חדשות בארץ

בשל השרב: נציב כבאות והצלה אסר על הדלקת מדורות

נציב כבאות והצלה לישראל, רב-טפסר דדי שמחי, חתם על צו האוסר להדליק מדורות במהלך הימים הקרובים, וזאת בשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים השוררים ברחבי הארץ

אילוסטרציה (צילום: David Cohen/Flash90)אילוסטרציה (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

נציב כבאות והצלה לישראל, רב-טפסר דדי שמחי, הוציא היום (ראשון) צו האוסר על הדלקת מדורות, וזאת בשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים, המאופיינים בחום, רוחות מזרחיות ערות ולחות נמוכה, שמגבירים את החשש לפריצתן של שריפות והתפשטותן.

הצו קובע, כי אסור להדליק מדורות ולהבעיר אש בשטחים פתוחים, גנים לאומיים, פארקים ויערות. כמו כן, חל איסור על ביצוע עבודות טכניות, היוצרות הבערה או אש גלויה בשטח פתוח. הצו נכנס לתוקף באופן מיידי, ויימשך עד ליום חמישי. הוא יחול "בכל שעות היממה ובכל רחבי הארץ, למעט באזור שמדרום לקו הגיאוגרפי של כביש 35".

בעקבות הערכת מצב שביצעו שירותי הכבאות וההצלה עם גורמי החירום השונים, הנחה שמחי על כניסה למצב כוננות אדום. הוחלט על תגבור כוחות מירבי בכל המחוזות, ועל כוננות מוגברת של מטוסי הכיבוי ומתנדבים.

בתוך כך, שריפת חורש פרצה הבוקר סמוך ליישוב צור הדסה. משירותי הכבאות נמסר כי השריפה "מתפשטת במהירות עקב הרוחות החזקות, היובש ומזג האוויר הקיצון השורר באזור. האש מתקדמת מאזור ואדי פוכין אל עבר הר סנסן והיישובים הסמוכים". 18 צוותי כיבוי ממחוז ירושלים פועלים בשעה זו באזור, כדי למנוע מהאש לחדור אל תוך היישוב. "טייסי טייסת הכבאות 'אלעד' מבצעים גיחות כל העת עם חמישה מטוסים ומטילים חומרים מעכבי בעירה אל הלהבות, במטרה לסייע ללוחמי האש על הקרקע לבלום את האש", נאמר בהודעת שירותי הכבאות. צוותי כיבוי נוספים צפויים להגיע אל הזירה כדי לתגבר את הכוחות.

שריפת קוצים פרצה הלילה בין הכפרים נין ודחי באזור עפולה. הרוחות החזקות הקשו על הכלת האש, והיא התפשטה ליער הסמוך. בזירה פעלו 17 צוותי כיבוי ו- 2 יחידות מתנדבים, שהסתייעו ב- 4 מטוסי כיבוי. במהלך הלילה הוחלט על פינוי קו הבתים הראשון בכפר דחי. לאחר שעות של מאבק בשריפה, הצליחו לבסוף הצוותים למנוע את התפשטותה ולהשיג עליה שליטה, ותושבי הכפר חזרו לבתיהם.

תגיות:שריפהכבאות והצלהדדי שמחי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה