חדשות בארץ

ההסלמה בדרום: פגיעה ישירה במפעל בשדרות, צה"ל תוקף ברצועה

כלי טיס של צה"ל תקפו מחבלים ממערך ירי הרקטות של הג'יהאד האסלאמי, שעמדו לשגר רקטות לעבר שטח ישראל. מחסן של מפעל באזור התעשייה בשדרות ספג פגיעה ישירה, ולוחמי האש פועלים להשיג שליטה על השריפה המשתוללת בבניין. שר הביטחון החדש, נפתלי בנט, נכנס לתפקידו

השריפה במפעל בשדרות בעקבות נפילת הרקטה (צילום: פלאש 90)השריפה במפעל בשדרות בעקבות נפילת הרקטה (צילום: פלאש 90)
אא

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו לפני הצהריים (שלישי) יעדי טרור של ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, וזאת בתגובה למטחי הרקטות לעבר שטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי בין יעדי הטרור שהותקפו היו מתחם אימונים ואתרים תת-קרקעיים מרכזיים לאחסון וייצור אמצעי לחימה. "צה"ל רואה בחומרה רבה את ירי הרקטות לעבר שטח ישראל ואזרחי ישראל, וערוך להמשיך בהגנה על אזרחי המדינה כמו גם לכל פעולה שתידרש", נאמר בהודעה.

מוקדם יותר היום, תקף כלי טיס של צה"ל מספר פעילים המשויכים למערך ירי הרקטות של ארגון הטרור בצפון רצועת עזה, שהיו במהלך הכנה לשיגור רקטות. עוד קודם לכן, דווח כי כלי טיס של צה"ל תקף שני מחבלים ממערך הרקטות של הג'יהאד האסלאמי בצפון הרצועה, שנסעו על אופנוע בדרכם לשגר רקטות לעבר שטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר, כי "התקיפה בוצעה לטובת הסרת איום מיידי, זוהתה פגיעה". ברצועה דיווחו על שני הרוגים.

סמוך לשעה 12:00 פגעה רקטה במחסן של מפעל המזרנים "הולנדיה" באזור התעשייה בשדרות. במחסן פרצה שריפה גדולה, ולוחמי האש טרם השיגו עליה שליטה. לא היו נפגעים באירוע, אך קיים חשש לקריסת הבניין, עובדה המקשה על פעילות צוותי ההצלה במקום.

משעות הבוקר המוקדמות זוהו כ- 150 שיגורים לעבר שטח ישראל. גלי אזעקות נשמעו בעוטף עזה, בדרום, בשפלה ובגוש דן, כולל בתל אביב. חלק מהרקטות נפלו בשטחים פתוחים, וכ- 60 רקטות יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. שתי רקטות פגעו פגיעות ישירות בבתים בשדרות ובנתיבות. נזק רב נגרם, אך בחסדי שמיים לא היו נפגעים. שתי רקטות נוספות נפלו בחצרות בתים בשדרות.

על פי נתוני מד"א, חובשים ופראמדיקים העניקו טיפול רפואי ל- 29 בני אדם, כולם במצב קל. גבר כבן 35 נפגע באורח קל מרסיסים במועצה האזורית באר טוביה, 15 בני אדם נוספים נחבלו בדרכם למרחב המוגן, ו- 13 נוספים לקו בחרדה. לבית החולים ברזילי באשקלון פונו 15 נפגעים, ביניהם 9 פצועים קל ו- 6 נפגעי חרדה. לבית החולים קפלן ברחובות הגיעו פצועה אחת קל ו- 3 בני אדם שלקו בהתקף חרדה.

רקטה נפלה בצומת שתולים בכביש 4, סמוך לגן יבנה. מצלמה של נתיבי ישראל תיעדה את הדרמה, כאשר שני רכבים שחלפו בכביש הסואן ניצלו מפגיעתה הישירה של הרקטה. אדם אחד נפצע באורח קל מרסיסים.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, פרסם בצהריים הודעה מצולמת, בה הביע את תמיכתו בחיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי: "המחבל בהא אבו אל-עטא, שחוסל הלילה, היה בן מוות. בדיוק כמו אחמד ג'עברי רמטכ"ל חמאס, בדיוק כמו כל טרוריסט שמוציא לפועל פעולות רצחניות כנגד אזרחי ישראל. למען ביטחון ישראל, הדרג המדיני והביטחוני צריכים לעיתים לקבל הכרעות קשות, תוך הערכת המשמעויות שיהיו להן. כזו הייתה ההחלטה על המבצע הלילה, עליה עודכנתי מבעוד מועד. מדובר בהחלטה נכונה, מבצעית ומדינית". גנץ הדגיש בדבריו, כי לפעולת החיסול "לא תהיה השפעה על התהליכים הפוליטיים המתקיימים".

מוקדם יותר, בתום ישיבת הקבינט שנערכה בקריה בתל אביב, מסר ראש הממשלה בנימין נתניהוהצהרה מיוחדת לתקשורת. "בשנה האחרונה רב המחבלים הזה היה מחולל הטרור הראשי מרצועת עזה", אמר כשלצדו הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן. "הוא היה פצצה מתקתקת". נתניהו הבהיר, כי "ישראל אינה מעוניינת בהסלמה, אבל נעשה כל מה שיידרש כדי להגן על עצמנו. אני אומר מראש: זה יכול לקחת זמן. דרוש אורך רוח וקור רוח. צריך לאפשר לצה"ל לעשות את העבודה". כוכבי, שדיבר לאחר מכן, איים כי צה"ל לא יהסס לבצע חיסולים ממוקדים נוספים: "אם נצטרך – נעבור גם לסיכולים. נערכים לכל תרחיש".

בתוך כך, יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, נכנס בשעה 11:00 באופן רשמי לתפקידו כשר הביטחון. אמש, לקראת מבצע חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, הוא קיבל עדכונים מהרמטכ"ל וראש השב"כ. בנט שהה בבור בקריה משעות הבוקר המוקדמות, נטל חלק בהתייעצויות ובהערכות המצב, ונועד עם ראש הממשלה נתניהו ועם בכירי מערכת הביטחון.

(עודכן: 14:45)

תגיות:שדרותרצועת עזהרקטהצה"להג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה