חדשות בארץ

ליצמן לריבלין: פעל למיגור שיח השנאה של ליברמן ולפיד

על רקע ההתבטאויות של חברי הכנסת אביגדור ליברמן ויאיר לפיד נגד הציבור החרדי, פנה סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, לנשיא ראובן ריבלין, וביקשו לפעול ל"הנמכת הלהבות ושינוי השיח הקיים"

ליצמן (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)ליצמן (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

סגן שר הבריאות, חבר הכנסת יעקב ליצמן, פנה הבוקר (שני) במכתב לנשיא ראובן ריבלין, וביקש ממנו לפעול נגד השיח במערכת הפוליטית המכוון נגד הציבור החרדי והדתי. המכתב, הנושא את הכותרת "מיגור תופעת הסתה חסרת רסן", בא על רקע פגישתו הקרובה של ריבלין עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, המתוכננת להתקיים ביום רביעי.

"מערכות הבחירות האחרונות, שנקלעה אליהן מדינת ישראל ואזרחיה, גורמות לצערי הרב לקיטוב ופילוג, להפצת שיח שנאה שעלול חלילה להביא לקרע בעם", פתח ליצמן את מכתבו. "אם בכל תקופת בחירות התרגלנו לצערי לשמוע אמירות מקוממות, כעת אנו נחשפים לאמירות בוטות ביותר, ובמיוחד של חברי הכנסת אביגדור ליברמן ויאיר לפיד, נגד ציבורים, מפלגות ואוכלוסיות שמושמצות יום יום, שעה שעה".

יו"ר אגודת ישראל ציין כי הוא "מרגיש שלא בנוח להעלות את דבריו של חבר הכנסת ליברמן על הכתב". עם זאת, הוסיף, "אצטט כמה מהם בקצרה: 'אעצור את טירוף החרדים והמשיחיים', 'לא נשב בממשלה עם הסמוטריצ'ים', 'יש להיפטר מהגוש החרדי-משיחי', 'נקים ממשלה ליברלית בלי דרעי, ליצמן וגפני' ועוד".

"מכובדי הנשיא, אחים אנחנו, בני עם אחד אנו, ועלינו לכבד האחד את האחר, לחשוב כיצד ניתן לאחד ולא חלילה לפלג, ובוודאי שלא לפסול להשמיץ ולהקניט את השני רק בגלל שיוכו הדתי או המגזרי", המשיך ליצמן. "גם אם קיימים חילוקי דעות, אסור לנו להגיע לפסילת מגזרים שלמים ולפעול לנדותם מהציבוריות הישראלית".

"המפלגות החרדיות והדתיות מונות קרוב למיליון וחצי איש, שנפסלים ומושמצים על ידי פוליטיקאים ללא שום סיבה, ולכן אני פונה אליך, כבוד הנשיא, שמקדיש את זמנו ומרצו לאחד בין המגזרים ולקרב את הלבבות, שתפעל בכל כוחך עבור הנמכת הלהבות ושינוי השיח הקיים".

בסיום המכתב ביקש ליצמן מריבלין להעלות את הדברים בפני ליברמן במהלך פגישתם.

תגיות:ראובן ריבליןאביגדור ליברמןיעקב ליצמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה