חדשות בארץ

בשל מזג האוויר השרבי: לילה של שריפות בצפון

במהלך הלילה פרצו מספר שריפות באזור הצפון. אחד ממוקדי האש היה ביישוב נהלל שבעמק יזרעאל, בו פרצה שריפה במתבן גדול, שהתפשטה בהמשך למתבנים נוספים. ביישוב דחי שבאזור עפולה פונו 22 בתים, בעקבות התחדשות האש שפרצה אתמול ביער סמוך

השריפה בנהלל (קרדיט: דוברות כבאות והצלה)השריפה בנהלל (קרדיט: דוברות כבאות והצלה)
אא

מזג האוויר השרבי ברחבי הארץ, שגרם אתמול (ראשון) לפריצתן של שריפות במקומות שונים בארץ, צפוי להימשך גם בימים הקרובים. בשירותי הכבאות וההצלה מדווחים, כי במהלך הלילה התמודדו לוחמי האש עם מספר שריפות באזור הצפון.

בסביבות השעה 1:00 בלילה התקבל דיווח על שריפה בוואדי שבין אשחר לכרמיאל. השריפה השתרעה על פני שטח גדול על צלע הר. ארבעה צוותי כיבוי, שהוזנקו למקום, ביצעו פעולות למניעת התפשטותה של האש וכיבויה, והצליחו להשתלט על השריפה.

סמוך לשעה 2:00 הוזנקו שני צוותי כיבוי לשריפה שפרצה בשטחים פתוחים ביישוב נהלל שבעמק יזרעאל. הצוות הראשון שהגיע למקום דיווח, כי מדובר בשריפת מתבן גדול. בשל הרוחות החזקות, התפשטה האש למתבנים נוספים. במקום פעלו עשרה צוותים, שביצעו פעולות לכיבוי האש. ליישוב לא נשקפה סכנה.

השריפה בנהלל (קרדיט סרטונים: תיעוד מבצעי כבאות והצלה)

בשעה 4:30 לפנות בוקר התחדשה האש, שפרצה אתמול ביער ליד הכפר דחי שבאזור עפולה. כאמצעי זהירות, פינו כוחות ההצלה 22 בתים ביישוב, הסמוכים לשריפה. שמונה צוותי כיבוי הוקפצו לזירה, ועם אור ראשון הצטרפו ארבעה מטוסי כיבוי למאמצי הכיבוי במקום. במהלך האירוע נפגע אזרח כבן 45 משאיפת עשן.

מספר שריפות פרצו גם באזור חיפה. אמש דווח על שריפה, שפרצה ביער בחלקה הצפוני של קריית אתא, סמוך לצומת סומך. בשל גודלה של האש, הוזנקו למקום 25 צוותי כיבוי אש, שהצליחו לבסוף להשיג שליטה על השריפה. לוחמי האש עדיין עובדים במקום, כדי לוודא את כיבויה הסופי של השריפה ולמנוע התלקחות חוזרת.

בשעה 4:30 לפנות בוקר, פעלו שישה צוותי כיבוי לכיבוי שריפה, שפרצה במבנה בן 3 קומות בשכונת נווה יוסף בחיפה. שלושה אזרחים, שנפגעו מעשן, פונו מהמקום במצב קל עד בינוני. במקביל לאירוע, התקבל דיווח על אוטובוס בקו המטרונית שנשרף ברחוב הרצל שבשכונת הדר בעיר. שלושה צוותי כיבוי הגיעו למקום, השתלטו על האש וכיבו את המטרונית הבוערת.

לאור ריבוי השריפות ברחבי הארץ, הצטרפה טייסת הכיבוי של המערך האווירי במשטרה כבר אתמול לסייע בכיבוי מוקדי האש. פעילותה של הטייסת התרכזה במוקדי שריפות שונים באיזור הישובים כפר נין, מבשרת, צור הדסה, עין שמר, שיבלי, קציר וחריש.

מדוברות המשטרה נמסר, כי 12 מטוסי כיבוי ו- 2 מסוקים לוקחים חלק בפעילות האינטנסיבית. במסגרת פעולות הכיבוי בוצעו למעלה מ- 120 גיחות של מטוסי הכיבוי והמסוקים. גיחות אלו התפרסו על פני כ- 70 שעות טיסה, במהלכן הוטלו לעבר מוקדי השריפות כ- 345,000 ליטר של מים מעורבים בחומרי כיבוי, מעכבי בעירה וקצף.

נציב כבאות והצלה לישראל, רב-טפסר דדי שמחי, הוציא אתמול צו האוסר על הדלקת מדורות, וזאת בשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים, המאופיינים בחום, רוחות מזרחיות ערות ולחות נמוכה, שמגבירים את החשש לפריצתן של שריפות והתפשטותן.

הצו קובע, כי אסור להדליק מדורות ולהבעיר אש בשטחים פתוחים, גנים לאומיים, פארקים ויערות. כמו כן, חל איסור על ביצוע עבודות טכניות, היוצרות הבערה או אש גלויה בשטח פתוח. הצו יישאר בתוקף עד ליום חמישי. הוא יחול "בכל שעות היממה ובכל רחבי הארץ, למעט באזור שמדרום לקו הגיאוגרפי של כביש 35.

תגיות:לוחמי האשגל שריפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה