חדשות יהדות

הגר"ח קנייבסקי לישיבות במרכז ובדרום: "ללמוד כרגיל. תורה מגנה ומצילה"

"ללמוד כרגיל", השיב הרב קנייבסקי לראשי ישיבות שניגשו לשאול אותו האם לבטל את הסדרים בשל המתיחות הביטחונית. "תורה מגנה ומצילה"

הרב חיים קנייבסקי (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)הרב חיים קנייבסקי (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)
אא

ראשי ישיבות גדולות ממרכז הארץ ומדרומה הגיעו הבוקר (שלישי) לביתו של הגאון הרב חיים קנייבסקי, ושאלוהו האם לבטל את הסדרים הרגילים בישיבה, בשל המתיחות הביטחונית הגבוהה.

הרב קנייבסקי השיב כי יש להמשיך ללמוד כרגיל, וציין את דברי הגמרא "תורה מגינה ומצילה".

יצוין כי זוהי הוראה לישיבות גדולות בלבד, ולא לבתי ספר ותלמודי תורה בדרום הארץ.

תשובה זהה השיב גם ראש ישיבת פוניבז', הגאון הרב גרשון אדלשטיין, לשאלתם של ראשי ישיבות ומנהלי תלמודי תורה בבני ברק. "יש להמשיך ללמוד כרגיל", אמר הרב, "תורה מגנה ומצילה ואין שיעור להבל פיהם של תשב"ר". על פי הוראה זו, חלק מתלמודי התורה בבני ברק לומדים היום כרגיל.

במענה למגידי שיעור בישיבות מדרום הארץ ששאלו האם לנסוע ממקומות בטוחים יותר ולהגיע למסור את השיעור ענה ראש הישיבה: "אפשר ליסוע, תורה מגנא ומצלא גם בדרך ללימוד וגם בחזרה מהלימוד".

ראש ישיבה בתל אביב שאל את הגאון הרב ברוך דב פוברסקי, ראש ישיבת פוניבז', האם להמשיך ללמוד כרגיל. הרב פוברסקי השיב כי "יש להמשיך את סדרי הישיבה ולא לשנות". עוד ציין הרב פוברסקי כי "בעת אזעקה להישמע להוראות פיקוד העורף".

האדמו"ר מגור הורה לכל הישיבות של החסידות בדרום ובמרכז להגיע ללמוד בירושלים. תלמידי ישיבת 'אמרי אמת' השוכנת בבני ברק נסעו הבוקר באוטובוסים לירושלים, שם ילמדו עד שתירגע המתיחות.

נשיא בית הדין הגדול והרב הראשי, הערב דוד לאו, הורה כי כלל הדיונים בבתי הדין הרבניים באזורים שנקבעו מבוטלים בהתאם להוראות פיקוד העורף. עוד הוסיף הרב לאו וציין כי בקשות דחופות ייענו על ידי הדיינים באופן פרטני.

הגרש"א שטרן הורה הבוקר לבחורי הישיבות לומר פרקי תהילים כ', כ"א, פ"ג, ק"כ, קמ"ב, ולאחר מכן לומר תפילת אחינו כל בית ישראל, ובעיקר להתחזק באמונה וביטחון בהשם יתברך.

איזה שכר עצום מקבל אדם שלומד תורה? איך נוכל לקנות מניות לקיום העולם? הרב זמיר כהן בקטע קצר מחכים על כוחו של לימוד התורה:

  

 
תגיות:הרב קנייבסקילימוד תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה