חדשות בארץ

נתניהו: "ישראל לא מעוניינת בהסלמה"; כוכבי: "אם נצטרך – נעבור לסיכולים"

בהצהרה לתקשורת בעקבות חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הטרוריסט היה "פצצה מתקתקת". הרמטכ"ל אביב כוכבי איים כי במידת הצורך צה"ל יחדש את מדיניות הסיכולים. ראש השב"כ נדב ארגמן: "הגענו למיטה בה ישן, לחדר הקטן בו הסתתר"

נתניהו, כוכבי וארגמן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)נתניהו, כוכבי וארגמן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר לפני הצהריים (שלישי) בקריה בתל אביב הצהרה מיוחדת לתקשורת, בעקבות חיסולו של בהאא אבו אל-עטא, המפקד הבכיר של הג'האד האסלאמי ברצועת עזה.

כשלצדו הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן, אמר נתניהו: "בשנה האחרונה רב המחבלים הזה היה מחולל הטרור הראשי מרצועת עזה. הוא יזם, תכנן וביצע פיגועים רבים. הוא ירה מאות רקטות לעבר יישובי העוטף, שסבלם לא נעלם מעינינו. הוא היה בעיצומו של תכנון פיגועים נוספים גם בימים אלה. הוא היה פצצה מתקתקת".

נתניהו בירך את כוחות הביטחון על הפעולה, שהומלצה על ידי הרמטכ"ל וראש השב"כ. לדבריו, "היא נדונה בקבינט בשורה של דיונים מעמיקים במשך החודשים האחרונים. ההחלטה הסופית אושרה בקבינט פה אחד לפני 10 ימים, והקבינט הסמיך אותי להורות על ביצועה במועד שיוצע על ידי צה"ל והשב"כ. צה"ל והשב"כ זיהו חלון הזדמנויות ייחודי לבצע את הפעולה בתנאים מיטביים, עם מקסימום סיכויי הצלחה ומינימום פגיעה בבלתי מעורבים. החלטתי לקבל את המלצתם המשותפת, ואישרתי את ביצוע הפעולה".

"הנחת היסוד של כל הטרוריסטים זהה", הוסיף ראש הממשלה, "הם חושבים שהם יכולים לפגוע באזרחים, ובאותה עת להסתתר מאחורי אזרחים. הוכחנו שניתן לפגוע במחבלים במינימום נזק לחפים מפשע. הוכחנו שאנחנו יכולים לפגוע בדיוק כירורגי בכל מקום בו יסתתרו המחבלים. מי שיפגע בנו – אנחנו נפגע בו". הוא הבהיר כי "ישראל אינה מעוניינת בהסלמה, אבל נעשה כל מה שיידרש כדי להגן על עצמנו. אני אומר מראש: זה יכול לקחת זמן. דרוש אורך רוח וקור רוח. צריך לאפשר לצה"ל לעשות את העבודה".

הרמטכ"ל, שדיבר לאחר נתניהו, אמר כי "אבו אל-עטא היה בפועל המפקד הבכיר של הג'יהאד האסלאמי ברצועה. הוא האיש שאחראי למרבית הפיגועים שיצאו מהרצועה במהלך השנה האחרונה, וגם לפני כן. הוא האחראי לאירועי צליפה וירי, לעשרות רבות של אירועי ירי רקטי ולסדרה ארוכה של פיגועים. הוא האיש שבמידה רבה ערער את היציבות בדרום, ובמיוחד בעוטף עזה. הוא פעל לחבל בכל דרך לחבל בניסיונות להרגעה עם חמאס. גם בימים האחרונים הוא תכנן פיגועים, והתכוון להוציא אותם לפועל".

כוכבי ציין כי ישראל ניסתה למנוע את פעילותו של אבו אל-עטא "בדרכים מגוונות", אך ללא הצלחה: "בנסיבות שנוצרו, המלצנו לדרג המדיני לסכל אותו. חלון ההזדמנויות נוצל היטב, הפעולה הייתה מדויקת וממוקדת. לצד זאת, אין לנו עניין בהסלמה, אבל נערכים להסלמה". הרמטכ"ל איים, כי צה"ל לא יהסס לבצע חיסולים ממוקדים נוספים: "אם נצטרך – נעבור גם לסיכולים. נערכים לכל תרחיש".

ראש השב"כ ארגמן אמר כי "אל-עטא לא קיבל את ההסדרה עם חמאס. הוא היה עם מוטיבציות גדולות מאוד. המבצע יצא לפועל והצליח כתוצאה מעבודה מאומצת מאוד של הרבה אנשים בשב"כ, אמ"ן, בחיל האוויר ובצה"ל בכלל. הגענו למיטה בה ישן, לחדר הקטן בו הסתתר. הוא התנהג כמבוקש. מאז ירי הרקטות האחרון ועד הלילה, הוא עבר בין דירות מסתור. הסיכול התאפשר כתוצאה מעבודת מודיעין מאומצת, מיכולות מבצעיות גבוהות, ומדיוק גבוה שנועד לפגוע רק בו במינימום פגיעה בחפים מפשע. הוכחנו שאנחנו יודעים להגיע לכל גורם שינסה לערער את הביטחון של אזרחי ישראל".

(וידיאו: לע"מ)

תגיות:אביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה