שבת

הרב חיים קנייבסקי התפעל ממיזם השבת העולמית: "מקרב את הגאולה"

מעל מיליון יהודים ישמרו את השבת הקרובה במסגרת מיזם "השבת העולמית". הצטרפו גם אתם למיזם, עליו אמרו גדולי הדור שהוא "מקרב את הגאולה"

  • ט"ז חשון התש"פ
הרב חיים קנייבסקי (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)הרב חיים קנייבסקי (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)
אא

השבת הקרובה, פרשת וירא תש"פ, תהיה השבת שתישמר על ידי המספר הגדול ביותר של יהודים בעשרות השנים האחרונות. הסיבה: יוזמת 'השבת העולמית' שנערכת בשבת הקרובה – יוזמה שמקיפה יותר מאלף ערים ברחבי העולם ועל פי ההערכות צפויים ליטול בה חלק מספר שיא של למעלה ממיליון יהודים ברחבי העולם.

בימים האחרונים ביקר מוביל המיזם הרב וורן גולדשטיין בארץ הקודש, וניגש לביתו של הרב חיים קנייבסקי. הרב קנייבסקי חיזק את הרב גולדשטיין ביוזמתו החשובה, ואמר כי "ייתכן שבכך מתקיימים דברי חז"ל בירושלמי מסכת תענית: "אילו היו ישראל משמרין שבת אחת כתיקנה מיד היה בן דוד בא", וכי יש בכך עניין של קירוב הגאולה.

לשאלת הרב גולדשטיין כיצד מוטל על הציבור החרדי שזוכה ב"ה לשמר את השבת בכל פרטיה ודקדוקיה להצטרף אל החיזוק העולמי של היהודים הרחוקים משמירת תורה – השיב הרב קנייבסקי: "על ידי לימוד מסכת שבת". בעקבות הוראתו של גדול הדור, מתארגנות יוזמות מקומיות בקהילות רבות בעולם ללימוד מסכת שבת, וכן לייסוד שיעורים קבועים במסכת זו והלכותיה.

בביקורו הקודם של הרב גולדשטיין במעונו של הגר"ח, אמר הרב קנייבסקי: "כשיהודי שאינו שומר שבת זוכה לשמור שבת אחת בפעם הראשונה – הדבר יגרום לכך שהוא יזכה לשמור גם את השבת שלאחריה ואת כל השבתות בחייו, בבחינת 'מצווה גוררת מצווה.'"

במהלך ביקורו האחרון בארץ עלה הרב גולדשטיין למעונותיהם של חבר מועצת גדולי התורה הרב יעקב הלל, ראש ישיבת 'אהבת שלום' והאדמו"ר מצאנז. הם חיזקו ועודדו אותו על היוזמה העולמית הנפלאה, אשר בוודאי תביא לקירוב הגאולה ותצרף מאות אלפי יהודים למעגל שומרי שבת קודש כהלכתה. האדמו"ר מצאנז אף הורה להנהלת המרכז הרפואי 'לניאדו' שבנשיאותו להצטרף אל היוזמה באמצעות פעילות הסברה בקרב שוהי המרכז הרפואי ומבקריו.

מה מיוחד בשבת הזו? כיצד השבת מביאה פרנסה לכל השבוע? ומה התשובה לנשיאת בית המשפט ולפסק הדין בנוגע לשבת? צפו בדברי הרב זמיר כהן:

  

אתה זקוק להפסקה מכל מה שעובר עליך, עבודה קשה ומפרכת, קשיים בבית ובחינוך הילדים? בשבת הקרובה יתקיים 'פרויקט השבת העולמית' בפעם החמישית. במסגרת הפרויקט ישמרו שבת מיליוני יהודים ברחבי העולם – חלקם לראשונה בחייהם. זה הזמן להצטרף ליום שידורים מיוחד בערוץ ובאתר הידברות, לרגל השבת העולמית. צפו:

 

תגיות:השבת העולמיתהרב קנייבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה