מעניין

"התחלתי לתכנן הלוויה": הרופאים נתנו לו 6 חודשים לחיות - ואז קרה הבלתי יאומן

כשמתיו האוזר מוירג'יניה שבארה"ב הגיע למשקל של 365 ק"ג - הרופאים הכינו אותו לגרוע מכל. "הם אמרו לי שנותרו לי רק עוד שישה חודשים לחיות". איך הוא ניצח את הניסיון הקשה בחייו?

מתיו האוזר באחד האשפוזים בבית החולים (צילום מסך)מתיו האוזר באחד האשפוזים בבית החולים (צילום מסך)
אא

בשנת 2016, כשמתיו האוזר מוירג'יניה שבארה"ב הגיע למשקל של 365 ק"ג - הרופאים הכינו אותו לגרוע מכל. "הם אמרו לי שנותרו לי רק עוד שישה חודשים לחיות", הוא משחזר. 

האוזר עשה אינספור דיאטות בחייו, אך תאוות האוכל הייתה חזקה מהרצון לרדת במשקל - עד לרגע שבו המשקל שלו כבר סיכן את חייו. "התחלתי לתכנן את ההלוייה שלי", הוא משחזר ומספר על דרך רצופה תלאות וקשיים, שלא פעם 'עלו' לו בבריאות. "הייתי מתאשפז בבית החולים הרבה יותר מאשר נמצא בבית", הוא אומר. "גססתי וכבר השלמתי עם מצבי. ידעתי שאין לי דרך חזרה, ושאיחרתי את המועד".

האוזר, שכבר בילדותו סבל משיימינג בשל היותו ילד שמן, סבל מדכדוך שעם השנים רק הפך את מצבו לגרוע יותר. "בבית הספר היו בריונים שלא הפסיקו להציק לי. לא היו לי הרבה חברים, אז הבריחה שלי הייתה לטלוויזיה ואוכל. רק שם מצאתי איך להפיג את השעמום".

מצאו את ההבדלים: מתיו האוזר כיוםמצאו את ההבדלים: מתיו האוזר כיום

ואז, לפני שנתיים, החל האוזר - אז בן 25, לקחת את עצמו בידיים. כשנשאל מה היה הטריגר שהוביל אותו לשינוי המהותי בחייו - השלת 270 ק"ג (!) ממשקל גופו, ענה כי הבין שהוא חייב לעשות משהו כדי לעזור לעצמו. "יש רגע כזה שאתה לא יכול יותר לוותר לעצמך. אתה מבין שאתה חייב לשנות את החיים שלך, לשנות את הגישה".

לדבריו, לצורך השגת השינוי נדרשו לו שעתיים של אימונים ביום, במשך שישה ימים בשבוע. "זה לא רק אימון, זה לשנות את הגישה שלך לגמרי. להפסיק להיות שמן בראש. לעקוב אחרי מה שנכנס לגוף שלך, ולא להאמין לקול שאתה לא מסוגל לעשות את זה", הוא מסכם בגאווה, בתקווה שסיפורו ייתן כוח גם לאחרים שמתמודדים עם ניסיון זהה. "אולי ההתחלה תהיה קשה, אבל אתם יכולים לעשות את זה. אתם יכולים לעשות הכל".

תגיות:פיתוח האישיותהשמנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה