חדשות בארץ

ראשי בלוק הימין: לא נצטרף לממשלת מיעוט, ניכנס לממשלה רק יחד

בתום ישיבת ראשי המפלגות של בלוק הימין, נמסר כי הם קוראים ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה על פי מתווה הנשיא ולהימנע מבחירות מיותרות. נתניהו: "הסכמנו לוויתורים רבים, לא קיבלתי תשובות מגנץ"

ישיבת בלוק הימין (צילום: דוברות)ישיבת בלוק הימין (צילום: דוברות)
אא

ראשי המפלגות המרכיבות את בלוק הימין-חרדים נועדו אחר הצהריים (שני) בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנסת, לדון במבוי הסתום במגעים עם כחול לבן להקמת ממשלה.

בסיום הישיבה נמסרה מטעם הבלוק הודעה, לפיה "לאור האתגרים הביטחוניים והלאומיים, ראשי סיעות המחנה הלאומי פונים ליו"ר כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ, להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה לפי מתווה הנשיא ולהימנע מבחירות מיותרות".

בהודעה צוין, כי "כל ראשי הסיעות הבהירו שלא יצטרפו לממשלת מיעוט. ראשי הסיעות חוזרים על התחייבותם שלא להיכנס לאף ממשלה שלא במשותף".

במהלך הישיבה אמר נתניהו, כי בשבוע שעבר, בפגישתו עם גנץ, סוכם על הודעה משותפת בתום הפגישה: "הוציאו הודעה, הוציאו תמונה, וחצי שעה אחר כך התחילו בכחול לבן לתדרך נגדנו בתקשורת. אנחנו הסכמנו לוויתורים רבים, ביקשתי לשמוע תשובות מגנץ ולא שמעתי תשובה לאף שאלה".

נתניהו הוסיף, כי "צוות המשא ומתן שלנו מנסה כבר יומיים להיפגש עם צוות המשא ומתן של כחול לבן, אבל כחול לבן דוחים אותם מיום ליום, ועד עכשיו לא נקבעה פגישה".

על פי הדיווח באתר וואלה, יו"ר ש"ס אריה דרעי פנה במהלך הפגישה ליו"ר הימין החדש, איילת שקד, וביקש ממנה ש'לא לתת עצות' לציבור החרדי בתקשורת. דבריו של דרעי נאמרו בעקבות התבטאותה של שקד, אתמול בראיון לגלי צה"ל, לפיה "החרדים צריכים לדעת שהם צריכים להתפשר". על פי דיווחים שונים, שקד פועלת בימים האחרונים לנסות ולפשר בין יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לבין המפלגות החרדיות, במטרה לאפשר את הקמתה של ממשלת ימין בראשות נתניהו. לשם כך היא קיימה שיחות עם בכירים במפלגות החרדיות, והיום נפגשה עם ליברמן בכנסת.

בתגובה לדבריו של נתניהו בישיבת בלוק הימין, מסרו בכחול לבן: "שיא האירוניה – יו"ר הליכוד מכנס את בלוק השיתוק, ומפזר סיסמאות ריקות מתוכן. התנהלותו של נתניהו גם היום מוכיחה שהוא לא רוצה אחדות, אלא ממשלת חסינות. הדרך לממשלת אחדות רחבה וליברלית, כפי שהעם רוצה ובחר, פתוחה וידועה בפני נתניהו. אנו קוראים ליו"ר הליכוד ולהנהגת הליכוד להתעשת, ולא לגרור את מדינת ישראל לבחירות מיותרות ויקרות בפעם השלישית".

באירוע שנערך בצהריים בכנסת לזכרו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, קרא דרעי לנתניהו וגנץ להקים ממשלה משותפת. הוא ציין כי "הרב כתב בעבר מכתב בכתב ידו לשמעון פרס ויצחק שמיר, בעת שממשלת האחדות עמדה להתפרק. הוא התחנן אליהם: עם ישראל זקוק לממשלה רחבה ולאחדות. במקום שמיר ופרס, אני משנה את השמות ואומר – ראש הממשלה נתניהו וחבר הכנסת בני גנץ".

בתחילת נאומו באירוע, התייחס נתניהו אף הוא בקצרה למשא ומתן התקוע להרכבת הממשלה הבאה: "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד במפגש הלא פוליטי הזה. יש לזה, כמובן, מימד שנוגע לאחדות העם. זו משאלה של רבים בעם, שבאה לידי ביטוי גם בחדר הזה, ואני חושב שהיא נכונה".

גנץ, שדיבר לפני נתניהו, אמר כי "היכולת של הרב לחבר הלכה מצד אחד, עם סובלנות, מסורת וצרכים של כאן ועכשיו מצד שני, הייתה יכולת חסרת תקדים. אם יש דרך אחת, שבה כולם יכולים לכבד את זכרו של הרב עובדיה – זו הדרך של האחדות, שמחברת ומכבדת האחד את השני".

(עודכן: 18:31)

תגיות:בני גנץאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה