חדשות בארץ

דיווחים בסוריה: ישראל ניסתה לחסל בכיר בג’יהאד האסלאמי

גורמים רשמיים בסוריה טענו כי ישראל ניסתה לחסל את אכרם עג'ורי, סגנו של מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, באמצעות טילים שנורו לעבר ביתו בדמשק. בג'יהאד האסלאמי אמרו כי עג'ורי שרד את ניסיון החיסול. בנו, נכדתו ושומרי ראשו נהרגו

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

במקביל לחיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, בהאא אבו אל-עטא, כלי תקשורת בסוריה דיווחו לפנות בוקר (שלישי) כי ישראל ניסתה לחסל בכיר נוסף בארגון, אכרם עג'ורי. עג'ורי הוא סגנו של מזכ"ל ארגון הטרור, זיאד נחאלה, ונחשב ליד ימינו.

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א דיווחה, מפי מקורות צבא רשמיים, כי שלושה טילים נורו לעבר ביתו של עג'ורי בשכונת אל-מזה בבירה דמשק, סמוך לשגרירות הלבנונית בעיר. אחד הטילים יורט על ידי מערכות ההגנה האוויריות של צבא סוריה בשמי דאריא שבפרברי דמשק, ואילו שניים פגעו פגיעה ישירה במבנה. בתקיפה נהרגו שני בני אדם, ביניהם בנו של עג'ורי, מועאד. 10 נוספים נפצעו, ביניהם נכדתו של עג'ורי ושומרי ראשו. ככל הנראה, עג'ורי עצמו לא נפגע. בג'יהאד האסלאמי מסרו כי מדובר בניסיון חיסול ישראלי, וכי עג'ורי שרד את המתקפה. בצה"ל סירבו להגיב על הדיווחים.

בג'יהאד האסלאמי איימו הבוקר על ישראל, בשל "התוקפנות החדשה", כהגדרתם, בה פתח כנגד הפלסטינים: "אם האויב חושב שהפעולות האלו יעברו בשקט – הוא חי באשליות. הם פגעו ביקר לנו ביותר, ואנחנו נפגע ביקר ביותר להם". מנהיג הארגון, זיאד נחאלה, אמר כי "נתניהו חצה את כל הקווים האדומים", וכי ארגונו יגיב על כך בעוצמה. הזרוע הצבאית של הארגון, סראיא אל-קודס (גדודי אל-קודס) איימו כי תגובתם "תזעזע את הישות הציונית".

אבו אל-עטא, שחוסל הלילה ברצועת עזה, היה אחראי על רוב פעילות ארגון הטרור ברצועה. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי הוא היווה "פצצה מתקתקת", וכי הוא תכנן לקדם בימים הקרובים את הוצאתם לפועל של פיגועים שונים, כולל ירי רקטי לעבר מרחב העוטף, פיגועי צליפה וחדירה ושיגור רחפנים. בשל פעילותו, הטרוריסט הבכיר נחשב מבחינת חמאס כגורם מערער ומאיים. עם זאת, בארגון הטרור השולט על הרצועה הגיבו באיום כי "דרך הג'יהאד תמשיך, פשע החיסול שלו לא יעבור ללא עונש". ישראל מצדה העבירה מסרים לחמאס – באמצעות מצרים ושליח האו"ם לאזור, ניקולאי מלאדנוב – כי אינה מעוניינת בהסלמה נוספת, וכי עליו להימנע מתגובה.

בתוך כך, מצה"ל נמסר כי החל משעות הבוקר ועד לשעה 9:10 זוהו כ- 50 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל, מתוכם יירטו לוחמי כיפת ברזל כ- 20 שיגורים. במהלך אחד המטחים, פגעה רקטה פגיעה ישירה בבית בעיר שדרות. נזק נגרם למבנה, אך בחסדי שמיים לא היו נפגעים. צוותי מד"א טיפלו עד כה ב- 6 בני אדם, שפונו לבתי החולים אסותא באשדוד, ברזילי באשקלון וקפלן ברחובות. 3 מהפצועים – צעירה בת 24 מגדרה, קשיש בן 93 מאשקלון וצעירה בת 18 מאשדוד – נחבלו באורח קל בזמן ריצה למרחב המוגן. 3 בני אדם נוספים לקו בחרדה.

תגיות:דמשקצה"להג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה