חדשות בארץ

גנץ לנתניהו: "לא תוכל להוביל אם יוגש נגדך כתב אישום"; רה"מ שב לדוכן

יו"ר כחול לבן השיב לדבריו של ראש הממשלה שקרא לו לאחדות: "אזרחי ישראל זקוקים יותר מכל לפיוס לאומי, לממשלה רחבה שכל אזרח יוכל לתת בה את אמונו, ממשלה שתובל על ידי הרוב, כן גם על ידי המפלגה השנייה בגודלה הליכוד". בליכוד מגיבים: "נאומו המשתלח של גנץ מוכיח שהוא רוצה ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, ולא ממשלת אחדות"

גנץ בכנסת, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ בכנסת, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן בני גנץ נאם הערב (ראשון) בטקס לציון 24 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, ועלה למתקפה חריפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "ישראל לא משותקת בגלל פלונטר פוליטי, אלא בגלל תהליך משפטי", האשים גנץ בנאומו במליאת הכנסת.

"לא תוכל להוביל ממשלה אם יוגש נגדך כתב אישום", הכריז יו"ר כחול לבן. "הסכנה המרחפת לחברה הישראלית היא הגדולה ביותר מאז טרום הרצח. רבים בציבור מובילים מסעות דה-לגיטימציה שמטרתם ואולי גם תוצאתם היא התפוררות החברה".

קודם לכן תקף נתניהו את גנץ, ואמר כי הוא ציפה מהאחרון "שלא ידבר רק על שנאה, אלא גם על אחדות". לאחר מכן אמר ראש הממשלה כי "בימים המאתגרים האלה צריכים למצוא את המכנה המשותף לאחדות לאומית ולאחריות. יצחק רבין היה אחד הצירים החשובים בממשלות האחדות שחילצו את מדינת ישראל ממצוקותיה".

יו"ר כחול לבן השיב לראש הממשלה ואמר כי "מאות שעות ישבנו יחד סביב השולחן, עשרות החלטות קשות לקחנו יחד, כשאתה בראש השולחן ואני כרמטכ"ל. מעולם לא חשבתי שפעולות חשאיות יגיעו לקדמת הבמה, חשבתי שביטחון נמצא מעל הפוליטיקה".

"לאורך שנים ראיתי אותך כמנהיג אחראי, אני מסכים איתך שצריך אחדות", הבהיר גנץ. "אזרחי ישראל זקוקים יותר מכל לפיוס לאומי, לממשלה רחבה שכל אזרח יוכל לתת בה את אמונו, ממשלה שתובל על ידי הרוב, כן גם על ידי המפלגה השנייה בגודלה הליכוד".

באופן חריג, אחרי שיו"ר כחול לבן סיים את נאומו, מיהר ראש הממשלה לשוב לדוכן הנואמים והדגיש כי "אני מדבר כאן לא רק בשמי, אלא בשם ציבור ענק בעם שחושב שמה שקרה כאן היום עבר את כל גבולות הטעם הטוב. הניסיון לשייך לחלק עצום בעם את המעשים של קבוצה סהרורית ושל רוצח שפל זו פגיעה בדמו של יצחק רבין, בדיוק כמו הפגיעה הפיזית".

נתניהו הוסיף: "אני מודה לחבריי כאן שכל כך דואגים לעתידי ולמצבי, תודה לכם מעומק ליבי. אמרתי ששורש הדמוקרטיה זה הוויכוח. הבטחת חופש הויכוח זה לא דבר טכני, זה לא דבר קטן אלא דבר גדול ולפני שפוגעים, מגבילים את הוויכוח - צריך להיזהר מאד. אבל לא שמעתי אותך מגנה מישהו שכתב שהוא בא לרצוח אותי ואת בני משפחתי. לא שמעתי מילה אחת של גינוי, והדבר הנכון גם לגביי, וגם לגביי גבי אשכנזי או בני גנץ אם מישהו אמר דבר כזה, אבל לא שומע את זה".

הליכוד מסר כי "נאומו המשתלח של גנץ מוכיח שהוא רוצה ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, ולא ממשלת אחדות". גם שר החוץ ישראל כץ תקף את גנץ לאחר נאומו בכנסת: "ניצול טקס זכרון להשתלחויות אישיות ובוטות הוא מעשה פסול ומביש שראוי לכל גינוי", אמר השר כץ.

מוקדם יותר אמר ראש הממשלה כי הוא "שמע את הטענה הכוזבת, לפיה כשחבר קנאים מהמחנה שהתנגד לאוסלו ולרבין, עמדתי בצד שתקתי לא הגבתי, אפילו עודדתי". לדבריו, "שמעתי הדברים גם פה בצורה מפורשת ומרומזת כמעט בכל אזכרה. אבל שקר שחוזרים עליו פעמים רבות אינו הופך לאמת".

תגיות:בני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה