חדשות בארץ

נמשכים שיגורי הרקטות מהרצועה, צה"ל חיסל מהאוויר שני מחבלים

כלי טיס של צה"ל חיסל שני מחבלים של הג'יהאד האסלאמי, שעמדו לשגר רקטות לעבר שטח ישראל. בעזה מתקיימת הלווייתו של בהאא אבו אל-עטא, הבכיר הצבאי של ארגון הטרור שחוסל הלילה על ידי צה"ל, ובג'יהאד האסלאמי ובחמאס מאיימים להגיב על החיסול

הרקטה שנפלה סמוך לגן יבנה (צילום: פלאש 90)הרקטה שנפלה סמוך לגן יבנה (צילום: פלאש 90)
אא

כלי טיס של צה"ל תקף הבוקר (שלישי) שני מחבלים ממערך ירי תלול המסלול של הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה, שנסעו על אופנוע בדרכם לשגר רקטות לעבר שטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר, כי "התקיפה בוצעה לטובת הסרת איום מיידי, זוהתה פגיעה". מעט לאחר השעה 12:00 נמסר מדובר צה"ל כי "בשעה זו החל צה"ל לתקוף יעדי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה".

מוקדם יותר הבוקר, התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני בקריה בתל אביב כדי לשמוע עדכונים על ההסלמה בדרום בעקבות חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, בירי מדויק לעבר הבית בו שהה. בתום ישיבת הקבינט, ימסרו ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל אביב כוכבי הצהרה לתקשורת.

ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל נמשך לאורך שעות הבוקר. עד כה שוגרו כ- 70 רקטות במטחים רבים לעבר יישובים רבים בדרום, בשפלה ובמרכז. סמוך לשעה 6:00 נשמעו האזעקות הראשונות ביישובי עוטף עזה ודרום הארץ. בהמשך הבוקר נשמעו אזעקות ברחבי גוש דן, כולל בתל אביב. בשעה 10:20 נשמעה אזעקה במרחב העיר מודיעין. כ- 20 שיגורים יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. שתי רקטות פגעו פגיעות ישירות בבתים בשדרות ובנתיבות. נזק רב נגרם, אך בחסדי שמיים לא היו נפגעים. שתי רקטות נוספות נפלו בחצרות בתים בשדרות. רקטה נפלה בצומת שתולים בכביש 4, סמוך לגן יבנה. מצלמה של נתיבי ישראל תיעדה את הדרמה, כאשר שני רכבים שחלפו בכביש הסואן ניצלו מפגיעתה הישירה של הרקטה. אדם אחד נפצע באורח קל מרסיסים. לפני הצהריים פגעה רקטה במפעל באזור התעשייה בשדרות, וגרמה לנזק רב, אך בחסדי שמיים לא היו נפגעים.

על פי נתוני מד"א, נכון לשעה 10:30, חובשים ופראמדיקים העניקו טיפול רפואי ל- 29 בני אדם, כולם במצב קל. גבר כבן 35 נפגע באורח קל מרסיסים במועצה האזורית באר טוביה, 15 בני אדם נוספים נחבלו בדרכם למרחב המוגן, ו- 13 נוספים לקו בחרדה. לבית החולים ברזילי באשקלון פונו 15 נפגעים, ביניהם 9 פצועים קל ו- 6 נפגעי חרדה. לבית החולים קפלן ברחובות הגיעו פצועה אחת קל ו- 3 בני אדם שלקו בהתקף חרדה.

בעקבות החיסול הלילי של בכיר הג'יהאד האסלאמי וירי התגובה הפלסטיני, הוכרז על מצב חירום מיוחד - לראשונה מאז מבצע צוק איתן. משרד החינוך ופיקוד העורף הורו על ביטול הלימודים ביישובי עוטף עזה ודרום הארץ, וכן בגוש דן, כולל בתל אביב, בני ברק, פתח תקווה, רמת גן וגבעתיים. בפיקוד העורף הנחו בתחילה, כי באזורים האמורים אין לקיים עבודה במקומות עבודה שאינם חיוניים. בעקבות הערכת מצב מחודשת, הוחלט כי באזורי השפלה, דן וירקון ניתן לצאת לעבודה, זאת במידה וקיים מרחב מוגן תקני שניתן להגיע אליו על פי זמן ההתגוננות.

בשעה זו מתקיימת ברצועה הלווייתו של אבו אל-עטא. בצה"ל אמרו, כי המפקד הבכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי היווה "פצצה מתקתקת", וכי הוא תכנן לקדם בימים הקרובים את הוצאתם לפועל של פיגועים שונים. דוברים של ארגון הטרור העזתי הגיבו באיומים על ישראל. מזכ"ל הארגון, זיאד נחאלה, היושב בדמשק אמר כי "נתניהו חצה את כל הקווים האדומים", וכי ארגונו יגיב על כך בעוצמה. בזרוע הצבאית של הארגון, סראיא אל-קודס (גדודי אל-קודס) איימו כי תגובתם "תזעזע את הישות הציונית". גם בחמאס הגיבו באיום כי "דרך הג'יהאד תמשיך, פשע החיסול שלו לא יעבור ללא עונש".

בהצהרה שיצאה מחדר המצב המשותף של הפלגים הפלסטיניים, הכולל את נציגי חמאס, נאמר כי החיסול שביצעה ישראל בעזה וניסיון החיסול בדמשק של בכיר נוסף בג'יהאד האסלאמי הינם "חצייה של כל הקווים האדומים. האויב הישראלי נושא באחריות המלאה לפשעים אלו ברצועת עזה ובדמשק, הוא יישא בכל ההשלכות וישלם מחיר כבד". ישראל מצדה העבירה מסרים לחמאס – באמצעות מצרים ושליח האו"ם לאזור, ניקולאי מלאדנוב – כי אינה מעוניינת בהסלמה נוספת, וכי עליו להימנע מתגובה.

(עודכן: 12:22)

תגיות:חיסולרצועת עזהרקטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה