מעניין

קצף מבודד מ... אננס: זו התגלית המדהימה של חוקרים מווייטנאם

חוקרים מוויטנאם וסינגפור יצרו לאחרונה קצף מבודד שתכונותיו עולות פי שלוש, על אלו של חומרים תעשייתיים אחרים כגון הקלקר. כעת הם חושפים כי הקצף המסתורי עשוי (לא פחות ולא יותר) מקליפות ועלים של אננס

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

תגלית מדהימה: חוקרים מוויטנאם וסינגפור יצרו לאחרונה קצף מבודד שתכונותיו עולות פי שלוש, על אלו של חומרים תעשייתיים אחרים כגון הקלקר. כעת הם חושפים כי הקצף המסתורי עשוי (לא פחות ולא יותר) מקליפות ועלים של אננס. 

איך החוקרים בכלל חשבו על הרעיון הזה? יפה שאלתם, אבל תודו שגם בכם עברה לא פעם השאלה - מה אפשר לעשות עם כמות אסטרונומית של קליפות ועלים שהולכים לפח. בעקבות השאלה הזו, החליטו החוקרים לבדוק כיצד אפשר להשתמש בפסולת של האננס באופן כזה שהיא תשרת את הצרכים של החברה, ולא תהווה נטל ומפגע סביבתי עליה. 

אחרי ניסיונות רבים של טחינת העלים והקליפות וערבובם עם אלכוהול פוליוויניל, החוקרים הצליחו להגיע לתוצאה הרצויה להם: הם המיסו את התערובת במים מזוקקים, ולאחר מכן אפו את הכל בתנור תעשייתי, ואז שוב קיררו והקפיאו את התערובת, ומה שהתקבל היה קצף צהוב ומוזר. בדיקה עמוקה יותר של הקצף הוכיחה כי הוא מעולה כחומר מבודד בפני רעשים, ויכולת הבידוד שלו גדולה פי 3 מקלקר וחומרים תעשייתיים נוספים שמשמשים כמבודדים. 

תגיות:אננסמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה