חדשות בארץ

סערת ה"הדרה": אמנים ועיתונאים מתגייסים להגנתו של הרב אלימלך פירר

אמנים ועיתונאים רבים, מכל חלקי החברה בישראל, נחלצו להביע את תמיכתם ברב אלימלך פירר מול המתקפה עליו, בעקבות הפרסום כי המופע בערב ההתרמה של אגודת "עזרה למרפא" לא יכלול זמרות. היוצר והזמר עידן עמדי: "כואב לי על האמנים שנפלו למלכודת הזאת שטמנו להם אנשים, שידם קלה על גפרורי השנאה"

  • ב' חשון התש"פ
הרב אלימלך פירר (צילום מסך, כאן – תאגיד השידור הישראלי)הרב אלימלך פירר (צילום מסך, כאן – תאגיד השידור הישראלי)
אא

המסע שהחל בימים האחרונים נגד הרב אלימלך פירר, מייסד אגודת "עזרה למרפא" והעומד בראשה, לא נותר ללא תגובה. אמנים ואנשי תקשורת רבים נחלצו למחות על הפגיעה בכבודו של הרב ובמפעל חייו.

במסגרת ערב ההתרמה לארגון החסד של הרב פירר, שייערך בעוד כשלושה שבועות בהיכל התרבות בתל אביב, אמור להתקיים מופע מחווה לזמר שלמה ארצי. אלא שגיא פינס חשף במאקו 12 כי במופע ישתתפו זמרים בלבד. בעקבות הדיווח, פרצה סערה בטענה כי מדובר בהדרת נשים מהמרחב הציבורי. חלק מהאמנים שהיו אמורים ליטול חלק במופע – ביניהם מוש בן ארי, עילי בוטנר ואלון עדר – הודיעו על ביטול השתתפותם.

אלא שהסערה, שלוותה בהד תקשורתי מסיבי, גררה כאמור מחאות נרחבות – ולא רק מצדו של הציבור החרדי. כך, לדוגמה, הזמרת עלמה זוהר כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "אם הרב פירר – שלא הדיר את אמא שלי לפני 25 שנה כשאובחנה כחולת als ואף אחד אפילו לא ידע מה זה ואנחנו היינו לבד ונואשים, ולא הדיר את אחותי כשחלתה בסרטן בגיל 32 והייתה צריכה לעבור ניתוח דחוף – רוצה להדיר אותי עכשיו מלבצע שירים של שלמה ארצי, אני אחיה עם זה. לא כי אני לא מתנגדת להדרת נשים. אמצא לי זירות טובות יותר לנהל בהן את המאבק הזה, בלי להלבין את פניו של איש חסד, שמעטים מגיעים בכלל למדרגתו. נוחו גיבורי מקלדת, אתם יורים באיש הלא נכון".

המוזיקאי והזמר ישי לפידות מחה אף הוא בתוקף על הקמפיין נגד הרב פירר: "ביקשתם שהחרדים יהיו מעורבים, ‏רציתם שנהיה חלק, רגזתם וביכיתם את הבידול והגטואיזם, וחלק מכם מנסים לכפות על ילדי המגזר 'חינוך נכון'. ‏וכעת אסור לעשות ערב לכבוד מלך החסד הישראלי הרב פירר המבקש אירוע שתואם את תפיסתו והלכות חייו – כי זו 'הדרה' עלק. תהיו כבר ישרים עד הסוף, ותודיעו רשמית שאנחנו מפריעים לכם בעיניים!". להדגשת הגיחוך שבמתקפה נגד ה'הדרה', צירף לפידות לדבריו מודעות פרסומת של מופעים, בהם משתתפים אמנים על טהרת המין הגברי בלבד.

העיתונאי מנחם הורוביץ תהה בטוויטר: "מהיכן הרשעות הזו לפגוע כך בצדיק הרב פירר? הכסף נועד למטרה נעלה, ונכון – לרב אסור לשמוע שירת נשים. אין שיקול דעת, קצת חמלה כלפי הצדיק הזה?".

סגן עורך "משפחה", העיתונאי אריה ארליך, פנה בדבריו "לחבורת יפי הנפש, הפיינשמקרים של פייק ההדרה, שדורשים לבטל או לסרס אירוע לכבוד הרב פירר בגלל שהוא נערך על פי אמונתו ואורח חייו, העיקר שזה יתאים לקודים שאתם מנסים לכפות על אחרים: אני בטוח שכאשר חלילה תזדקקו לעזרתו של מלאך ההצלה והחסד הזה – הוא לא ידקדק בציציותיכם כפי שאתם עושים לו".

בהמשך כתב ארליך: "הפעילות חובקת העולמות של הרב פירר – שמצילה חיי רבבות, לא מבחינה בין נשים לגברים, חילונים לדתיים, ערבים ליהודים. כולם נעזרים במלאך הזה, שעוזר לכולם ומתחשב בכולם. פעם אחת להתחשב באיש הצדיק הזה, באמונתו הדתית, בשמירתו על ההלכה? לא יקום ולא יהיה! האמת? אולי עדיף שיבטלו. לא מגיע למדינה".

 

"אני בטוח שהאולם יהיה מלא, כי ראוי האיש"

עיתונאית ynet, מורן אזולאי, כתבה: "המהומה ותוצאת ביטול האירוע של הרב פירר מקוממת. נתקלתי בו פעמיים – במקרה שסיקרתי וראיתי במו עיני איך הציל את חייה של תינוקת, ובמקרה משפחתי אישי. ברור שאני נגד הדרת נשים, אבל הסיפור הזה הוא יוצא דופן. המטרה נעלה, ולא יקרה שום דבר אם ערב אחד יכבדו את האיש הזה שמציל אלפי נפשות בישראל".

עיתונאי "מקור ראשון", יאיר קראוס, כתב: "אני מלא ברחמים על אבירי החושך שלא מוכנים לראות מעט אור ולקבל שבערב הצדעה לאיש חרדי, אחד מהנדירים בעולם, שעושה מלאכת חסד כל ימיו וחייו, יכבדו את אמונתו ולא יכריחו אותו להיות באירוע בניגוד לדרכו. שרק לא תזדקקו לעזרתו, כי היא לא מגיעה לכם".

דובר צה"ל לשעבר, אבי בניהו, שיבח את "עזרה למרפא" ואת העומד בראשה, וקרא לכבד את הרב ואת אמונתו: "הרב אלימלך פירר, במפעל החסד העצום שהקים כאן, בצניעותו האין סופית ובסיוע הקריטי שלו לאורך שנים לכל אחת ואחד בארץ ובעולם, רכש מבחינתי את מלוא הזכויות – ובמחיר מלא – כדי שנכבד כולנו את הדרך והאמונה שבחר, מבלי לעשות עליו סיבוב. אני בטוח שהאולם יהיה מלא, כי ראוי האיש וראויים מעשיו עד מאוד".

הזמר והיוצר עידן עמדי התייחס אף הוא ל"סיבוב" – כפי שהגדיר זאת בניהו – שנעשה על הרב פירר. בפוסט שהעלה הבוקר לעמוד הפייסבוק שלו, כתב עמדי: "גילוי נאות: לא הייתי מהאמנים המתוכננים להשתתף באירוע המקורי. כמו כל עם ישראל, ישבתי בבית, קראתי ושמעתי את מה שכלי התקשורת בחרו לפרסם על האירוע, את המילים, הניסוחים ובעיקר הטעיית הדעת והציבור. ואולי דווקא כי הייתי מהצד, יכולתי להרגיש כמה הסיטואציה הזאת לא הוגנת בעיני ופוגעת בשורש המטרה שלנו כעם".

"אני מכיר את הרב פירר מכמה מפגשים, ובעיקר מכיר את פועלו", הוסיף עמדי. "אדם שמקדיש את כל חייו לעם ישראל. כולו. לכל נשיו ואנשיו, לכל ילדיו. אדם ששם את עצמו כדי לעשות טוב ולהשפיע לטובה על המציאות של כולנו, כדי להקל ולו במעט על מי שנמצא בזמנים קשים. ואותו אדם הוא גם אדם דתי".

"אני האחרון לתמוך בהדרת נשים, אבל גם הראשון לתמוך בכיבוד אמונה ותפיסת עולם של אדם אחר. אמונה שאין בה מטרה לפגוע, אלא רק לבקש את הזכות לכבדה".

"כואב לי על האמנים שנפלו למלכודת הזאת שטמנו להם אנשים, שידם קלה על גפרורי השנאה, וכמובן שאם ירצו בי, אגיע בשמחה להופיע בהתנדבות מלאה ממש כמו שהרב עושה כל חייו", סיכם עמדי.

בדומה לעמדי, גם הזמר קובי פרץ הודיע על תמיכתו ברב פירר ועל נכונותו להשתתף במופע בהתנדבות. כך דיווח רז שכניק מ"ידיעות אחרונות". פרץ אמר, כי הרב פירר הוא "איש צדיק ענק בדור שלנו. בכל מה שקשור לרב פירר ולאיש החסד הזה, אני מוכן לבוא בשמחה ולהתנדב".

(עודכן: 16:30)

תגיות:הדרת נשיםהרב אלימלך פיררעזרה למרפא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה