חדשות יהדות

"במה להתחזק כדי שייפסק ירי הטילים?" זוהי תשובתו של הרב קנייבסקי

"כל הצרות שאיננו ניצלים מהן, המה מפני שאין אנו צועקים ומרבים בתפילה עליהן", כותב ה'חפץ חיים', וכך השיב הרב חיים קנייבסקי

  • ט"ו חשון התש"פ
רבי חיים קנייבסקי בביתו בבני ברק (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)רבי חיים קנייבסקי בביתו בבני ברק (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)
אא

מישל בוסקילה, המשנה לראש עיריית אשקלון, הגיע אמש (שלישי) אל ביתו של הרב חיים קנייבסקי, וביקש להתייעץ עימו ולקבל את ברכתו בעקבות מטחי הרקטות הבלתי פוסקים על דרום הארץ ועוטף עזה.

"במה יש להתחזק כדי שיפסק הירי מרצועת עזה?", שאל המשנה לראש עיריית אשקלון. רבי חיים השיב לו: "בתפילה".

בעניין זה נזכיר את דבריו החד משמעיים של ה'חפץ חיים' (ליקוטי אמרים), הכותב כי "כל הצרות שאיננו ניצלים מהן, המה מפני שאין אנו צועקים ומרבים בתפילה עליהן. כי לו התפללנו ושפכנו שיח לפני הקב"ה, בוודאי לא ישובו תפילותינו ובקשותינו ריקם".

ה'חפץ חיים מציין כי אין כוונתו רק לתפילות העמידה – שחרית, מנחה וערבית, אלא לשיחה מעומק הלב, כדבר איש אל רעהו. כה דבריו: "ולא יסתפק האדם במה שמתפלל תפילת שמונה עשרה שלוש פעמים בכל יום, אלא מספר פעמים ביום צריך לשפוך תפילות ובקשות בינו לבין עצמו כשהוא בביתו מעומק הלב".

החזון איש באחת מאגרותיו (א', כ"ג) מגדיר את התפילה כ'עבודה נאצלה': "עבודה נאצלה בתפילה, לצייר כמו חי איך שהקדוש ברוך-הוא שומע את שיח שפתינו ומאזין הגיון הלב". כך חש אדם שמרגיש את תוחלת האהבה והקרבה להקב"ה, שגורמת התפילה בעצם מהותה.

למה התפילות לא נענות אם השם אוהב אותנו? הרב גואל אלקריף בשיעור שישנה לכם את התפילה:

 

 

כיצד מתבטא הגעגוע האין סופי לקשר אמיתי עם הקב"ה? צבי יחזקאלי נפגש עם הרב דניאל כהן בתכנית "אהבת עולם" לשיחה עוצמתית על משמעות התפילה, בליווי קטעי נגינה ושירה:

 

לחצו כאן לקריאת פרק תהילים אחד להצלחת עם ישראל, חיילי צה"ל וכוחות הביטחון.

תגיות:הרב קנייבסקיטילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה