חדשות בארץ

ההסלמה בדרום: צה"ל תקף מפעל לייצור רקטות וסיכל מחבלים שעמדו לשגר נ"ט

צה"ל הגביר את קצב התקיפות נגד מטרות של הג'יהאד האסלאמי. בין השאר הותקפו מפעל לייצור ראשי קרב לרקטות ארוכות טווח, ומחסן אמל"ח בביתו של פעיל בארגון הטרור. כלי טיס של צה"ל תקף שני מחבלים ממערך הצליפה והנ"ט של ארגון הטרור, שעשו הכנות לשיגור טילי נ"ט. הפלסטינים ממשיכים לירות מטחי רקטות בלתי פוסקים לעבר שטח ישראל

שרידי בית ברפיח שהותקף על ידי צה"ל (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)שרידי בית ברפיח שהותקף על ידי צה"ל (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

צה"ל הגביר בשעות הבוקר (רביעי) את תקיפותיו נגד יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר, כי בין היתר הותקף מפעל מרכזי לייצור ראשי קרב לרקטות ארוכות טווח, הממוקם ברפיח שבדרום הרצועה. דובר צה"ל הסביר, כי מערך ייצור הרקטות הוא מערך פנימי עליו מסתמך ארגון הטרור לחידוש מלאי הרקטות שברשותו ולצורך תחזוקתו. המערך מורכב ממספר אתרים ברחבי הרצועה, כשכל אחד מהם אחראי על שלב אחד בתהליך הנדרש לייצור רקטות.

המפעל לייצור ראשי קרב לרקטות ארוכות טווח (צילום: דובר צה''ל)המפעל לייצור ראשי קרב לרקטות ארוכות טווח (צילום: דובר צה''ל)

גל התקיפה האחרון כלל גם את תקיפת מפקדת ח'אן יונס של הג'יהאד האסלאמי. כמו כן, הותקף מחסן אמל"ח בביתו של אדם אבו חדאיד, פעיל במערך הרקטות של הארגון. בנוסף, כלי שיט של צה"ל תקף כלי שיט השייך לכוח הימי של הארגון, ששימש לאימונים לקראת הוצאתם לפועל של פיגועים עתידיים בדרך הים. מתחם אימונים של הכוח, המשמש גם כמחסן אמצעי לחימה, הותקף אף הוא.

לאורך הבוקר, תקף צה"ל מספר חוליות מחבלים שעסקו בהכנות לשיגור רקטות לעבר ישראל. לפני הצהריים תקף כלי טיס של צה"ל שני מחבלים של הג'יהאד האסלאמי בצפון הרצועה, שעשו הכנות להוציא לפועל ירי של טילי נ"ט. מצה"ל נמסר, כי הפעילים שסוכלו עסקו בתחום הצליפה והנ"ט בארגון הטרור. במהלך תקיפות צה"ל היום נהרגו 13 פלסטינים, וממשרד הבריאות ברצועה נמסר כי מתחילת סבב ההסלמה נרשמו 23 הרוגים ו- 70 פצועים.

במהלך השעות האחרונות, ירו הפלסטינים למעלה מ- 50 רקטות במטחים בלתי פוסקים לעבר יישובי עוטף עזה, אשקלון והשפלה. לראשונה בסבב הנוכחי נשמעו אזעקות צבע אדום באזור בית שמש, במרחב לטרון וביישובים נוספים ברחבי המועצה האזורית מטה יהודה. סוללות כיפת ברזל יירטו בהצלחה את מרבית השיגורים, ולא נמסר על נזק או נפגעים. לפני הצהריים נפלה רקטה בחצר מפעל באזור התעשייה שער הנגב. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק. מוקדם יותר פגעה רקטה בלולים של אחד המושבים במועצה האזורית אשכול. למקום נגרם נזק, אך בחסדי שמיים לא היו נפגעים.

על פי נתוני צה"ל, מתחילת הסבב נורו כ- 250 רקטות לעבר ישראל. כ- 60% מהשיגורים נפלו בשטחים פתוחים. עשרות שיגורים יורטו, ואחוזי היירוט עומדים על כ- 90%. צה"ל תיגבר את מערך כיפת ברזל בגוש דן, ובקו הגבול עם רצועת עזה נפרסו סוללות ארטילריה, כהכנה לקראת הסלמה אפשרית נוספת בעימות. כוחות מיוחדים של חטיבת הקומנדו הוקפצו לגזרה כדי לסייע בסיכול של חדירת מחבלים ליישובים.

הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע הבוקר לסיור בגזרת אוגדת עזה. הוא קיים הערכת מצב עם המפקדים בשטח, במהלכה שמע ממפקדי החטיבות המרחביות את עיקרי תמונת המצב הגזרתית ואת האופן בו הם נערכים למול האיומים מצד הג'יהאד האסלאמי, בדגש על איומי טילי הנ"ט וירי צלפים. כוכבי הביע את הערכתו הרבה לעשייתם של המפקדים והלוחמים לשמירה על הביטחון באזור עוטף עזה.

כוכבי באוגדת עזה (צילום: דובר צה''ל)כוכבי באוגדת עזה (צילום: דובר צה''ל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר, כי ישראל איננה מעוניינת בהסלמה, אבל מגיבה בחריפות על כל תקיפה נגדה. בדברים שנשא בפתח ישיבת הממשלה, שהתכנסה לישיבה מיוחדת, אמר נתניהו: "מוטב שהג'יהאד יבין זאת עכשיו, במקום שיבין זאת כשזה יהיה מאוחר מדי בשבילו. אני מאמין שהמסר הזה מתחיל להיקלט אצל הג'יהאד האסלאמי. הם מבינים שאנחנו נמשיך להכות בהם ללא רחם. הם מבינים שכוח הרצון שלנו גדול מאוד. אנחנו נחושים להילחם ולהגן על עצמנו. אם הם חשבו שהמטחים יחלישו אותנו או ירפו את הנחישות שלנו – הם טועים. יש להם ברירה אחת: להפסיק את התקיפות הללו או לספוג עוד ועוד".

בתוך כך, הג'יהאד האסלאמי המשיך גם הבוקר לאיים על ישראל. הזרוע הצבאית של הארגון קיבלה עליה את האחריות לירי לעבר ישראל. היא הבהירה כי אינה מוכנה לדון כעת בהפסקת אש, והזהירה כי תשגר רקטות לעבר ירושלים ותל אביב. "המערכה נמשכת והחשבון עם האויב הציוני עדיין פתוח", נאמר בהודעתה.

(עודכן: 14:29)

תגיות:צה"להג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה