חדשות בארץ

היועמ"ש ופרקליט המדינה נגד אוחנה: "דברים חמורים ביותר"

לאחר ששר המשפטים חשף במליאת הכנסת טקטיקות חקירה פסולות במיוחד שנקטה המשטרה נגד חפץ, פרסמו מנדלבליט וניצן הודעה משותפת בה הוטח בשר ביקורת חריפה: "פרסומים מגמתיים וחלקיים. חמורים ביותר ומעוותים את המציאות". פרקליטו של חפץ: "מעשה בלתי נתפס. לא יעבור בשתיקה ויטופל בכלים המשפטיים המתאימים"

מנדלבליט ואוחנה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)מנדלבליט ואוחנה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

היועץ  המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן מתחו הערב (רביעי) ביקורת חריפה על שר המשפטים אמיר אוחנה, זאת, לאחר שחשף מעל במת הכנסת חומרים שנאסרו לפרסום מחקירתו של עד המדינה בתיק 4000, ניר חפץ. בהודעה משותפת מטעמם נכתב כי דבריו של אוחנה, שטען כי "מתבצעים פשעים חמורים בזדון וכי ראשי המערכת 'מגוננים על עבריינים' ו'מאפשרים לריקבון להשתלט'", הינם "חמורים ביותר ומעוותים את המציאות".

פרקליט המדינה והיועמ"ש הזכירו בהודעתם את ההחלטה לדחות את בקשת ראש הממשלה בנימין להעביר בשידור חי את השימוע בתיקיו הפליליים, מתוך כוונה להימנע מ"קרקס תקשורתי", וציינו כי כעת "אנו עדים בדיוק לכך - לניסיון לא ראוי ופסול לקיים את השימוע בזירה התקשורתית, בניגוד לכללים הנהוגים בכל תיק ותיק". לדבריהם, "מדי יום אנו עדים לפרסום פומבי של טענות כאלה ואחרות מתוכם, מתוך ידיעה ברורה שהתביעה לא תוכל להתייחס לפרסומים סלקטיביים אלה, שכן הדבר יפגע בתקינות הליך השימוע. אנו לא נאפשר כל פגיעה בקיום הליך השימוע, והוא ימשיך להתנהל כסדרו".

מנדלבליט וניצן טענו כי מערכת אכיפת החוק חפה משיקולים פוליטיים, והדגישו את חשיבותה של המערכת במשטר דמוקרטי: "עבודה עצמאית, מקצועית, א-פוליטית ובלתי תלויה של מערכת אכיפת החוק ללא מורא ותוך הקפדה על עיקרון השוויון בפני החוק - של כל אדם, היא הערובה היחידה שתבטיח הגנה על הציבור. זוהי חומת המגן של אזרחי המדינה מפני עבריינים, מפני הפשיעה ומפני השחיתות".

"דבר לא ירתיענו מלהמשיך למלא את תפקידנו", הבהירו."דברי שר המשפטים בכנסת הם חלק משורה של פרסומים מגמתיים וחלקיים מהימים האחרונים, שיש בהם כדי להטעות את הציבור. פרסומים אלו יוצרים רושם שגוי לגבי העובדות ולגבי סדר השתלשלות הדברים במהלך החקירה".

עם זאת, בהודעה הודגש כי הם "מחויבים באופן מלא להקפדה על זכויות חשודים ונחקרים", וכי ככל שיתברר כי נעשו פעולות חקירה לא תקינות או לא כשרות, "הדבר יטופל כנדרש".

עורך דינו של חפץ, אילן סופר, גינה את דבריו של אוחנה, ומסר: "בושה וחרפה ששר משפטים במדינת ישראל דורס את החוק ומבזה בכוונה תחילה צו איסור פרסום מפורש של בית המשפט, מעל בימת הכנסת, בנאום שהוכן מראש, בניסיון מביש לעשות לעצמו רווח פוליטי, ותוך פגיעה חמורה בצנעת הפרט. מעשה בלתי נתפס זה לא יעבור בשתיקה ויטופל בכלים המשפטיים המתאימים".

תגיות:אביחי מנדלבליטאמיר אוחנהתיק 4000

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה