חדשות בארץ

נתניהו: "נחושים להגן על עצמנו"; בנט: "אויבי ישראל על הכוונת"

בפתח ישיבת הממשלה, שהתכנסה לדיון בהסלמה בדרום, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל אינה מעוניינת בהסלמה, אבל מגיבה בחריפות על כל תקיפה נגדה: "מוטב שהג'יהאד יבין זאת עכשיו". שר הביטחון נפתלי בנט: "מי שמתכנן לפגוע בנו ביום, לעולם לא יהיה בטוח שיעבור את הלילה"

בנט ונתניהו, אתמול בקריה בתל אביב (קרדיט צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)בנט ונתניהו, אתמול בקריה בתל אביב (קרדיט צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

הממשלה התכנסה הבוקר (רביעי) לישיבה מיוחדת, במהלכה יקבלו השרים עדכון על ההתפתחויות בגזרה הדרומית. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הישיבה: "אנחנו ממשיכים להכות בג'יהאד האסלאמי, לאחר שסיכלנו את המפקד הבכיר של הג'יהאד ברצועה. הוא היה אחראי לכל הפיגועים שיצאו מרצועת עזה בשנה האחרונה, ותכנן עוד פיגועים בימים הללו".

"אמרתי אתמול שפנינו לא להסלמה, אבל שאנחנו עונים על כל תקיפה נגדנו בתגובה חריפה מאוד. מוטב שהג'יהאד יבין זאת עכשיו, במקום שיבין זאת כשזה יהיה מאוחר מדי בשבילו", הוסיף נתניהו. "אני מאמין שהמסר הזה מתחיל להיקלט אצל הג'יהאד האסלאמי. הם מבינים שאנחנו נמשיך להכות בהם ללא רחם. הם מבינים שכוח הרצון שלנו גדול מאוד. אנחנו נחושים להילחם ולהגן על עצמנו. אם הם חשבו שהמטחים יחלישו אותנו או ירפו את הנחישות שלנו – הם טועים. יש להם ברירה אחת: להפסיק את התקיפות הללו או לספוג עוד ועוד".

(וידאו: עומר מירון, לע"מ; סאונד: בן פרץ, לע"מ)

שר הביטחון נפתלי בנט, שנכנס אתמול לתפקידו, התייחס הבוקר לראשונה להסלמה בדרום, בעקבות חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי ומטחי הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל.

בהצהרה מוקלטת שפרסם, אמר בנט: "אתמול לפנות בוקר ביצעו צה"ל וכוחות הביטחון פעולה חיונית לביטחון ישראל. בהאא אבו אל-עטא היה אדריכל טרור של הג'יהאד האסלאמי, שפעל נגד אזרחי ישראל. הוא חוסל. עשינו את זה אתמול, ולא נהסס לפעול גם בעתיד".

"הבוקר אנחנו שולחים מסר ברור לכל אויבינו, בכל הגזרות", הדגיש בנט. "מי שמתכנן לפגוע בנו ביום, לעולם לא יהיה בטוח שיעבור את הלילה. הייתם ותישארו על הכוונת. מפקדי צה"ל, ובראשם הרמטכ"ל, לצד ראשי זרועות הביטחון, עושים הכל כדי שכולנו נוכל להמשיך לישון בשקט".

לאחר לילה שקט, חידשו הפלסטינים הבוקר את מטחי הרקטות לעבר שטח ישראל. לראשונה בסבב הנוכחי, נשמעו אזעקות צבע אדום בבית שמש, בלטרון וביישובים נוספים ברחבי המועצה האזורית מטה יהודה. סוללות כיפת ברזל הופעלו כדי ליירט את השיגורים, ולא נמסר על נזק או נפגעים. החל מתחילת סבב הלחימה, אתמול בשעות הבוקר המוקדמות, נורו כ- 250 רקטות לעבר ישראל. כ- 60% מהשיגורים נפלו בשטחים פתוחים. עשרות שיגורים יורטו, ואחוזי היירוט עומדים על כ- 90%.

צה"ל חידש אף הוא את תקיפותיו על יעדים של הג'יהאד האסלאמי. בין היתר, הותקפו מספר בתים של בכירים בארגון הטרור, וכן חוליות מחבלים שעסקו בהכנות לשיגור רקטות לעבר ישראל. על פי הדיווחים בעזה, בתקיפות אלו נהרגו 4 פעילים של הג'יהאד האסלאמי, אחד מהם זוהה כח'אלד פראג', מפקד שטח של ארגון הטרור במרכז הרצועה. על פי נתוני משרד הבריאות ברצועה, מתחילת סבב ההסלמה נרשמו 18 הרוגים ו- 50 פצועים בקרב הפלסטינים.

(עודכן: 11:09)

תגיות:נפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה