חדשות בארץ

ליברמן: "נתניהו מחזק את שלטון חמאס"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף בחריפות את מדיניותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען כי הוא מסייע לשמר את שלטונו של חמאס על רצועת עזה: "המשך מדיניות ההסדרה יהפוך את החמאס בעוד שלוש שנים לחיזבאללה חדש בגבולנו הדרומי". ליברמן נפגש לפני הצהריים עם הנשיא ראובן ריבלין, ודן עמו במתווה הנשיא להקמת ממשלת אחדות

ליברמן ונתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)ליברמן ונתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיע לפני הצהריים (רביעי) לבית הנשיא בירושלים, ונפגש עם הנשיא ראובן ריבלין, וזאת על רקע האולטימטום שהציב בסוף השבוע בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ. הפגישה, שארכה 45 דקות, נועדה לקדם את המגעים לכינונה של ממשלת אחדות.

בהודעה שנמסרה מטעמו של ריבלין נאמר: "בתום הפגישה הוסכם, כי לאור ההחלטות המשמעותיות העומדות לפתחה של ממשלת ישראל בתקופה הקרובה, עליה להיות יציבה ורחבה ככל הניתן, וזאת בין היתר נוכח המצב הביטחוני והכלכלי, וכן כי על ממשלה שכזו לכלול את שתי המפלגות הגדולות כמרכיבים מרכזיים בה".

השיחה עסקה גם במתווה, אותו הציע הנשיא לנתניהו וגנץ. ריבלין ציין בהודעתו, כי המתווה כולל בבסיסו "מספר עקרונות הדורשים סיכום מדויק בין שני הצדדים". הוא הדגיש בפני ליברמן כי הוא "נכון לעמוד לרשות הצדדים בכל הבהרה נוספת שתידרש לטובת הקמת ממשלה מהר ככל הניתן".

לפני שנכנס לבית הנשיא, תקף ליברמן בחריפות את נתניהו, והאשים אותו כי הוא מסייע לשמר את שלטונו של ארגון חמאס על רצועת עזה. "ושוב אנחנו חוזרים לאותה נקודה, שבה סבב נוסף של ירי לכיוון ישראל זו רק שאלה של זמן", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. יו"ר ישראל ביתנו טען בהמשך, כי במערכות הבחירות שנערכו בעשור האחרון "נתניהו וחבריו בליכוד הדגישו כי רק הם יכולים למגר את שלטון החמאס. הלכה למעשה, נתניהו רק מחזק את שלטון החמאס".

"כבר הורגלנו לכך שמדי חודש מעביר נתניהו כופר של עשרות מיליוני דולרים במזומן לארגון חמאס", הוסיף ליברמן. "עד שלשום, המדיניות הרשמית של מדינת ישראל הייתה שחמאס הוא ריבון והוא נושא באחריות על כל ירי מרצועת עזה, ולא משנה מי יורה. משלשום נתניהו העניק פטור לחמאס. החמאס כבר לא נושא בשום אחריות קטנה או גדולה בעזה, וכל ירי לעבר ישראל על ידי 'סוררים' אינו עניינו של החמאס כלל ועיקר".

ליברמן הבהיר כי הוא תומך בסיכולים ממוקדים, המהווים לדבריו "תנאי הכרחי אבל לא מספיק כדי להתגבר על בעיית הטרור. לצד הסיכולים הממוקדים שדרשתי להחזיר, יש לגבש מדיניות בנוגע לעזה. עד היום, אף אחד חוץ ממני לא ניסה לתת תשובה על השאלה מה יהיה בסוף עם עזה. כל הנסיונות שלי, להעלות את הנושא לדיון בקבינט ולגבש מדיניות אחרת כלפי הרצועה, נחסמו על ידי בנימין נתניהו. מדיניות הסדרה זו כניעה בפועל לארגון טרור".

"המשך מדיניות ההסדרה יהפוך את החמאס בעוד שלוש שנים לחיזבאללה חדש בגבולנו הדרומי", הצהיר ליברמן. "מטרת הטרור היא לא להכריע בקרב אלא לשבש את שגרת החיים, ואת זה לצערי הם השיגו גם הפעם. במקום למצוא פתרון אמיתי, נתניהו וחבריו בליכוד עסוקים כל היום רק בהשמצות. אין להם תשובות או פתרון, והם לא מוכנים לקיים דיון ענייני על המצב".

מוקדם יותר היום, אמר נתניהו כי ישראל איננה מעוניינת בהסלמה, אבל מגיבה בחריפות על כל תקיפה נגדה. בדברים שנשא בפתח ישיבת הממשלה, שהתכנסה לישיבה מיוחדת, אמר נתניהו: "מוטב שהג'יהאד יבין זאת עכשיו, במקום שיבין זאת כשזה יהיה מאוחר מדי בשבילו. אני מאמין שהמסר הזה מתחיל להיקלט אצל הג'יהאד האסלאמי. הם מבינים שאנחנו נמשיך להכות בהם ללא רחם. הם מבינים שכוח הרצון שלנו גדול מאוד. אנחנו נחושים להילחם ולהגן על עצמנו. אם הם חשבו שהמטחים יחלישו אותנו או ירפו את הנחישות שלנו – הם טועים. יש להם ברירה אחת: להפסיק את התקיפות הללו או לספוג עוד ועוד".

תגיות:ראובן ריבליןאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה