 34 פלסטינים ונפצעו 111 נוספים.

(עודכן: 18:08)

תגיות:כיפת ברזלרצועת עזהרקטותהג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה