חדשות בארץ

גנץ: נתניהו מונע הקמת ממשלת אחדות

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בשל האינטרסים האישיים שלו הוא פועל למנוע הקמת ממשלת אחדות, ותקף את מפלגות גוש הימין-חרדים: "אחדות היא לא בלוק"

גנץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)גנץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס הבוקר (שלישי) לפלונטר הפוליטי, והאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהכשלת המשא ומתן להקמת ממשלת אחדות.

בנאום שנשא בוועידת ישראל ללכידות חברתית של הליגה נגד השמצה, אמר גנץ כי "לאורך כל הדורות, בכל פעם שהוויכוחים גלשו למחנאות ושנאה – העם היהודי שילם בדם. היריבויות הפנימיות הובילו לקריסה מול האויבים בחוץ. לכן מהרגע הראשון שלי בפוליטיקה, הודעתי שאני שואף לממשלת אחדות והסכמה שתכיל כמה שיותר חלקים לעם ותדאג לצרכי המיעוטים".

"בבחירות האחרונות בחרו רוב אזרחי ישראל באחדות, בשעה שיש מי שעסוקים באינטרסים האישיים והמשפטיים שלהם ומנסים למצוא הקמת ממשלה שכזו. אני עושה כל שביכולתי – מעל לפני השטח ומתחתיו – על מנת לממש את הבחירה הזאת, ולמנוע עוד מערכת בחירות שתשרת את הפילוג ותביא עוד גל עכור של שנאה".

גנץ מתח בדבריו ביקורת על מפלגות גוש הימין-חרדים, שמסרבות להתנתק מבלוק ה- 55 בראשות נתניהו. הוא השווה בין המצב הפוליטי כיום למצב ששרר לאחר בחירות 1984: "בסופו של דבר, אחרי משא ומתן ארוך, הבינו אז כולם שממשלת אחדות היא צו השעה, ושהליכה לבחירות תהיה בבחינת אסון למדינת ישראל. פרס ושמיר הבינו, שאחדות היא לא גוש אחד אלא חיבור בין כל האנשים. אחדות היא לא בלוק, שבו כולם חושבים כאחד ופועלים למען איש אחד. אחדות מתקיימת כשכל הצדדים מניחים את האינטרסים האישיים בצד, ופועלים ביחד למען עתיד המדינה, למען עתיד כולנו".

"לכידות חברתית היא תנאי מרכזי לאחדות. אחדות איננה אחידות", הדגיש יו"ר כחול לבן. "אף אחד מאיתנו אינו רוצה מדינה, שבה לכולם אותן דעות, מחשבות ופעולות. 80% בחברה הישראלית מסכימים על 80% מהדברים, ועל השאר אפשר להתווכח. נמשיך להתווכח על מה שאיננו מסכימים, נפעל על פי מה שאנחנו מסכימים ולא נזרוק מיליארדים לפח בעוד מערכת בחירות. אחדות היא ההבנה שלכולנו כאן מטרה אחת בלבד – טובתה של מדינת ישראל ושל אזרחיה".

על אף דבריו של גנץ בשבח ממשלת האחדות, בחדשות 12 דווח הבוקר כי גורמים במפלגתו הבהירו שהסיכוי שהוא ייכנס לממשלה בראשות נתניהו הוא אפסי. "היורש של רבין לא יישב תחת ביבי", אמרו. ב"ישראל היום" הובא דיווח ברוח דומה, לפיו גורמים בכירים במערכת הפוליטית מעריכים כי נסתם הגולל על אופציית ממשלת האחדות. גורם פוליטי בכיר אמר לעיתון, כי אירועי הימים האחרונים העמיקו את הפערים – הנרחבים ממילא – בין כחול לבן והליכוד. חקירתם של דוברי ראש הממשלה בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר והתגובות לה משני עברי המתרס היוו זרז בהקצנת העמדות. הקצנה זו באה לידי ביטוי במתקפה החריפה של שר המשפטים אמיר אוחנה על הפרקליטות ובנאומו של גנץ בעצרת הזיכרון לראש הממשלה המנוח יצחק רבין. "ממשלת האחדות מתה, וישראל בדרך לבחירות שלישיות", טען הגורם.

תגיות:בני גנץכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה