חדשות בארץ

חפץ מאיים על אוחנה: "תתנצל על דבריך בכנסת – או שאתבע אותך"

לאחר ששר המשפטים ניצל את חסינותו הפרלמנטרית והפר במליאת הכנסת צו פרסום על חומר מתיק 4000, פרקליטו של חפץ שיגר לו מכתב בו הוא נדרש להתנצל עד יום שלישי הבא, ובמדיה שיסרב יוגש נגדו תביעה. עו"ד סופר: "דברי רכילות פוגעניים, שהובאו במטרה ברורה לבזות את שולחנו ולהשפילו, תוך פגיעה קשה וחמורה בפרטיותו, ואגב ביצוע שורה של עוולות נזיקיות"

אוחנה (צילום: פלאש 90)אוחנה (צילום: פלאש 90)
אא

עד המדינה בתיק 4000, ניר חפץ, הציב הערב (שני) אולטימטום לשר המשפטים אמיר אוחנה, לפיו אם לא יתנצל בתוך שבוע על פרסום הפרטים המביכים מחייו שהיו תחת צו איסור פרסום, הוא יגיש נגדו תביעה. "אין דרך אפילו לטעון כי הדבר נעשה במסגרת מילוי תפקידך כחבר כנסת", הודגש במכתב שנשלח על ידי פרקליטו של חפץ, עו"ד אילן סופר.

בנאום במליאת הכנסת ניצל אוחנה את חסינותו הפרלמנטרית ופרסם חומר מתיק 4000, עליו הטיל בית המשפט צו איסור פרסום שמנע מחדשות 12 לפרסמו. "על פי פרסומים שונים, עצרו את ניר חפץ... כשכולו עקוץ ומתחנן שיובא בפני רופא", אמר אוחנה בנאומו. הוא תיאר כי הביאו בפניו גורם "שאין לו שום קשר לחקירותיו של ראש הממשלה", ושאלו אותו סדרת שאלות מביכות שאינן שייכות כלל לחקירה.

"ביום רביעי עמדת על דוכן הנואמים בבית המחוקקים של מדינת ישראל, ונאמת בפני קהל הנוכחים, וכן נוכח כתבים, צלמים ומקליטים של אמצעי התקשורת השונים", ציין סנגורו של חפץ בפתח המכתב. "בעודך מסתתר מאחורי חסינותך הלכאורית, חשפת בפני כולי עלמא פרטים האסורים בפרסום על פי צו שיפוטי, שקיומו היה ידוע לך ולו בחזקתך כשר המשפטים".

"דבריך אודות שולחנו, חקירתו וצנעת חייו, שנאמרו לכאורה 'במסגרת דיון אודות הפרקליטות', לא נדרשו כלל לצורך אותו דיון, אלא שהיו - מעבר לאספקטים המשפטיים - דברי רכילות פוגעניים, שהובאו במטרה ברורה לבזות את שולחנו ולהשפילו, תוך פגיעה קשה וחמורה בפרטיותו, ואגב ביצוע שורה של עוולות נזיקיות, לרבות הפרת חובות חקוקות, ובין היתר שיבוש הליכי משפט, הדחת עד והטרדתו", הובהר.

פרקליטו של עד המדינה רמז באשר לזהות שולחיו של אוחנה לחשוף את הפרטים המביכים, תוך שהוא מכוון לראש הממשלה בנימין נתניהו. "אין צורך להרחיב בשאלת מניעיך לעשות את מעשה הנבלה המתועב דלעיל, יחד עם זאת ברור לחלוטין כי אין דרך אפילו לטעון כי הדבר נעשה במסגרת מילוי תפקידך כחבר כנסת, או למענו. מטרותיך המובהקות היו אישיות, וזרות לחלוטין לחובותיך - ואף מנוגדות לתפקידיך".

בסיכום המכתב דרש עורך הדין משר המשפטים להתנצל פומבית בתוך פרק זמן של שבעה ימים, "להטבת הנזקים שהסבת", ובמידה שיסרב לכך הרי שתוגש נגדו תביעה.

בסוף השבוע הודיע  סנגורו של חפץ כי יפנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד אוחנה. עו"ד סופר הוסיף כי במקביל תישקל אפשרות להגיש נגד אוחנה גם תביעה אזרחית, תוך שהוא רומז כי ייעשה כן גם נגד יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהדהד ברשת את נאומו של אוחנה ממליאת הכנסת דקות לאחר שנישא.

לאחר הנאום, מטעמו של אוחנה נטען כי "אין כל אמת בדיווח לפיו הוא עשה שימוש בחסינותו הפרלמנטרית כדי לחשוף את מה שבצו איסור הפרסום", וכי השר חזר "אך ורק על דברים שפורסמו כבר, ולא חידש דבר". עם זאת, ב-2013 קבע היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, כי חשיפת מידע סודי במזיד אינה נכללת בחסינות הפרלמנטרית הניתנת לנבחרי ציבור.

לפי חוות הדעת של ינון, "תכנון מראש של התבטאות המהווה עבירה, לא חוסה תחת החסינות וניתן כעיקרון להעמיד חבר כנסת לדין בגינה, כמו כל אדם אחר". ליועץ המשפטי לממשלה הזכות לפתוח בחקירה נגד השר אוחנה, ובמקביל לדרוש מהכנסת למחוק לאלתר כל תיעוד מהדברים. "מליאת הכנסת וועדותיה אינן כשלעצמן 'שטח חסין' מפני העמדה לדין, וכי אין בעצם העובדה שההתבטאות האסורה נאמרה בכנסת, כדי שהחסינות תתפרס עליה באופן אוטומטי", נכתב בחו"ד של היועץ המשפטי לכנסת.

תגיות:אמיר אוחנהניר חפץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה