חדשות בארץ

פרופ’ אומן על סערת הרב פירר: "כפייה חילונית של ממש"

במכתב ששלח ליו"ר אגודת "עזרה למרפא", הרב אלימלך פירר, הביע חתן פרס נובל לכלכלה, פרופ' ישראל אומן, זעזוע מקמפיין 'הדרת הנשים' שהוביל לביטול ערב ההתרמה השנתי של האגודה: "צרות אופק וחוסר סובלנות קיצונית. איפה הסובלנות, ההבנה 'לאחר', הפתיחות לדעות שונות שחוגים אלה מטיפים להם יומם ולילה?"

  • ז' חשון התש"פ
פרופ’ אומן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)פרופ’ אומן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

חתן פרס נובל לכלכלה, פרופ' ישראל אומן, שלח מכתב תמיכה ליו"ר אגודת "עזרה למרפא", הרב אלימלך פירר, בו מתח ביקורת על קמפיין 'הדרת הנשים' שהוביל לביטול ערב ההתרמה לאגודה.

במכתב, שנוסחו פורסם ב"כיכר השבת", כתב פרופ' אומן: "הזדעזעתי לשמוע על הקשיים שמערימים לפני כבודו בעבודת הקודש שלו. בנוסף לכך שמפרים הסכמים מפורשים בלי בושה, הרי יש כאן צרות אופק וחוסר סובלנות קיצונית".

"איפה הסובלנות, ההבנה 'לאחר', הפתיחות לדעות שונות שחוגים אלה מטיפים להם יומם ולילה?", תקף פרופ' אומן. "מסתבר שאת הדברים האלה דורשים מאחרים, אך לא רואים צורך לקיימם בעצמם. אם בעבר דיברו על 'כפייה דתית' כביכול, הרי הגענו עכשיו לכפייה חילונית של ממש".

בסיום המכתב נאמר: "הרב פירר, אני עומד לצידך, אשמח אם אוכל לעזור בדרך כלשהי. בכבוד רב ובהערכה עצומה, ישראל אומן".

כזכור, במסגרת ערב ההתרמה לארגון החסד של הרב פירר, היה אמור להתקיים מופע מחווה לזמר שלמה ארצי. חשיפת העובדה, שבמופע ישתתפו זמרים בלבד, גרמה לסערה בטענה כי מדובר בהדרת נשים מהמרחב הציבורי. חלק מהאמנים שהיו אמורים ליטול חלק במופע הודיעו על ביטול השתתפותם. הסערה לוותה בהד תקשורתי נרחב, וגררה גם תגובות נגד מצדם של אמנים, אנשי תקשורת וגולשים ברשתות החברתיות שהביעו תמיכה ברב פירר. גם אישי ציבור נחלצו לעמוד לצדו של הרב, אלא שהוא החליט לבטל את המופע.

במכתב ששיגר אמש (שני) ליו"ר אגודת ידידי עזרה למרפא, אפי הרשקוביץ, כתב הרב פירר, בין היתר: "מאז הוקמה האגודה ועד כה, מעולם לא התערבתי בארגון ערבי התרמה, ולאורך כל השנים זכיתי בשותפים לדרך כמוך ושכמותך, שהתמסרו יחד למטרה הנעלית והקדושה".

"מטרות האגודה היחידות היו ונותרו 'הצלת חיים'", הדגיש הרב. "האגודה, שחרטה על דגלה מיומה הראשון את המסר השוויוני 'כל פונה ייענה', זכתה עד כה לשרת למעלה ממיליון פונים".

"מעולם לא היינו ולא נסכים להיגרר לשיח של שנאת חינם. השקפתנו, מטרתנו ועצם קיומנו – השואבים את כוחם מההלכה היהודית המסורה לנו מדור דור – מסמלים את ההיפך הגמור. אנו דבקים במשימת חיינו, וגאים באורח חיינו. משכך, אבקשך שלא לקיים את מופע ההתרמה הקרוב שתוכנן", חתם הרב פירר.

תגיות:ישראל אומןהרב אלימלך פיררעזרה למרפא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה