חדשות בארץ

סערת הרב פירר: "עאלק הדרת נשים. זו רשעות במרחב הציבורי"

העיתונאי מנחם הורוביץ מתח ביקורת נוקבת על קמפיין 'הדרת הנשים', שהוביל להחלטתו של הרב אלימלך פירר לבטל את ערב ההתרמה לאגודת "עזרא למרפא": "אין נבזות גדולה מזו"

  • ז' חשון התש"פ
מנחם הורוביץ (צילום: פלאש 90)מנחם הורוביץ (צילום: פלאש 90)
אא

הסערה, שפרצה סביב קמפיין 'הדרת הנשים' שהוביל לביטול ערב ההתרמה לאגודת "עזרה למרפא", מסרבת לגווע. העיתונאי מנחם הורוביץ מתח הבוקר (שלישי) ביקורת נוקבת על המתקפה נגד יו"ר האגודה, הרב אלימלך פירר. "עאלק הדרת נשים", אמר בראיון לשרון גל ברדיו גלי ישראל. "באולם בהיכל התרבות יש אלפי מקומות. אין בו שום מחיצות בין נשים וגברים. על הבמה נשים, מדברות ומנגנות".

הורוביץ הבהיר כי "זו לא הדרת נשים, זו רשעות במרחב הציבורי. אתה רואה את האמנים, שחלקם ישבו בעבר מול הרב פירר, בבני ברק, וביקשו סיוע עבור בני המשפחות שלהם. מנסים להסביר להם, שאין ויכוח שאסור לפגוע בנשים במרחב הציבורי ולגרום להדרתן, אבל אולי פה – במקרה הזה – בואו נוציא את הבטריה של 'הדרת הנשים' מהמוח? אולי הפעם נאמר, שאנחנו מכבדים את פעולותיו של הרב פירר במשך 40 שנה ומקיימים אירוע?".

"בשעה זו שאנחנו מדברים, מקבל הרב אלימלך פירר עשרות נשים בבני ברק, ב'עזרה למרפא'", ציין העיתונאי. "לאחר מכן הוא נוסע לבתי חולים, נפגש עם חולות, מדבר עם רופאות; מקבל יהודים, ערבים, צ'רקסים ודרוזים, שפונים אליו במאות ביום. מה הקשר בין זה לבין הדרת נשים?".

"האירוע הרי לא מיועד למוסדות חרדיים בבני ברק, לא מיועד לחסידות בעלזא אליה משתייך הרב. הוא מיועד להקמת מרכזי טיפולים, לקניית אמבולנסים וציוד רפואי. בשביל מי? בשביל כולם. אין רשעות ונבזות גדולות יותר מזה", הדגיש הורוביץ.

כזכור, במסגרת ערב ההתרמה לארגון החסד של הרב פירר, היה אמור להתקיים מופע מחווה לזמר שלמה ארצי. חשיפת העובדה, שבמופע ישתתפו זמרים בלבד, גרמה לסערה בטענה כי מדובר בהדרת נשים מהמרחב הציבורי. חלק מהאמנים שהיו אמורים ליטול חלק במופע הודיעו על ביטול השתתפותם. הסערה לוותה בהד תקשורתי נרחב, וגררה גם תגובות נגד מצדם של אמנים, אנשי תקשורת וגולשים ברשתות החברתיות שהביעו תמיכה ברב פירר. גם אישי ציבור נחלצו לעמוד לצדו של הרב, אלא שהוא החליט לבטל את המופע.

במכתב ששיגר אמש (שני) ליו"ר אגודת ידידי עזרה למרפא, אפי הרשקוביץ, כתב הרב פירר, בין היתר: "מאז הוקמה האגודה ועד כה, מעולם לא התערבתי בארגון ערבי התרמה, ולאורך כל השנים זכיתי בשותפים לדרך כמוך ושכמותך, שהתמסרו יחד למטרה הנעלית והקדושה".

"מטרות האגודה היחידות היו ונותרו 'הצלת חיים'", הדגיש הרב. "האגודה, שחרטה על דגלה מיומה הראשון את המסר השוויוני 'כל פונה ייענה', זכתה עד כה לשרת למעלה ממיליון פונים".

"מעולם לא היינו ולא נסכים להיגרר לשיח של שנאת חינם. השקפתנו, מטרתנו ועצם קיומנו – השואבים את כוחם מההלכה היהודית המסורה לנו מדור דור – מסמלים את ההיפך הגמור. אנו דבקים במשימת חיינו, וגאים באורח חיינו. משכך, אבקשך שלא לקיים את מופע ההתרמה הקרוב שתוכנן", חתם הרב פירר.

תגיות:הדרת נשיםהרב אלימלך פיררמנחם הורוביץעזרה למרפא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה